Hjælp til Ford motor.

Hej Folkens.

Jef er på med et nyt indlæg omkring min båd, denne gang er det dog omkring min motor. Det er ford-motor 40hk. Jeg kan kun sejle på halv gas når man så giver fuld gas går den dårligt eller går ud? Nogen som muligvis har haft samme problem? Jeg har dog selv en mistanke om at det kan være tændrørene da de er fra en bil, tror i jeg skal skifte til marine tændrør? I må spørge hvis jeg mangler noget mere info omkring motoren!!

Nukster.

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Hej Folkens. Jef er på med et nyt indlæg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan måske også være dit vandindtag der er lukket, at snavs (rist udvendigt)


Mener du under skrovet altså under vandet??

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Hej.
Søventiler sidder - forhåbentlig - på alle ind- og udgange under vandlinien. De skal principielt lukkes efter hver sejltur, da båden ellers synker ,hvis der kommer brud på rør eller slanger under vandlinien.
De skal bestemt lokaliseres og deres funktion kontrolleres inden sejlads.

mvh

 varmetossen

Hej.
Søventiler sidder - forhåbentlig - på alle ind- og udgange under vandlinien. De skal principielt lukkes efter hver sejltur, da båden ellers synker ,hvis der kommer brud på rør eller slanger under vandlinien.
De skal bestemt lokaliseres og deres funktion kontrolleres inden sejlads.


Fandt ud af det, det var nu simpelt nok! Men lige et hop tilbage i tråden.! Min motor gik! Og har så fundet ud af der var hul i tanken og den er nu blevet af monteret og på sat en 25L plastik tank og (Køre) Sejler nu upåklageligt! Men der kommer sikkert flere overraskelser så i høre nok noget mere fra mig! men tak for nu og alle jeres fine svar og meninger! Nukster.

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Så kom det hurtige spørgsmål hehe Hvilken slags oile skal der på og det samme med gearoile???

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Hej.
Ang. motorolie, så brug Aldis til kr. 32.- pr. liter.
Gearolie ser vi lige på.

mvh

 varmetossen

Hej.
Med gearkassen skal du passe lidt på. De har en type J der skal påfyldes motorolie - og der må under ingen omstændigheder fyldes gearolie på.
For at være sikker må du  finde et skilt med en betegnelse et stedpå gearkasse. Jeg kan godt se på fotoet der står et gearbox no. men det giver ingen resultater.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis