Hjælp til Ford motor.

Hej Folkens.

Jef er på med et nyt indlæg omkring min båd, denne gang er det dog omkring min motor. Det er ford-motor 40hk. Jeg kan kun sejle på halv gas når man så giver fuld gas går den dårligt eller går ud? Nogen som muligvis har haft samme problem? Jeg har dog selv en mistanke om at det kan være tændrørene da de er fra en bil, tror i jeg skal skifte til marine tændrør? I må spørge hvis jeg mangler noget mere info omkring motoren!!

Nukster.

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glemte at skrive at det er en Benzin motor!!

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Maritime tændrør ? Hvis de findes og du bruger alm. landkrabbetændrør er det ikke der fejlen skal findes. Men hvilken farve har tændrørene og er de ens ??

Er tændingen stillet korrekt ?

Og meget gerne lidt mere info om hvilken motor det drejer sig om. Sidder der ikke en typeplade et sted ?? Ellers vil et par foto, et fra hver side, hjælpe rigtig meget.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen. Tjekket tændrør de er fra en bil af (landkrabberør ;-D ) Og alle tændrør er ens. Jeg har vedlagt nogle billeder af motoren, det var lidt svært da den er en kasse rund om som kun kan fjerne to låg fra håber i kan hjælpe mig Hilsen Nukster 

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Skrev det vist lidt uklart. Hvilken farve har spidsen (den del der sidder inde i cylinderen) på tændrørene ??

Er der forskel på motorgangen ved fuld gas når du åbner ned til motorrummet ?

Nu er det lidt utydelig men er det en TYPE 100 eller 1100 ?

Hvilket bogstav står der mellem M og T på ventildækslet ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej.
Watermota er et firma der leverer marineudgaver af div. motorer, sikkert kun en vandkølet udstødning.
Din er nok fra en ford anglia og skal bare behandles som en sådan.

mvh

 varmetossen

Prøv at tage en kompressionsprøve på motoren. Min erfaring med disse, dog ikke Anglia, er at de ikke alle er begejstrede for blyfri benzin. Ventilsæderne brænder og ventilerne arbejder sig op i topstykket og spillerummet forsvinder, med til sidst brændte ventiler til følge.
Hvis man er heldig, kan man klare sig med at stille ventiler en gang imellem, hvis man tager det i opløbet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nitter
Nu er det lidt utydelig men er det en TYPE 100 eller 1100 ? Hvilket bogstav står der mellem M og T på ventildækslet ?


Der står MOTA og det er en type 100.

Har ikke været ved både de sidste par dage så kan ikk svare på hvilken farve tændrør har fået sig men det vil jeg vende tilbage med

KTM
Prøv at tage en kompressionsprøve på motoren.


Kan godt være jeg spørg dumt men hvordan gør man det og hvad skal jeg holde øje med og lytte efter?

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Du skal have en, der har en kompressionsmåler, til at tage den prøve. Det er ikke noget særligt omfattende projekt.
Tændrørene skal ud og der skal være ordentlig strøm på akkumulatoren.

Med venlig hilsen
ktm

 

- Prøv også at rense karburatoren. Dyserne blæses rene med luft.
- Og et nyt luftfilter kan sikkert også hjælpe.

Ovenstående bare baseret på erfaringer med gamle benzinmotorer, ikke specielt bådmotorer.

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis