Hak i gulvet hjælp!

Jeg står i den situation at jeg snart skal flytte.

I mellemtiden kan jeg se der er kommet et grimt hak i gulvet. Jeg frygter lidt det er mig der har gjort det, så jeg kommer til at stå for en dyr regning.

Jeg tænkte imidlertid, om det er noget der kan repareres?

Det er sådan et hul vi snakker om:

http://imageshack.dk/imagesfree/ikp19795.jpg

Jeg kan se, at der har været knater i gulvet der er blevet repaperet. Er det muligt at reparere hullet på samme måde?

http://imageshack.dk/imagesfree/NN319868.jpg

Jeg håber, at nogle er i stand til at hjælpe mig, da det ellers nok bliver dyrt at få gulvet repareret.
Jeg står i den situation at jeg snart skal flytte.... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Frygter hvis de mener jeg skal betale nyt gulv. Det er 20m2*429 alene for gulvet
Skrevet af Klaus Lundstedt på 14 mar 2013 12:32
Hej.
Med alt hvad der er fremme nu, sku du så ikke bare få en prof til at se på det

mvh

Ville helst undgå, at mine forældre helt opdagede det var sket og gør det jo desværre svært.
Det er desværre ikke muligt skifte et enkelt gulvbrædt, uden det bliver et omfangsrigt indgreb, og dermed også dyrt, bevares alt kan lade sig gøre, hvis man insisterer på det, men nogen nem "øvelse" er og bliver det ikke set med mine øjne.

Forstår du er lidt beklemt ved den lille "skønhedsfejl" et gulv er en brugsting og ikke et møbel så en vis slidtage må altid påregnes, ingen som helst tvivl om dette.

For at kunne tage endelig stilling til hvordan en reperation skal/kan udføres skal man være på stedet, det vil være at foretrække.

Skønhedsfejlen lad os kalde det for det, for mig ligner det en løs knast som er helt naturligt forekommende, bevares en sådan kan skæres fra inden lægningen, men nogle mener at der er chamen ved gulvet, et helt knastfrit eller fejlfrit gulv bliver for det første rasende dyrt og meget homogent at se på.

Ps. Billed 1 ligner et trykmærke som om noget tungt har været trukket hen over gulvet synes jeg.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Altså billed nr2 er en knast, men billed 1 ligner da ikke en løs knast?
Annonce
Hvis man kan acceptere den ikke særlig kønne måde knasten er repareret på, har du ikke noget at frygte i forhold til det lille mærke du - måske - har lavet. Udlejer stiller tydeligvis ikke ret høje krav til udseendet.

Og som sagt et et gulv lavet til at blive brugt. Udlejer må forvente små skrammer som den viste.
Som sagt er det hjemme hos mine forældre. Og ved min far bliver sur over det hak der er i gulvet. Han er typen der vil have alt ser nyt ud for evigt

Og det er jo heller ikke så kønt det hul... Det største problem er dybden så man kan se det "grå/misfarvede" træ. Det er det der gør det synligt.
http://imageshack.dk/imagesfree/A1v69273.jpg ved det er lidt svært at se det på vinklen..

Men kan lige få spidsen af min finger til at passe i det.

Problemet er at det er meget iøjnefaldende.
Skrevet af SyntaX på 14 mar 2013 14:45
Som sagt er det hjemme hos mine forældre. Og ved min far bliver sur over det hak der er i gulvet. Han er typen der vil have alt ser nyt ud for evigt

Og det er jo heller ikke så kønt det hul... Det største problem er dybden så man kan se det "grå/misfarvede" træ. Det er det der gør det synligt.
 Hvorfor i al verden får du ikke din far til selv at se på det, og hjælpe med at rep., det?
Du har (vel) ikke lavet hul i gulvet med vilje, og kun for at genere ham!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også