At bygge et Biogasanlæg

I kina og andre udviklingslande bruger de affald og dyr/menneskegødning til små hjemmeanlæg. Det minimere affald og forbedre hygiejnen.
Er der nogen der nøjagtig kan beskrive hvordan man laver sådan et mini anlæg??
Kunne man evt. forestille sig at lave et sådant i en kolonihave??

Selvforsyning kan tit gøre det billigere og bedre. 
I kina og andre udviklingslande bruger de affald... Vis hele indlægget
45 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lyzet71 på 24 apr 2013 14:41
I kina og andre udviklingslande

???.

I får lige et lille billede fra " udviklingslandet " Kina - fra en lille provinsby ( Chongqing ) med ca. 6 mio indbyggere, hvor jeg har tilbragt en del tid.

Der bliver bygget overalt - at Kina skulle være et udviklingsland er længe siden........ nok den hurtigst voksende økonomi i verden.

Og de har ikke styr på deres affald overhovedet - affaldssortering er en by i Rusland endnu - så deeet


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er alt biologisk affald man kan bruge. Dvs alt køkkenaffald, haveaffald, dyrgødning osv. Det har vi jo nok i vores forbrugersamfund. Ellers må man ud og samle hundelort op. Hihi.
Det skal bare findeles og blandes med vand. Enkelt og faktisk ikke særlig tidskrævende.


Selvforsyning kan tit gøre det billigere og bedre. 
"Det skal bare findeles og blandes med vand"
Ja og så skal der indkøbes en maskine der kan findele det, den bruger energi for at findele og vand i den rigtige mængde !
Havde du tænkt dig at stå med en gammeldags kødhakker til findeling det er jo i princippet hvad der sker i et større anlæg, jeg tror stadig ikke det vil kunne betale sig i så små anlæg her i vores del af verden.
Alt i alt tror jeg det er bedre med et brændekomfur feks af "rocket stove" typen som er ret simpelt at bygge.
http://solarcooking.wikia.com/wiki/Rocket_Stove


Jeg er selv meget interesseret i sådan et apparat, men igen ved jeg ikke om det er tilladt i Danmark og hvordan man får fat i sådan en

Annonce

Byg et atomkraftværk, det er både dyrere og grimmere!

Pølseberg1232 skrev den 14-03-2018 09:56:53

Byg et atomkraftværk, det er både dyrere og grimmere!

 Go' værkstedshumor   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvad har du der skal afgasses? Dyrehold. 

Der er mange landmænd der har biogasanlæg, så det er bestemt lovligt i Danmark.
Men det er ikke et gør det selv projekt. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Det er på nuværende tidspunkt ikke andet end tanker om hvad der kunne laves, på et hobby landbrug, det er jo topmålet af spild bare at lade gassen forsvinde op i luften uden at bruge den.

Når det kan lade sig gøre i ulande så skulle det vel også kunne lade sig gøre her i landet

Det kan det helt sikkert, du skal bare huske at udarbejde en Atex klassifikationsplan. Så inden dit mini anlæg er lavet lovligt, har det krævet mere energi og økonomi end det vil kunne lever tilbage til dig. 

Brug hellere den varme dit møg generere, evt. via en jord til vand varmepumpe . Du kører bare røret gennem din møg stak, så får du varme i huset... :-)


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis