brigs og stratton

hejsa allesammen
jeg har en gammel havetraktor med en brigs og stratton motor 10,5 hk, i sidste uge stod der røg ud af motoren, dog ikke volsomt, motoren rotere fint men kan ikke starte,så den blev skilt ad og tændspole var smeltet, så jeg købte en ny, men der er stadig ingen tændning. jeg har ingen multimeter men kun en simpel spændnings tester den når på 12v ved ikke om det kan bruges. jeg har prøvet med tændrør fra græstrimmer stadig ingen tændning. der sidder en tynd sort ledning på tændspole, som er forbundet med diverse sikkerheds afbryddere, (sæde og klippebord), når de aktiveres kommer der plus til tændspole som normalt så skal afbryde motoren, tror jeg nok? jeg er helt på bar bund,nogen som kan hjælpe plænen er noget langhåret
mvh kenneth
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden

Puds svinghjulet udvendigt, samt tændspolens metalpoler, der ligger ind mod svinghjulet, rene for evt. rust.
Sæt et stykke papir mellem spole og svinghjul, og spænd så tændspolen fast.
Den skal sidde så tæt på svinghjulet som muligt, uden at røre, derfor papiret.

Afmonter den lille sorte ledning, så du udelukker diverse sikkerheds funktioner.

Og prøv så om der er tænding.

mvh jens
hej og tak for velkomsten
har monteret den med papir imellem svinghjul og spole, rengjort osv. uden resultat desværre.
Har du prøvet at demontere den sorte stop ledning?
jep,har prøvet med og uden men er det helt sikkert en stop ledning?
Her kan du finde en manual til din motor http://www.briggsandstratton.com/us/en/ 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
briggs and stratton hjemmeside er også forsøgt men giver kun omhvordan den skal vedligeholdes desværre
Skrevet af moskilde på 24 maj 2013 20:26
briggs and stratton hjemmeside er også forsøgt men giver kun omhvordan den skal vedligeholdes desværre
Så har du formodentelig ikke kigget det rette sted. Hvad er typenummeret på motoren ?

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
model 257707 type 0120-01
270962 på  http://www.perr.com/phpBB3/viewtopi...amp;t=8002  

Go fornyvelse.

Mvh. Leif.

Onliner:
tak nitter, det var en god side, men jeg har desværre ikke fået mere ud af tændspole, det snore lidt i fingrende hvis man sætter fingrende på men så heller ikke mere måske tændspole er defekt? selvom den er ny.. Det overgår virklig min forstand
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis