Kielerkanal

Godaften alle.
Da jeg har solgt min båd er jeg på jagt efter et nyt skiv.
Det har jeg muligvis fundet i tyskland men desværre på den forkerte side
af kielerkanalen
Er der nogle her der kender til sejlads der  og ved hvad det koster
med et lille skiv på 8 meter
og hvilke regler er der til certifikater dvs kanalskibberbevis osv
Godaften alle. Da jeg har solgt min båd er jeg på... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv sejlet båden igennem Kielerkanalen i 2011, og man behøver kun duelighhedsbevis.
Det kostede 35€ som betales i slusen ved Kiel for en båd på 50 fodt.
Lystbåden må kun sejles i dagslys og ikke om natten, der er flere muligheder at lægge til i selve kanalen, men normalt burde det kunne lade sig gøre indenfor en dag at sejle igennem.

Har stadigvæk alle kort fra Holland til Fyn incl kanalen som jeg gerne låner ud (de er dog 2 år gamle nu)
Skrevet af finnband på 15 apr 2013 09:19
Det er da noget underligt noget. "25" stiller et spørgsmål, og når nogen svarer, betvivler han svarets rigtighed.

For ca. 3 år siden spurgte jeg selv direkte hos kanaladministrationen, om man skulle have kanalbevis og fik det svar, at det behøvede man ikke i "Nord-Ostsee-Kanal".

"25" kan jo selv spørge der: http://www.kiel-canal.org/

Jeg sidder med den overbevisning at man skal have kanalbevis. Det tillader jeg mig, at skrive.
Hvorfra man skal have det kunne jeg ikke lige huske, og svarede ikke.
Håndværkeren svare og underbygger sin "viden" med at broren har sejler der i september uden der var sket noget. 
Jeg ved, at når jeg skriver at jeg "tror" noget andet, kommer der som regel en på banen der har en eksakt viden - lige som der også kom her.

Havde første svar været.. Du må sejle uden kanalbevis i det og det område men skal du længere ned end xxxx så skal du have.

Jeg ville ikke sejle gennem Kielarkanelen uden kanalbevis, hvis jeg kun havde det første svar i denne tråd. 

Og det er ikke for at være efter nogen bestem, jeg tvivler på nogle svar her.

 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hmm, der er et eller andet med at den kanal er regnet som "international" farvand - så man ikke skal have kanalbevis, jeg har læst det et sted men kan ikke finde det :o( - men kender flere som sejler og har sejlet der UDEN kanal bevis, men nu skal det dælme findes den dokumentation

Lystbåde må kun sejle for motor og i dagslys, på Kanalens hjemmeside er der IKKE skrevet noget om krav af bevis.

Så lang så godt - leder videre.

Kun en tåbe frygter ikke haven
Spurgte lige svigersøn, de har jævnligt sejlet i Kielerkanalen.

Det kræver et Kanalbevis, som så gælder i de Europæiske floder og kanaler.

Han har taget det på nettet, og afsluttet med en prøve også på nettet.

Dansk sejlunion skriver lidt her
 http://www.danskebaadejere.dk/Sejla...bevis.aspx
Når din svigersøn af og til sejler der, så er det jo nok ikke i en lystbåd ?
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 15 apr 2013 11:06
Hej Finnband.
Du skal jo regne med at Håndværkeren er et gammelt vrøvlehoved ifølge mange af dem der befinder sig her på LDS.


jeg kan være fristet til at give håndværkeren ret i ovenstående


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af Håndværkeren på 17 apr 2013 08:28
Når din svigersøn af og til sejler der, så er det jo nok ikke i en lystbåd ?

Det man tager på nettet, mon det dur til erhvervstrafik?? ..

En anden ting jeg tænker over når man skal sejle til Tyskland. 

Man har jo ikke en registreringsattest på en 2 ton sejlbåd.

Hvilke papirer skal man have med, som turist?? 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Håndværkeren på 17 apr 2013 08:28
Når din svigersøn af og til sejler der, så er det jo nok ikke i en lystbåd ?

De har en 36 fods sejlbåd.

Jeg har egentlig aldrig fået spurgt, og det er en erhvervsbåd.
Hvis det er en erhvervs båd er der helt andre regler, så det  kan ikke bruges som sammen lignings grundlag
For nu at udskære det i 22 mm spånplade
Det er en lystsejler, min svigersøn er indehaver af.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis