Udtryk: Primær ejer ??????

Lidt sommerspøg.

Faldt tilfældigt over udtrykket, "primær ejer". Er der en eller anden venlig sjæl, der kan fortælle mig, den lidt langsomme, hvem der kan titulerer sig med betegnelsen i forhold til en ting ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Lidt sommerspøg. Faldt tilfældigt over... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Nitter på 08 jul 2013 17:10
Tjjaaa Henrik. Har der ikke været en masse pollimik i både den luftbårende og skrevende presse om, man nu vil nedlægge den afdeling der skal kontrollere om folk betaler skat ? Eller var det afdelingen for om firmaer gør det ?

Men skulle de så endelig opdage noget om manglende indbetalinger, formoder jeg de overhovedet ikke vil tale om noget som helst andet.  

Nej, det er vist svært at elske sin skat nu om dage.  
Men er det ikke ligesom dengang de satte postkasser op ved grænsen, i den naive tro at folk så ville melde sig selv 


Tillid er godt... kontrol er bedre.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 08 jul 2013 18:17

Men er det ikke ligesom dengang de satte postkasser op ved grænsen, i den naive tro at folk så ville melde sig selv 


Tillid er godt... kontrol er bedre.
 Ja, sommetider har man da tænkt sit.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Lad os lige tage den historie om postkasserne.

Det var vist en vis Peter Brixtofte, som fik den ide. Altså en "minister", og ikke en ansat.

Han var for øvrigt kun skatteminister i godt 3 måneder.



Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af ktm på 08 jul 2013 11:03

Nu er det nærmest et spørgsmål, jeg stiller. Jeg ved godt, at jeg har glemt et ?.

Men ellers kan du forklare mig, hvorfor det ikke er muligt at få et brugbart svar på selv simple spørgsmål, hvis de skulle være normalt begavede? 

Men nu er der vel lidt tegn i sol og måne på, at skats opførsel over for borgerne står til at skulle kigges efter. Men da det er dem selv, der skal undsøge sig selv, er der nok ikke megen hjælp eller forbedring for borgerne i det.

Hvad er det simple spørgsmål, du ikke kan få svar på? Det kunne jo være nogen her på forumet kunne hjælpe, når ingen af de 7.000 gider ta´telefonen?!


P.S. Den eneste gang jeg har sendt et spørgsmål, gik der ca. 3 dage, så blev jeg ringet op (og fik en forklaring).

Træd ikke på mine ledninger :o)
Så prøv at få afgiften på en brugt importeret bil og forsøg en dialog omkring det.

Eller prøv få et svar omkring beskatning af en udenlandsk aktie.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Skrevet af ktm på 08 jul 2013 21:51
Så prøv at få afgiften på en brugt importeret bil og forsøg en dialog omkring det.

Eller prøv få et svar omkring beskatning af en udenlandsk aktie.
Det kunne jo også tænkes at modtageren af svaret bare ikke fatter beskeden
Faktisk kan man selv finde mange svar på SKAT´s hjemmeside.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hentet på SKATs hjemmeside:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=203474...mp;lang=DA


Sådan som jeg husker det, kan man kun få en vurdering på et konkret køretøj, som er registreret i udlandet (man skal fremlægge de udenlandske registreringpapirer) - SKAT vil ikke bruge ressourcer på alle mulige abstrakte køretøjer. Det er jo vist nok gratis at spørge.........så det er nok derfor.

Tommelfingerreglen var en gang, at man finder et tilsvarende (brugt) køretøj her i landet, samme årgang, samme stand/km. stand - afgiften udgør ca. 66 % af denne værdi.

Hvis det er køretøj udenfor EU skal man også regne med told + moms.

Så på med vanten, spørg via tast selv som borger - det burde være muligt.



Vedr, aktier havde jeg et link, men det smuttede.

Men der begyndt at dukke noget op med "udvidet selvangivelser", så det tyder på, at det slet ikke er "simpelt".

Træd ikke på mine ledninger :o)
Blot til orientering vedr. det med bilen.
Jeg har nok importeret 100 biler fra EU- og ikke-EU lande. Så det er ikke uvidenhed fra min side.
Men jeg kan da godt lige ridse situationen op.
Det handlede om, at jeg for snart 10 år siden importerede en MB 190 TDI årg. 1992
Og ja, jeg havde forinden fulgt Skats. forslag til selvudregning, ved at finde priser på meget sammenlignelige køretøjer. De handledes til ca. 100.000 kr. +- 10.000. Det første krav Skat stillede lød på, så vidt jeg lige husker, 115.000 kr. i afgift, altså lidt over, hvad bilen handledes til inkl. afgift.
Så gik jeg igang med at samle dokumentation, med kopier af annoncer gennem nogle måneder, hvoraf man kunne se, at de dyreste blev ved at stå der. Så skete der ikke mere, og efter gentagne rykkere over nogle måneder, hvor jeg kun fik ingen eller totalt ubrugelige svar, der ikke på nogen måde forholdt sig til mit spørgsmål opm, hvordan de kunne komme frem til en så uhyrlig vurdering. Det virkede selvfølgelig, idet jeg opgav i et par år. Så prøvede jeg igen, nu tilsat mindst 10 friske eksempler på nu noget billigere eksempler af helt tilsvarende biler. Nu krævede de så "kun" 100.000, hvor priserne typisk lå på 70-80.000, stadig en afgift på over den totale værdi. Igen bad jeg om indsigt og forklaring på, hvorledes de kunne komme frem til denne vilde vurdering. Igen gik der flere måneder med en masse rykkere fra min side. En eneste gang lykkedes det mig at komme igennem til kontoret, men sagsbehandleren var vist nok på ferie, syg, til kaffe eller frokost, som offentlig ansatte som oftest er det. Jeg fik så, som krav på indsigt, en kopi af alle de papirer, jeg selv havde indsendt. Dem kendte jeg jo egentlig udmærket selv, men ikke et eneste pip om, hvorledes deres sagsbehandling så ud, intet.
Igen virkede taktikken. Jeg løb selvfølgelig træt og gad så i et års tid eller mere ikke.
Så en 3. gang samlede jeg dokumentation, hvor priserne på modellen nu var kommet ned på 50-60.000 og min bil ikke var blevet meget kønnere af at stå og glo alle disse år. Nu var afgiften så faldet til 65.000 kr. Igen var det overhovedet ikke muligt at komme i kontakt med dem om en forhandling og forklaring. De svarer ganske enkelt ikke på mails, men undertiden på skriftlig henvendelse via anbefalet post. Telefonisk henvendelse har været fuldstændig udelukket, idet hvis man overhovedet kom igennem, ja så var den specifikke medarbejder altid umulig at komme i kontakt med.
Så opgav jeg. Solgte bilen for en slik til en proff., der på en eller anden måde kunne komme omkring problemet.
Der er mange flere detaljer, som jeg gerne kan fremlægge for de som tror det er "bare lige". Disse må så møde op her på matriklen for en yderligere gennemgang.
Så hvis der er en, som ved hvordan man kommer omkring problemet, hører jeg gerne herom. Glem ALT om tast selv, når det handler om noget som er blot en krillimeter ud over det 100% gængse.

PS. Det skal lige bemærkes, at jeg på et tidspunkt deponerede den krævede afgift i det naive håb, at jeg så kunne komme i dialog med dem. Jeg vidste godt, at jeg ikke måtte indregistrere bilen, hvis jeg ville have mulighed for at få pengene retur, hvis jeg ikke var tilfreds med vurderingen. Da jeg opgav og ville have mine penge tilbage, gik der >3 måneder med at få mine penge retur, efter rigtig mange ubesvarede rykkere.

Ligeledes hører jeg gerne fra herværende eksperter om, hvorfor Skat ikke kan bruge bankens oplysninger ifm udenlandske officielt noterede aktier, når de så fint klarer sig med bankens oplysninger ifm danske aktier. Hvorfor skulle det være bedre, at oplysningerne kommer via mig selv via sære og kryptiske dokumenter? Skat vil (eller kan) ikke forklare mig det.


Med venlig hilsen
ktm

 

"En eneste gang lykkedes det mig at komme igennem til kontoret, men sagsbehandleren var vist nok på ferie, syg, til kaffe eller frokost, som offentlig ansatte som oftest er det."

Din negative holdning til alt hvad der er offentligt tyder på, at du nok ikke henvender dig specielt venligt heller.
Her i verden kommer man nu engang længere med honning og sukker end med eddike og syre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu kan jeg jo ikke referere andet end det jeg bliver udsat for. Ellers ville det jo være løgn og sludder.
Jeg ved godt, at kommer man med noget til kaffen eller kagekassen, så kan noget mere lade sig opføre. Det har jeg så smerteligt oplevet og tabt en masse penge på ikke at ville gøre. Det er det man i min optik kalder korruption, som jeg ved trives så glimrende. Jeg endda kaldt en overtoldembede for et korrupt møgdyr. Det skete der ikke noget ved, idet jo godt vidste at jeg havde alt for meget ret.
Men har du ellers noget, der kan forklare tilfældene, nu jeg har ulejliget mig med at forklare og beskrive blot et par af mine oplevelser?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis