Reparation af hul i væggen med hulrum bagved tapetet.

Jeg bor i en gammel lejlighed og har netop taget spejl ned der var sat på med et kæmpe ravpluk, for det ikke skulle falde ned. Nu er der kommet et rimelig stort hul i tapetet, men der er et lille hulrum inde bagved, så jeg kan ikke bare putte polyfilla ind i hullet. Hvordan repareret jeg det hul, så det ser nogenlunde pænt ud?
Jeg bor i en gammel lejlighed og har netop taget... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må indrømme, at jeg heller ikke helt har forstået problemstillingen. Kan du ikke poste et billede?

Hvorfor er det ikke bare 10-kroners hullet det skal lappes? Du kan vel alligevel ikke se det 20 cm store hul, da det sidder bag tapet?

Hvis du skal lappe en 3mm dyb revne bag tapet, må du forsigtigt skære tapetet op, så du kan komme til at spartle. Dernæst limer du så tapetet fast igen. Tvivler meget stærkt på, at du kan få noget 20 cm ned igennem en 3 mm sprække, som du så samtidig kan få pænt.
Det hjælper ikke at poste et billede. På billedet ville der bare være en hvid væg med et hul på størrelse med en 10 krone. Problemet er at man ikke bare kan putte polyfilla i hulet, da der ikke rigtig er noget inde bag hulet. Der er 3 cm (ikke 3 mm) hen til en lægte - ellers er der bare hulrum helt ned til gulvet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Forstår det nu stadig ikke helt.

Men det lyder som der er noget træ bag hullet. Så laver du en klods på størrelse med en 10-krone, fæstner den til træet, og spartler ovenpå.

Eller du spartler det af nogle gange uden noget bagstop.
Nå ja det kan man godt
forestil dig en helt alm. gipsvæg uden isolering inde i, den er hul.   Det er samme problematik vi har her, bare med en ældre væg i noget træ, med stå og puds.   Der skal være et underlag af en slags for at polyfillaer/spartel ikke bare forsvinder ind i det store hulrum mellem lægterne.   

En nem lappeløsning ville være at komme lidt pu skum ind, så der er noget at spartle på. Eller lave en træklods der passer i huller, hvis den kan gøres fast på en eller anden måde. Evt en konisk klods der er tilpasset. 

Ja jeg er efter hånden også kommet frem til det bliver PU skum eller en træklods hvis den kan fastgøres til en af lægterne. Tak for hjælpen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også