Hjælp til Ford motor.

Følg tråden
Nukster
Nukster
Postnr: 8963
Nukster Nukster
Hej Folkens.

Jef er på med et nyt indlæg omkring min båd, denne gang er det dog omkring min motor. Det er ford-motor 40hk. Jeg kan kun sejle på halv gas når man så giver fuld gas går den dårligt eller går ud? Nogen som muligvis har haft samme problem? Jeg har dog selv en mistanke om at det kan være tændrørene da de er fra en bil, tror i jeg skal skifte til marine tændrør? I må spørge hvis jeg mangler noget mere info omkring motoren!!

Nukster.
Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Nukster
Nukster
Nukster Nukster Trådstarter
Glemte at skrive at det er en Benzin motor!!
Jeg er fuldstændig lige glad med hvem din far han er, du skal saftsusme ikke gå her hvor jeg fisker!!  :D :D
Tomder
Tomder
Postnr: 8830
Tomder Tomder

I og med den er med tændrør, giver det ret meget sig selv det er en benzinmotor

Det ville måske også hjælpe lidt med nogle flere oplysninger om den motor.
Nitter
Nitter
Postnr: 7700
Nitter Nitter
Maritime tændrør ? Hvis de findes og du bruger alm. landkrabbetændrør er det ikke der fejlen skal findes. Men hvilken farve har tændrørene og er de ens ??

Er tændingen stillet korrekt ?

Og meget gerne lidt mere info om hvilken motor det drejer sig om. Sidder der ikke en typeplade et sted ?? Ellers vil et par foto, et fra hver side, hjælpe rigtig meget.
Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nukster
Nukster
Hej igen. Tjekket tændrør de er fra en bil af (landkrabberør ;-D ) Og alle tændrør er ens. Jeg har vedlagt nogle billeder af motoren, det var lidt svært da den er en kasse rund om som kun kan fjerne to låg fra håber i kan hjælpe mig Hilsen Nukster 
Nitter
Nitter
Postnr: 7700
Nitter Nitter
Skrev det vist lidt uklart. Hvilken farve har spidsen (den del der sidder inde i cylinderen) på tændrørene ??

Er der forskel på motorgangen ved fuld gas når du åbner ned til motorrummet ?

Nu er det lidt utydelig men er det en TYPE 100 eller 1100 ?

Hvilket bogstav står der mellem M og T på ventildækslet ?
Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Klaus Lundstedt
Klaus Lundstedt
Postnr: 4780
Klaus Lundstedt Klaus Lundstedt
Hej.
Watermota er et firma der leverer marineudgaver af div. motorer, sikkert kun en vandkølet udstødning.
Din er nok fra en ford anglia og skal bare behandles som en sådan.

mvh

varmetossen

ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm
Prøv at tage en kompressionsprøve på motoren. Min erfaring med disse, dog ikke Anglia, er at de ikke alle er begejstrede for blyfri benzin. Ventilsæderne brænder og ventilerne arbejder sig op i topstykket og spillerummet forsvinder, med til sidst brændte ventiler til følge.
Hvis man er heldig, kan man klare sig med at stille ventiler en gang imellem, hvis man tager det i opløbet.

Med venlig hilsen
ktm

Nukster
Nukster
Nitter
Nu er det lidt utydelig men er det en TYPE 100 eller 1100 ? Hvilket bogstav står der mellem M og T på ventildækslet ?

Der står MOTA og det er en type 100.

Har ikke været ved både de sidste par dage så kan ikk svare på hvilken farve tændrør har fået sig men det vil jeg vende tilbage med

KTM
Prøv at tage en kompressionsprøve på motoren.

Kan godt være jeg spørg dumt men hvordan gør man det og hvad skal jeg holde øje med og lytte efter?
ktm
ktm
Postnr: 4540
ktm ktm
Du skal have en, der har en kompressionsmåler, til at tage den prøve. Det er ikke noget særligt omfattende projekt.
Tændrørene skal ud og der skal være ordentlig strøm på akkumulatoren.

Med venlig hilsen
ktm

jakob356
jakob356
Postnr: 1400
jakob356 jakob356
- Prøv også at rense karburatoren. Dyserne blæses rene med luft.
- Og et nyt luftfilter kan sikkert også hjælpe.

Ovenstående bare baseret på erfaringer med gamle benzinmotorer, ikke specielt bådmotorer.

mvh
JAKOB

1987 Finngulf 28 "S/Y Capricorn", Christianshavns Kanal.
1977 BMW R75/7, tidligere politimotorcykel
1962 Porsche 356, ligner den i "Baronessen fra Benzintanken"
- Plus diverse andet gammelt skrammel og mekanik...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Dieselpumpe til Watermota Sea Panther
    Bådmotorer
  2. Foring er i motor
    Lav-Hobby
  3. Frostsprængt motor
    Lav-Båd
  4. r
    Lav-Hus
  5. NY style mur