Kielerkanal

Godaften alle.
Da jeg har solgt min båd er jeg på jagt efter et nyt skiv.
Det har jeg muligvis fundet i tyskland men desværre på den forkerte side
af kielerkanalen
Er der nogle her der kender til sejlads der  og ved hvad det koster
med et lille skiv på 8 meter
og hvilke regler er der til certifikater dvs kanalskibberbevis osv
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal ikke Kanalskipper bevis for at sejle den hjem, bare du har et dueligheds bevis er den go nok.
Priserne må du finde ud af undervejs.
Er du helt sikker Håndværker??
Jeg har, så vidt jeg husker, læst i et bådblad at det kræver kanalbevis at sejle syd for Kiel.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja ok.
Men jeg tror nu det ender med at den ryger på en lastbil hjem .
Har fået en ca pris på 11500 kr
og vil se om ikke sælger går lidt ned i pris
Desværre er der en mægler ind over og han er meget sløv til at reagere så det kan være jeg finder en anden båd,
Skrevet af grandoldman på 09 apr 2013 22:25
Er du helt sikker Håndværker??
Jeg har, så vidt jeg husker, læst i et bådblad at det kræver kanalbevis at sejle syd for Kiel.

Min bror har dueligheds beviset og ikke andet, for 2 år siden sejlede han en båd hjem fra Holland bla. gennem Kilerkanalen.
Okay Håndværker.
Men har din bror været heldig eller er det ok bare med et duelighedsbevis,
såvidt jeg ved er det tyske søpoliti ret strikse.

Annonce
Eller også har de været gået i hi, det var i september måned han sejlede den hjem for en af hans venner
Det er da noget underligt noget. "25" stiller et spørgsmål, og når nogen svarer, betvivler han svarets rigtighed.

For ca. 3 år siden spurgte jeg selv direkte hos kanaladministrationen, om man skulle have kanalbevis og fik det svar, at det behøvede man ikke i "Nord-Ostsee-Kanal".

"25" kan jo selv spørge der: http://www.kiel-canal.org/

Finnband
Hej Finnband.
Du skal jo regne med at Håndværkeren er et gammelt vrøvlehoved ifølge mange af dem der befinder sig her på LDS.
Jeg har da vist aldrig kaldt dig for et vrøvlehoved håndværker
så den er vist for egen regning.

Finn
Dette er vel et sted hvor man kan diskutere forskellige emner med de
begrænsninger der nu engang er på nettet
så hvis jeg har trådt nogle over tærene så beklager jeg da det



Nej det behøver du heller ikke, der er andre der hellere end gerne skriver det, de fleste nøjes med at tænke det.
Og jeg er totalt kold over det, det er hvad jeg må forvente med alle de besvarelser jeg har skrevet ( misundelse er en grim ting )
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis