Reparation af hul i væggen med hulrum bagved tapetet.

Jeg bor i en gammel lejlighed og har netop taget spejl ned der var sat på med et kæmpe ravpluk, for det ikke skulle falde ned. Nu er der kommet et rimelig stort hul i tapetet, men der er et lille hulrum inde bagved, så jeg kan ikke bare putte polyfilla ind i hullet. Hvordan repareret jeg det hul, så det ser nogenlunde pænt ud?
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du sprøjter lidt PU skum ind i hulrummet, venter en time og spartler så...

Elektronikteknikeren
Hulrummet er ikke særlig dybt men ret højt, det er under hele væggen ca. 230x20x3 (HxBxD), kan man stadig godt reperare hullet ved at sprøjte PU skum derind?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis ikke skummet bare falder ned med det samme, så ja. Ellers så stop lidt rockwool ind i hullet før du skummer, så burde det ikke falde ned.
ja, det klæber jo til underlaget og ekspanderer, så der skal ikke meget til..der skal jo bare sidde en klat bag hullet som du kan spartle på jo..

Elektronikteknikeren
Nå ja smart - tak for hjælpen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Godtnok er det en GDS- side. Men alligevel! .o)

Noget fusk - det er hvad det er. Skum som erstatning for puds eller murværk!


Hvorfor skal det ikke bare spartles op med grov sandspartel. Om nødvendig afsluttet med noget fint.

Hele væggen skal vel tapetseres afslutningsvis!
Nej skum således at spartelmassen der skal fylde skruehullet ikke falder ned bag væggen jo!

Elektronikteknikeren
Jeg forstår det sådan at hullet har en udstrækning på

230x20x3 CENTIMETER (HxBxD)??? :o)

Det gør du sikkert, men det er ikke tilfældet! (måske).

Jeg har også et hulrum i en af mine vægge, bag gipsen, mellem lægterne forstås!

Hvis man så skal spartle et stort hul, efter konen har kastet med køkkenknive, og man har søgt tilflugt bag samme væg, så nytter det jo ikke noget at fylde vægen op med spartelmasse inden man når til hullet..med mindre man ønsker en massiv væg jo

Elektronikteknikeren
Selve hullet er på størrelse med en 10 krone Det er hulrummet der er 230x20x3, og nej jeg havde ikke tænkt mig at tapetsere det hele om bagefter
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også