Hilser jer med mit projekt

Hej alle sammen super fedt at læsse herinde og nu har jeg også oprettet bruger da jeg sikkert kommer til at finde brug for at svar eller flere i løbet af mit sommerferie projekt

Har nu igennem længere tid læst flittigt med herinde, imens har jeg har gået og kigget mig varm på ideen om et projekt.

Jeg syntes at de her ældre træbåde som ses er noget så fantastiske og har besluttet mig for at supplere golfen og græsset med noget vand og sejl.

Min kærlighed er faldet på en folkebåd og jeg glæder mig allerede til at få lov at slide slibe og slæbe både efter endt eksammen og til efterår og forår  

Jeg ved ærligt talt ikke så meget om det med sejlskibe og slet ikke træskibe. Jeg kommer nok til at alliere mig med nogen omkring rigning og vedligeholdelses spørgsmålene.

Mit udgangspunkt er få slebet og bundmalet en gammel dame som har stået tørt i 6-7 år.  Og herefter holde sjælen i ro de dage til hun forhåbentligt bliver tæt . Jeg har læst mig frem til at våde tæpper kan fremskynde processen og selvfølgelig en dykpumpe e.lign.

Mine spørgsmål her og nu er om jeg kan indarbejde de våde tæpper i malings processen?

Og hvis bunden er pæn og "blot" skal skrabes/slibes og males , vil en uge så være rigeligt til denne proces?



Hej alle sammen super fedt at læsse herinde og nu... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 10 jun 2013 09:36
Grunden til at værftet anbefaler dig at få den over broen, ligger nok i at de ikke vil have at "folk" render rundt på værftet i tide og utide.

Ja det tænker jeg også.
 
Jeg kunne dog godt få lov at bruge nogle dage der til at få den malet og så videre men han var ikke så meget får det vist mest af frygt for at tid brugt blev for lang
Den har stået indendørs og den er netop super pæn min tanke er at tage derover og slibe/male den og se det hele lidt an få den i vandet og så enten få den herover eller have den liggende der til næste forår.


Men 7 år er lang tid så nu skal jeg gætte mig frem til tid det tager at slibe grunde og male om det er realistisk inden for en uge
Den har stået indendørs og den er netop super pæn min tanke er at tage derover og slibe/male den og se det hele lidt an få den i vandet og så enten få den herover eller have den liggende der til næste forår.


Men 7 år er lang tid så nu skal jeg gætte mig frem til tid det tager at slibe grunde og male om det er realistisk inden for en uge
Giv den et tyndt lag bundmaling, klares på et par timer, i vandet med den og så sejler du den hjem, tag en sejlkyndig med du må ikke sejle den hjem alene !!!!!
Sejl i den i sommeren tag den tidligt op og sørg for at dække den ordentlig til så den ikke udsættes for solen. Så kan du male og så videre i efter året og foråret.
Det var lidt det som jeg håbede på, så den skal slibes let for at få maling til at fange også ellers suge tæt

Herpå kan jeg og min gode bekendte som er sejlkyndig få den hjemover
Annonce
Jeg ville nok få et estimat fra værftet på at få den til at flyde,med henblik på at sejle dn hjem. hvis ikke den kan komme til at flyde i rudkoebning,ville jeg springe fra ----men tal med værftet,de har den viden der skal til

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

hvis du starter med bundmaling lørdag morgen, får den i vandet hen under aften, ville jeg tro,at den kan flyde ved egen hjælp mandag - tirdag

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

I øvrigt kan jeg kraftigt anbefale Nyk. sj. havn, de har faste prier på:
Leje af baadstativ
Op og isætning (inden for alm. arbejdstid)
Og en meget serviceminded tilgang til tingene
Og endelig et "rimeligt" indskud i forhold til de nordsjælandske havne, og jeg tror faktisk, at de ingen venteliste har.
Vil du have en havn med en god baadebygger er Odden havn det bedste jeg har oplevet -- men må sige, at jeg ikke har erfaring med dem i Rørvig.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Det var lidt sjovt - jeg så en hvid folkebåd på land i Rudkøbing i går

- og det er måske den jeg så stå på "pladsen" ved Rudkøbing havn, da jeg var på tur derovre her i weekenden?

Desværre kiggede jeg ikke tæt på den.

Men det er selvfølgelig værftet du skal snakke med, for de "kender" jo båden.

Efter billederne at dømme - og det jeg så i forbifarten, er den rigtig nydelig.

mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Sikkerheden må ikke må glemmes midt i forelskelsen.

Når en båd, der har stået på land i mange år, kommer på havet og udsættes for dynamiske kræfter kan der komme overraskelser og svaghederne kan komme frem. Lænsepumpe og havaridug kan overvejes.

Søkort med ruteplan og nødhavne (I yderste fald steder at sætte skibet sikkert på grund), GPS, VHF-radio, redningsmidler (flydedragt, vandet er stadig koldt).

Brændstof i tilstrækkelig mængde plus god reservebeholdning, reservetændrør og brændstoffilter. Motoren prøvekøres og belastes i havnenært område.

Forsikring på båden. Du ovelever nok at miste båden, når det er til den pris, men synker den og vraget efterfølgende skal fjernes, så koster det betydeligt mere end de fleste kan honorere.

Ovenstående er ikke udtryk for båltisning, men for de strøtanker jeg som navigatør lige gør mig mht en opgave som din.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også