Hjælp til Ford motor.

Hej Folkens.

Jef er på med et nyt indlæg omkring min båd, denne gang er det dog omkring min motor. Det er ford-motor 40hk. Jeg kan kun sejle på halv gas når man så giver fuld gas går den dårligt eller går ud? Nogen som muligvis har haft samme problem? Jeg har dog selv en mistanke om at det kan være tændrørene da de er fra en bil, tror i jeg skal skifte til marine tændrør? I må spørge hvis jeg mangler noget mere info omkring motoren!!

Nukster.

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Hej Folkens. Jef er på med et nyt indlæg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Se på watermota på nettet.
Og start helt forfra, mekanisk. Af med ventildækslet og kontroller ventilafstande når motoren tørnes, strømfordeler, tændingstidspunkt.
Når det er ok, så gå karburator og luftfilter efter, evt start uden luftfilter. Der er ikke meget snavs i luften på vandet .

Og motoren er en anglia med cross-flow topstykke og data findes nemt.

mvh

 varmetossen

Og motoren er en anglia med cross-flow topstykke og data findes nemt.


Nogen der ved hvor man kan købe tændrør til denne motor har kigget alle mulige steder men uden held...

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Hej.
Jeg kan ikke se det på billederne, men type 100 crossflow hos watermota er:
Sea Wolf - 1100 ccm
Sea Tiger - 1600 ccm
som jeg har kunnet finde det.
(crossflow betyder bare at karburator og udstødning er på hver sin side af topstykket)

De har manualer og servicekit til motorerne.

Du kan også se på, hvad der står på de gamle tændrør, men der er jo ingen garanti for, at de er de korrekte.

Men de er til at finde, når du ved hvilken type motor du har.

mvh

 varmetossen

Det var dog nogle imponerende navne til en Angliamotor!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det gjorde man så heller ikke her!!
Men en Anglia var vel i grunden kun på 1000 ccm? Kom 1100 ikke først med Escorten i 1968? Og 1600 mindes jeg ikke at have set i en Anglia, men i Cortina og måskr Sierra 1,langsom ?
Men alle var fra Kent-familien, som jeg synes den omhandlede motor ser ud til at tilhøre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Ja, der er mange, men men kombinationen watermota og crosflow  siger de nævnte. Det er formodentlig en 1100 og kan vel konstateres et sted på bloken, men der er jo trange forhold.

mvh

 varmetossen

Og det jeg kender til dem er, at de ikke bryder sig om blyfri benzin med brændte ventiler til følge.
Øv hvor har jeg spildt megen tid med at stille ventiler på dem, eller værre slibe og skifte ventiler.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu skal i høre, jeg har endnu et problem! Der kommer ingen vand ud af udstødning? Har lidt en på fornemmelse at den er blevet slukket? nogen ide om hvordan man tænder den igen???

Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Måske det er en søvandsventil der er blevet lukket, følg slangerne, der går ud gennem skroget, og se om der ikke sidder en ventil der er lukket.
Det kan måske også være dit vandindtag der er lukket, at snavs (rist udvendigt)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis