Maxi puch

Hej. Min puch maxi k opfører sig underligt. Starter fint og kører fint men efter kort tid dør den fuldstændigt. Skruer jeg tændrøret af er det vådt og når det er pustet tør kører den fint igen. Et kort stykke tid. Den giver sommetider et knald når jeg jokker i kickstarteren.
Hvad gør jeg?
Hej. Min puch maxi k opfører sig underligt.... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men jeg HAR jo tjekket svømmerventil. Ved at puste, som du beskrev.....
Skrevet af MPB på 15 jun 2013 22:21
Men jeg HAR jo tjekket svømmerventil. Ved at puste, som du beskrev.....
Ja men du må jo nok ikke have gjort det ordentelig, siden svømmerstanden ER så skrækkelig høj.  

For og gøre det helt klart, skal der være under 1 cm benzin i bunden af svømmerhuset når du piller det af karburatoren.

Har lige læst tråden i gennem igen. Er det en uorginal karburator du har monteret på maskinen ?




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
 Det har ikke noget med en funktionstest på en svømmerventil at gøre at blæse i den.
Benzin er er en meget flygtig og gennemtrængelig vædske som ventilen skal fungere 100% for at regulere.
Det du skriver tyder stadig på, at din ikke lukker som den skal.

mvh

 varmetossen

Ok. Så må jeg alligevel have fat i en anden svømmerventil.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 16 jun 2013 09:23
Hej.
 Det har ikke noget med en funktionstest på en svømmerventil at gøre at blæse i den.
Benzin er er en meget flygtig og gennemtrængelig vædske som ventilen skal fungere 100% for at regulere.
Det du skriver tyder stadig på, at din ikke lukker som den skal.

mvh
Både og Klaus. Funktionstesten har svømmerventilen jo allerede fejlet, da det blev konstateret at den er utæt allerede i tredje indlæg.  Blæsemetoden er slet ikke så ringe når man står med karburatoren adskilt i hånden. Og det kræver ikke specialværktøj da testværktøjet jo er lige ved hånden (munden). Endelig er luft, mig bekendt, betydelig mere flygtig end benzin.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ventilspidsen er kunststof. Sort.
Hej.
Ja, og pærer er også tungere end æbler hvis der er nok af dem.

Du kan da også prøve at puste i et rotordæksel for at se om det er revnet.
Og du kan hælde en sjat benzin i og finde ud af det.

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 16 jun 2013 11:01
Hej.
Ja, og pærer er også tungere end æbler hvis der er nok af dem.

Du kan da også prøve at puste i et rotordæksel for at se om det er revnet.
Og du kan hælde en sjat benzin i og finde ud af det.

mvh
Øhh, hvad har det lige med en utæt svømmerventil at gøre Klaus ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det sorte på ventilen ser fint ud, men det er måske ikke noget man kan se? Altså at den er utæt.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis