100k budget - Solceller + isolering eller ?

Hejsa

Mig og fruen har fundet 2 huse som vi overvejer at smide bud på når de sidste forhandlingen med banken er færdige, og vi har bestemt os for hvilket.

Tænker dog allerede frem ad, og eftersom begge huse minder utroligt meget om hinanden syntes jeg godt at det kan lade sig gøre.

Det ene ligger i Brønderslev kommune, og det andet i Ålborg kommune, fælles for dem er:

 - Begge hus er fra midt 80`erne
 - Begge huse er mellem 110-130 kvm
 - Begge huse står i god stand, dog ret originale = Ikke nye vinduer osv.
 - Hustand på 2 voksne - Barn inden for ~3 år

Har en veteran bil der skal sælges, og har en realistisk salgs værdi omkring de 150k. Istedet for at smide dem efter banklånet overvejer jeg at bruge dem til at bringe nogle af de faste udgifter ned, som fx strøm, varme osv.

Mit udgangspunkt er at ville bruge ~100.000 kr på dette. Min første tanke var solceller, og har læst noget, bla disse tråde og links:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/164762/afpg/2
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/153696/afpg/2

Og her omkring lidt økonomi for mindre/større solcelle anlæg:

http://www.solaropti.dk/okonomi-og-solceller/135-okonomi-for-private.html

Men solceller, finde rigtig kvalitet, producent osv er efterhånden en større jungle, men har set på disse:

http://www.dansepsolar.dk/solcelleanlaeg

Fra 85000,- komplet installeret for et 6 kwp anlæg inkl. standardmontage og inkl. moms.

(Har ikke lige fundet priser på fx 4 kwp anlæg, og måske bruge de sparet penge på ?)

Min tanke var noget i den stil, og bruge resten af pengene på at få efterisoleret loftet, fx 200mm eller lign. Dette søger jeg dog stadig på, men hvordan vil i mene pengene er brugt sådan ?

Har også set på fx, jordvarme eller facadeisolering men dette fandt jeg dog ret dyrt kontra hvilken gevinst det gav.

Sidder stadig og søger igennem alt det lækre info der ligger herinde, men håber stadig på lidt input, om det lyder helt tåbeligt.

På forhånd mange tak - Vil straks søge videre og blive lidt klogere

Mvh Henrik

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan nok ikke betale sig at lave solcelle anlæg mere, ellers skal du ned i nogle små anlæg. Desuden ved man ikke hvad de finder på af nye ting og afgifter pt.
Isolering lyder mere som en sikker investering, og så kunne du vælge at lave loft isolering selv.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
sælg bilen, køb et af husene. bo i huset i et års tid. og vend så tilbage til denne tråd. :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

hej
Isoler for nogle af pengene og køb en luft/luft varmepumpe af god kvalitet (panasonic - toshiba -eller andet kvalitetsmærke ) med en coop værdi over 5 og se tiden an med hvad du vil gøre med resten af pengene !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg ville heller ikke spekulere i solceller. Det siger jeg, selv om jeg selv har investeret, men dog under den gamle, nu lukkede, ordning.
Under den nye ordning, kan jeg på ingen måde begribe, at det skulle være interessant.
Desuden må vi solcelleejere erkende, at vi er et forhadt folkefærd, som vil være mål for diverse økonomiske angreb fra politikere og el-selskaber. I øjeblikket står vi til en beskeden ekstra afgift på kr. 1.000 i gennemsnit p.a. Det bliver garanteret ikke det sidste.
Så mit råd er, at du skal droppe alle tanker om solceller, som er en død sild.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Enig med KTM her, drop det med solceller som ordningen er pt. og kig hellere på solvarme og varmepumpe i stedet for.
Skrevet af ktm på 30 mar 2013 22:04
I øjeblikket står vi til en beskeden ekstra afgift på kr. 1.000 i gennemsnit p.a.


What?! Har jeg ikke hørt om, hvad er det for noget? Link?

Mvh

Morten

Syntes desværre heller ikke jeg kan få solcellerne til at blive en super god forretning, og jordvarme kan hvis heller ikke betale sig.

"Problemet" er nok at vi har fjernvarme, så ved ikke hvor fornuftigt det vil være med en varmepumpe ? Har kigget på fx:

Mitsubishi MSZ-FH Kirigamine
http://www.pumpemanden.dk/produkter/mitsubishi-fh-kirigamine

Skulle være en super lækker varmepumpe, og alt efter størrelse snakker vi vel 15-20.000 kr for en monteret, så ikke en kæmpe udgift ... Men er man ude i den stil, evt kombineret med et lille solcelle anlæg til at drive den ?

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

hej
Hvis den pumpe du foreslår har en coop værdi på f.eks. 5 vil du jo så få  min. 4 Kwh "forærende" hver gang du betaler for en - det må vel siges at være en god forretning eller ???  kan i alle tilfælde betale sig i forhold til olie og gas !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Om det kan betale sig kontra olie eller gas er der hvis ingen tvivl omkring, folk er mere uenige når det kommer til at man allerede har en fornuftigt fjernvarme.

Har selv tænkt på det, fx også om det kan betale sig at tilføje et lille solcelle anlæg til dels at drive varmepumpen, fx også koble en varmepatron til så man udnytter dem mest muligt.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis