Kielerkanal

Godaften alle.
Da jeg har solgt min båd er jeg på jagt efter et nyt skiv.
Det har jeg muligvis fundet i tyskland men desværre på den forkerte side
af kielerkanalen
Er der nogle her der kender til sejlads der  og ved hvad det koster
med et lille skiv på 8 meter
og hvilke regler er der til certifikater dvs kanalskibberbevis osv
Godaften alle. Da jeg har solgt min båd er jeg på... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lovede at finde dokumentation, det lykkedes ikke . hvad gør man så, jo jeg spurgte direkte Wasser- und Schiffartsdirektion Nord

Mit spørgsmål: If I want to visit the canal, do I need other certificat, I have Danish Certificate for pleasure craft

Svar fra Ute Braasch: the Danisch certificate is sufficient for the canal. You do not need other certificate

Så er den ged barberet: der skal IKKE kanalbevis for at sejle igennem Kieler kanalen.

Alle dem som tvivler: send en pm med jeres mail adresse, så sender jeg en kopi af den svar mail.

Så, håndværkeren vrøvler ikke denne gang

Kun en tåbe frygter ikke haven
Noget helt andet: Hvis man har tiden vil jeg på det kraftigste anbefale at tage nærmeste omvej og gå gennem Eideren. Det er noget mere hyggeligt end "Kanalen"! Og når man nu alligevel er ude på omveje kan man jo lige slå et slag forbi Helgoland. Også klart et besøg værd!

Venlig hilsen

Jens

Kilerkanalen udelukker jo ikke Helgoland, datter og svigersøn tog endda en smut omkring Dover.
Skrevet af grandoldman på 17 apr 2013 10:10

Det man tager på nettet, mon det dur til erhvervstrafik?? ..

En anden ting jeg tænker over når man skal sejle til Tyskland. 

Man har jo ikke en registreringsattest på en 2 ton sejlbåd.

Hvilke papirer skal man have med, som turist?? 
Jeg har ingen papirer med, anløber flere tyske havne, DFU anbefaler godt nok et "ejerdokument" men har det ikke.


Kun en tåbe frygter ikke haven
Tak for alle svar.
Man må sige jeg fik svar
også er det jo jeg sidder og spekulere over
om det i det hele taget er et krav at man skal have duelighedsbevis hvis man er dansker .
I dk er der jo ikke krav om det så mon tyskerne kan forlange det
 
 
Annonce
Ved det ikke, jeg tog beviset for 20 år siden da min afdøde svigerfar sagde: i må bruge båden som jeres egen, hvis du her beviset: så dengang sejlede vi en Albin 25 indtil han døde og båden blev solgt, men når jeg så ser den rabat jeg har på forsikringen - er jeg da glad for at have beviset - en investering der har tjent sig hjem flere gange.

Har ikke hørt om nogen der har problemer med tyskerne over et manglende bevis.

Kun en tåbe frygter ikke haven
Lyder som en god ide med Eideren, men må man må sejle dér uden kanalbevis ?

Finnband
Det er en del år siden jeg har sejlet der, men kan ikke forestille mig, at det er nødvendigt med kanalbevis i eideren, hvis det ikke er nødvendigt i "kanalen".

Venlig hilsen

Jens

For at "fuldende" indlæg vedr Kieler kanal, så har jeg dd modtaget en mail fra Captain Jörg Kuchta, Shipping Department, Federal Waterways an shipping Administration Germany (tyskerne er squ grundige)

Han skriver: Hello Mr. Gertsen, there is no further certificate necessary. If your pleasure craft is more than 20 m long, then you require an AIS equipment.

Denne mail udleveres også til dem der ønsker det.

Kun en tåbe frygter ikke haven
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis