Udvendige tagrender: stål eller zink?

Hej,

Jeg skal have lavet udvendige tagrender - der findes jo både zink og stål (plast skal det ikke være).

På min nye garage, har jeg fået monteret zink over min port (i stedet for træ/lister) samt rundt ved taget.

Der er noget stor prisforskel indenfor stål og zink, kan jeg se.

Hvad vælger I typisk at få sat op og hvorfor denne forholdsvis store prisforskel?

Hilsen Torben
Hej, Jeg skal have lavet udvendige tagrender... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Sluppermand den ældre på 31 aug 2013 23:35

Du har altså 17 år gamle tagrender med rust i bunden. Står du overfor en snarlig gennemtæring, eller er der bare overfladerust?

Der er endnu ingen argumenter der har overbevist mig om, at ståltagrender "bare ikke duer".
Nej de er ikke gennemtærede, men alt galvaniseringen er væk, i bunden, så de holder helt sikkert en del år endnu, udvendigt ser de fine ud.
Lindab laver ikke den model mere, nu er stålrenderne lakeret.

De er for øvrigt ikke ret dyre, jeg har lige købt 6 meter, de kostede 191,92 + moms.
Det er til et skur i haven, så jeg holder mig til stålrenderne

Skrevet af je__ns på 01 sep 2013 07:06
Nej de er ikke gennemtærede, men alt galvaniseringen er væk, i bunden, så de holder helt sikkert en del år endnu, udvendigt ser de fine ud.
Lindab laver ikke den model mere, nu er stålrenderne lakeret.

De er for øvrigt ikke ret dyre, jeg har lige købt 6 meter, de kostede 191,92 + moms.
Det er til et skur i haven, så jeg holder mig til stålrenderne

Det var rart at høre. Ligesom dig har jeg ståltagrender som holder sig rigtigt godt og jeg forventer at have dem i meget, meget lang tid. Jeg har endnu ikke rust i bunden.

Jeg har ikke herinde fået særligt gode argumenter for ikke at anvende ståltagrender; en klit-tømrer der ikke vil forsvare sine udtalelser og så udsagn som " stål holder ikke"; det er der vist ikke ret mange der kan bruge til noget? ?  ?

Men indtil videre er vi i hvert fald to der ikke er bange for at bruge ståltagrender
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også