Maxi puch

Hej. Min puch maxi k opfører sig underligt. Starter fint og kører fint men efter kort tid dør den fuldstændigt. Skruer jeg tændrøret af er det vådt og når det er pustet tør kører den fint igen. Et kort stykke tid. Den giver sommetider et knald når jeg jokker i kickstarteren.
Hvad gør jeg?
Hej. Min puch maxi k opfører sig underligt.... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MPB på 11 jun 2013 00:17
Det prøver jeg.
Glemte i øvrigt, at svømmeren naturligvis også skal kunne bevæge sig frit når svømmerhuset er monteret.

Så skulle der vist heller ikke være flere fejlmuligheder. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg tjekket ventil og svømmer som du har beskrevet. Alt fungerer som det skal. Ventilen lukker helt tæt når jeg puster i benzinslangen og svømmeren bevæger sig frit. Umiddelbart så svømmeren fin ud, men hvordan kan jeg være helt sikker på at den flyder godt nok?
Har du eller andre bud på hvad det ellers kan være? Som sagt kører den perfekt, men "dør" lige pludseligt. Knald i udstødning og vådt tændrør tyder vel på at der kommer for meget benzin til motoren?
Det er forresten en firkantet Bing 18 karburator, hvis det har betydning...
Vh
Mads
Skrevet af MPB på 11 jun 2013 22:49
Nu har jeg tjekket ventil og svømmer som du har beskrevet. Alt fungerer som det skal. Ventilen lukker helt tæt når jeg puster i benzinslangen og svømmeren bevæger sig frit. Umiddelbart så svømmeren fin ud, men hvordan kan jeg være helt sikker på at den flyder godt nok?
Har du eller andre bud på hvad det ellers kan være? Som sagt kører den perfekt, men "dør" lige pludseligt. Knald i udstødning og vådt tændrør tyder vel på at der kommer for meget benzin til motoren?
Det er forresten en firkantet Bing 18 karburator, hvis det har betydning...
Vh
Mads
Svømmeren burde være ok når der ingen væske er i selve svømmeren. Husker jeg ikke helt galt er den lavet af plastic og dem er der sjældent problemer med.

Løber karburatoren stadig over når motoren er stoppet og benzinhanen er åben ?






Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vil lige lade den stå med åben hane en nat og se om den drypper. Men tror den gør.
Nu vælter det ud med benzin ved svømmerhuset. Gætter på at pakningen er knækket. (Tak til THansen) Kan ikke finde en forhandler på nettet der sælger den pakning, så jeg over vejer at købe et pakningsark og selv klippe den ud. Er der nogle der kender tykkelsen på denne pakning?
Annonce
Skrevet af MPB på 13 jun 2013 18:04
Nu vælter det ud med benzin ved svømmerhuset. Gætter på at pakningen er knækket. (Tak til THansen) Kan ikke finde en forhandler på nettet der sælger den pakning, så jeg over vejer at købe et pakningsark og selv klippe den ud. Er der nogle der kender tykkelsen på denne pakning?
Jamen min gode mand. Det er ikke pakningens skyld at svømmerhuset løber over på din karburator, det er en utæt svømmerventil. Pakningen kan du i og for sig godt undvære men vil du have en i er tykkelsen uden betydning.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok. Det er ikke ved topdækslet der kommer benzin ud. Det er ved svømmerhusrtd kant. Den kan jeg vel ikke undvære. Vel?
Skrevet af MPB på 14 jun 2013 08:05
Ok. Det er ikke ved topdækslet der kommer benzin ud. Det er ved svømmerhusrtd kant. Den kan jeg vel ikke undvære. Vel?
Du bliver nødt til og fortælle mig lige nøjagtig HVOR løber benzinen ud af svømmerhuset ?

Vi er enig om at karburatoren er af den firekantede type, d.v.s. svømmerhuset er "hængt op" med fire skruer ?



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jep firkantet kaburator. Det siver ud lige under studsen til cylinderen. Men det kommer ikke fra selve studsens pakning.
Skrevet af Nitter på 13 jun 2013 20:55
Jamen min gode mand. Det er ikke pakningens skyld at svømmerhuset løber over på din karburator, det er en utæt svømmerventil. Pakningen kan du i og for sig godt undvære men vil du have en i er tykkelsen uden betydning.
Ok, så tillader jeg mig at citere mig selv, med den tilføjelse at du aldrig får motoren til og gå ordentelig før, du ved.

P.S. Ovenstående er måske lidt overdrevet, da du naturligvis kan sidde og regulere svømmerstanden manuelt ved skiftevis åbne/lukke benzinhanen efter behov.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis