Udtryk: Primær ejer ??????

Lidt sommerspøg.

Faldt tilfældigt over udtrykket, "primær ejer". Er der en eller anden venlig sjæl, der kan fortælle mig, den lidt langsomme, hvem der kan titulerer sig med betegnelsen i forhold til en ting ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Lidt sommerspøg. Faldt tilfældigt over... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Først undskylder jeg min sendrægtighed med at få svaret. Rendte ind i en tændt gril med tilhørende hjemmebryg i går aftes. Bryggen syntes at have indeholdt lidt mere alkohol end forventet. Derfor har mit hoved været sat på "standby" i formiddags. Og eftermiddagen er gået med og rydde op i det indre af en flishugger, der har smidt alle kuglerne i et af de to lejer der holder rotoren. Og det er ikke et skøndt syn, når rotoren har en diameter på en meters penge, kan jeg godt røbe.

Henrik: Du skal ikke tage min bemærkning om jeg ikke gider grine af vittigheden som om jeg blev sur. Det er helt fint for mig.

Nej, udtrykket bollevagt brugte vi om et par par (stammer ikke ) da de altid serverede et eller andet med kødboller, når de havde køkkenvagt. Derfor blev der tit spurgt om der var bollevagt i aften, når menuen blev diskuteret.

Nu kan jeg vist ikke trække den længere. Udtrykket primær ejer faldt jeg over ved skat.dk i forbindelse med der skulle skrives en ny registreringsattest hjem til et køretøj. Nu er ejer og bruger tilsyneladende pludselig blevet til primær og sekundær ejer. I gamle dage, hvis man lånte et køretøj ud i længere tid, skulle vedkommende sættes på registreringsattesten som bruger. Hvis det stadig et tilfældet kan vedkommende ikke være sekundær ejer, som skattefar pludselig har fundet på.

Det var så lige et sidespring, da det viser sig at køretøjets sidste ejer slet ikke har haft det indregistreret, men bare haft det stående i nogle år. Dvs. man pludselig ikke kan skrive attesten hjem via skat.dk da det kun er den primære ejer der kan gøre det og primære ejer er den der sidst har haft køretøjet indregistreret !

Men men.  I lovteksten står der faktisk at ejer kan hjemskrive en ny registreringsattest. Og for mit vedkommende vil jeg mene at vedkommende der har den sidste udskrevende kvittering på køretøjet må være ejer i juridisk forstand.

Men hvordan f..... kommer man så i kontakt med skattefar ? Man kan ikke sende en email og nærmeste motorkontor er i Ålborg, en køretur på 2 * 90 km, og dem kan man naturligvis heller ikke emaile til. Man fornemmer at kunder kun er til besvær og det går naturligvis kun hvis forretningen har folketinget bag sig. Havde det været en alm. virksomhed var den lynhurtigt gået konkurs.

Nu går jagten så på hvordan man får skattefar i tale.  Nogen der har en ide ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du har virkelig et problem der. Jeg har også erfaret at det er kropumuligt at komme i kontakt med det fordømte Skat.dk.
Enten bruger jeg politisk ukorrekt en masse benzin på at køre de 50 km til og fra skattecenteret, eller også må jeg ofre den vilde posttakst for at sende anbefalet post. Anbefalet post er nok det mest sikre, idet de så ikke kan påberåbe sig ikke at have modtaget henvendelsen.
Skriv i meget tydeligt sprog, meget klart opdelt, spørgsmål for spørgsmål. Få en anden til at læse det igennem, for at sikre at meningen fremgår mere end meget tydelig. Jeg har erfaringfor, at de ansatte i det hæslige uvæsen griber enhver mulighed for at undgå at svare på selv simple spørgsmål, eller også er de bare dummere og mere indskrænkede end alle andre mennesker.

Det kræver mere end almindelig tålmodighed at tumle Skat.dk, og det er en meget sendrægtig affære at afvente svar fra dem, hvis man da ikke lige er statsministerkandidat. Så kan man få svar på selv meget komplicerede skattespørgsmål i løbet af mindre end 14 dage.

Du burde kunne bruge kontaktformularen på deres hjemmeside, men min erfaring er, at den gider de ikke svare på, og i det mindste går der flere måneder, før man får et tåbeligt og ubrugeligt maskinsvar, der alene henviser til en masse love og cirkulærer, og ikke svarer på noget som helst.

Med venlig hilsen
ktm

 

SKAT har tlf. 72 22 18 18. Ventetid ukendt, formentlig under 1/2 time. Måske har de bere tid i sommerferien? 

Eller man kan gå ind og logge på som "borger", og skrive en besked/stille et spørgsmål her:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=kontakt



Træd ikke på mine ledninger :o)
Ja, det syntes nærmest umuligt KTM. Nu er jeg kun mellemmand, da jeg ikke kunne finde på og give penge for et køretøj uden at stå med registreringsattesten i min hånd. Det største problem er nok at vedkommende ejer overhovedet ikke kan med en computer og dermed ikke har nem-id. Der er nok ikke andet end jage vedkommende til Ålborg med kvitteringen på køretøjet og forsøge at tage den derfra. Surt sjov.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ktm på 07 jul 2013 21:28
 Jeg har erfaringfor, at de ansatte i det hæslige uvæsen griber enhver mulighed for at undgå at svare på selv simple spørgsmål, eller også er de bare dummere og mere indskrænkede end alle andre mennesker.

Tak for kaffen - det er da noget af en udmelding!
Samtlige 7.000 ansatte er altså dummere end resten af Danmarks befolkning?

Det minder lidt om den togrejsende, som siger: "Se de dovne banearbejdere, nu står de igen og hænger over skovlen" (ja, de er jo trådt til side,mens toget kører forbi).

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce
Skrevet af bobenontot på 07 jul 2013 21:59
SKAT har tlf. 72 22 18 18. Ventetid ukendt, formentlig under 1/2 time. Måske har de bere tid i sommerferien? 

Eller man kan gå ind og logge på som "borger", og skrive en besked/stille et spørgsmål her:

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=kontakt


Ja tak skæbne ringe til skattefar !!!!!!!!!!!!! Det er nærmest fuldstændig umulig hvis man ikke er pensionist og har en ekstra indtægt til at betale for telefonregningen.  Sidste gang jeg prøvede opgav jeg da der var gået knap en time.

Hør, du lyder som en der er ansat ved det der uvæsen ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
...er det ikke bare at lade være med at betale skat.... så vil SKAT helt sikkert kontakte dig !!

(med mindre du er et stort internationalt firma, for så skal der jo ikke betales skat 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Er I sikre på, at dette tiltag ikke er subsidieret af autobrancen for at sikre en total fremmedgørelse overfor registreringsprocessen så brancen kan opretholde de ikke ubetydelige gebyrer, de tager. 

Jeg har da oplevet manglende entusiasme ved bilhandler, når jeg sige at jeg skal nok hente gryden med et par plader under armen, men skal jo lige låne attesten.


mvh

 varmetossen

Skrevet af bobenontot på 07 jul 2013 22:34
Tak for kaffen - det er da noget af en udmelding!
Samtlige 7.000 ansatte er altså dummere end resten af Danmarks befolkning?



Nu er det nærmest et spørgsmål, jeg stiller. Jeg ved godt, at jeg har glemt et ?.

Men ellers kan du forklare mig, hvorfor det ikke er muligt at få et brugbart svar på selv simple spørgsmål, hvis de skulle være normalt begavede? 

Men nu er der vel lidt tegn i sol og måne på, at skats opførsel over for borgerne står til at skulle kigges efter. Men da det er dem selv, der skal undsøge sig selv, er der nok ikke megen hjælp eller forbedring for borgerne i det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af PinkHenrik på 08 jul 2013 08:27
...er det ikke bare at lade være med at betale skat.... så vil SKAT helt sikkert kontakte dig !!

(med mindre du er et stort internationalt firma, for så skal der jo ikke betales skat 
Tjjaaa Henrik. Har der ikke været en masse pollimik i både den luftbårende og skrevende presse om, man nu vil nedlægge den afdeling der skal kontrollere om folk betaler skat ? Eller var det afdelingen for om firmaer gør det ?

Men skulle de så endelig opdage noget om manglende indbetalinger, formoder jeg de overhovedet ikke vil tale om noget som helst andet.  

Nej, det er vist svært at elske sin skat nu om dage.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis