Nedtagning af Metro vandvarmer

Hej,

Er der nogen der ved, om det er lovligt for en selv at tage en ufunktionelt Metro vandvarmer ned?


de bedste hilsner

Sunnaze
Hej, Er der nogen der ved, om det er lovligt... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det I siger om indholdet i flaskerne er om sommeren, men hvis flasken står udendørs, skal man købe propan til vinterbrug. Ellers kan man ikke tømme flaskerne.
Forskelligt kogepunkt.

mvh

 varmetossen

Hej...
Vil ikke kloge mig på butan eller protan gas blot en mindre undren over at folk herinde sammenligner gasovn, gasd opvarmer osv med denne gas vandvarmer.
Meningen med gas vandvarmeren er at den skal ind i et badeværelse, de fleste badeværelser er typisk mindre rum, med ringere udluftningsmuligheder end eks køkken, stue osv. Så vidt jeg husker er der et absolut minimum til et rums størrelse for en gasovn må sættes op. Og de fleste seriøse producenter har også minimums anbefalinger af rummet størrelse til en gasosv eller lign.

At spørger så vælger og sige at han da lige vil åbne vinduet når han er i bad og så forresten også monterer en solluftrenser osv. osv. synes jeg i mine ører lyder en smule useriøst. Hvad hvis andre der ikke er klar over de skal åbne vinduet for at gå i bad låner spørgers badeværelse? Hvad når det blæser og er koldt udenfor... Husker man så også og åbne det vindue? Og i den periode er solens stråler ofte også ret begrænset, får den solluftrenser så renset tilstrækkeligt ud???
Personligt lyder det ikke som et system jeg turde sætte op.
Hej Klaus,

Er klar over det - men tak for at andre nu også er opmærksom på det

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej BTA,

Jeg har et stort badeværelse på 12 kvm, og der er tilstrækkeligt ventilation - jeg nævnt solluftfangeren (som mest skal køre om sommeren for at spare på omkostninger af, at bruge mine 3 varmepumper til aircondition i hele huset) bare for at beroliger folk om, at der bliver rigelig ilt i huset for badeværelset at træk til sig alligevel. Jeg har som gammel vane at lukke vindue op under badning, så skulle alle andre sikkerheds anstaltning stå af på samme tid, i det mindst kommer der lidt luft in ad den vej - det er ikke noget der er nødvendigt.

Jeg inviterer ikke andre at tage bad hos mig, men hvis jeg gjorde, kunne de helt roligt tage bad uden at komme noget til (fra vandopvarmning alligevel), da jeg ville anbefale dem, hvis de nu var så hysterisk over det, at åbne vinduet en smule.

Jeg synes det er lidt over grænsen at du kalder mig for useriøst - du kender mig slet ikke, så har ikke et reelt grundlag for at vurdere det.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ikke for at være uhøflige, men da vi er kommet helt væk fra det oprindligt emne i min tråd, ville jeg ikke gå mere ind i emnet om gasvandvarmeren, og ville bede andre venligst holde sig fra det. Hvis der er andre der synes de har meninger om det de gerne ville del, ville jeg anbefale at starte en ny tråd om netop det emne.


de bedste hilsner

Sunnaze
Uden at kende den vandvarmer du vil sætte op, vil jeg mene at nærmest alle nye gasvandvarmere leveres med dobbelt aftræk, dvs indsugning af luft og udblæsning af forbrændt gas (dvs CO/CO2/vand osv.). Sådan en ville jeg selv vælge...
Jeg har checket op på sagen om flaskegassen, og indrømmer, at jeg huskede forkert.
Flaskegas består af ca. 95% Propan og 5% Butan.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis