100 HK Mariner 2-takt uden gnist.

Nogle venner ringede, at ovennævnte motor ikke har nogen gnist.
Dødmandsknap er sat rigtigt.

De her været ude at sejle for en uge siden, og nu hvor de skal sejle igen er der igen gnist.
Den får masser af benzin.

Da de rodede med den fandt denne dims






Man kan puste i den fra den ene ende, og så er der en kugle i som gør man ikke kan puste i den fra den anden ende..

Hvad er det for en dims.???? 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nogle venner ringede, at ovennævnte motor ikke har... Vis hele indlægget
50 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Velbekomme. Lad høre når fejlen er fundet...

Mvh. Jakob Jørgensen
Jeg har lige fået en lille update.
De fik fat på en ny stator.. fra en forhandler, der tog den hjem fra Belgien - men, men, men den er til en 3 cylindret.
Så går jagten på en til 4 cylindre.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jamen har de målt den gl. stator igennem da. Undskyld mig men de har åbenbart intet diagram og nu lyder det som om, at de knokler på med at skifte fra en ende af... Statoren som det første.

Sådan en ny stator koster nok min. 2000 kr., men en ny er da helt sikkert pænere end den gl. En skam man ikke kan se den under svinghjulet!

Der er ofte penge at spare ved at gøre tingene selv, men i dette tilfælde kunne det være, at pengene til en der ved noget om motoren, var godt givet ud og billigst i den sidste ende.

Nå men det finder de jo nok ud af. Lidt svært at følge helt med i for både dig og mig, når ikke du selv er en del af projektet. Vi må håbe de har styr på hvad de laver

Mvh. Jakob Jørgensen
Som jeg forstår det, så har de fundet fejlen efter at have målt det igennem..

De ringer og taler med ham på Bådgalleriet i dag for at høre om han kan skaffe de rigtige stumper.
og den til 3 cyl vil de prøve om de kan sende retur. (jeg har en ven der alligevel, skal forbi forhandleren i Svendborg)


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 05 jul 2013 11:13
Som jeg forstår det, så har de fundet fejlen efter at have målt det igennem..

De ringer og taler med ham på Bådgalleriet i dag for at høre om han kan skaffe de rigtige stumper.
og den til 3 cyl vil de prøve om de kan sende retur. (jeg har en ven der alligevel, skal forbi forhandleren i Svendborg)



Okay. Så er det jo efter bogen!

Hvis K-marine (går jeg ud fra...) har bestilt forkert hjem ud fra stelnummer, så er det deres problem.

Min er faktisk af den 3-cylindrede type

Mvh. Jakob Jørgensen
Skrevet af grandoldman på 05 jul 2013 11:13

Derjn = Dræn. 


Ahhh. Den havde jeg ikke lige luret

Et dræn ved jeg godt hvad er

Mvh. Jakob Jørgensen
Skrevet af Jakob J på 04 jul 2013 10:17
Åbenbart ikke. Jeg tog det som en stavefejl...

Jeg kunne forestille mig, at jeg ikke er den eneste, der ikke ved hvad et "drejn" er, så hvis du har tid/lyst/lejlighed, er du da meget velkommen til at uddybe


Att. Tøser:

Beklager. Hvis det var et dræn du mente, var det ikke for at træde i stavemåden. Sorry...

Mvh. Jakob Jørgensen
For ikke bare skifte og skifte dele, har motoren nu være hos en Mariner service shop i Næstved..
Det har prøvet at skifte stator og ellers rodet med den i 5 timer og melder nu ud, at han skal købe en ny motor.

Næste spørgsmål er så:

Hvem kan lave sådan en motor på Sjælland. Gerne mellem Ringsted og Hvidovre.. Køge Bugt området.. Men som sagt, alt på Sjælland.

Det er jo ikke en reservedelsudskifter der mangles, men en der kan finde fejl.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 10 jul 2013 14:39
For ikke bare skifte og skifte dele, har motoren nu være hos en Mariner service shop i Næstved..
Det har prøvet at skifte stator og ellers rodet med den i 5 timer og melder nu ud, at han skal købe en ny motor.

Næste spørgsmål er så:

Hvem kan lave sådan en motor på Sjælland. Gerne mellem Ringsted og Hvidovre.. Køge Bugt området.. Men som sagt, alt på Sjælland.

Det er jo ikke en reservedelsudskifter der mangles, men en der kan finde fejl.
Det var da noget af en udmelding! Var det ham jeg linkede til?

Hvad er begrundelsen fra reparatøren for at den ikke kan laves?

Mvh. Jakob Jørgensen
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis