Reparation af hul i væggen med hulrum bagved tapetet.

Jeg bor i en gammel lejlighed og har netop taget spejl ned der var sat på med et kæmpe ravpluk, for det ikke skulle falde ned. Nu er der kommet et rimelig stort hul i tapetet, men der er et lille hulrum inde bagved, så jeg kan ikke bare putte polyfilla ind i hullet. Hvordan repareret jeg det hul, så det ser nogenlunde pænt ud?
Jeg bor i en gammel lejlighed og har netop taget... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er dette her jo ikke en gættekonkurrance.

Gammel lejlighed signaler gammelt murværk!

Og hvordan kan vi være sikker på at hullet ikke er kun har en størrelse på 8,75 kr!

Og han vi være sikre på at hullet kun er 3 mm dybt - og ikke 3,48 mm?

Uanset hvad så holder jeg på Polyfylla!

Eller tandpasta - hvis der absolut skal fuskes - som Gregeren foreslår!
Spørgsmålet kan ikke besvares når der er så lidt info...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvilke informationer mangler der? Det er en væg mellem to døre, det kun er omkring 50 cm bred. Det er en gammel lejlighed, så inde i væggen bag tapeten er der nærmest ingenting kun lægter og noget halm lignende noget
Især ved indedørs brug af PU-skum, er det vigtigt, at man fugter lidt op, ved at sprøjte vand ind med en forstøversprøjte, da PU-skum hærder ved fugt.
Du er selv uden om det! :o)

Hvordan kan en "kæmpe ravpluk" efterlade et hul på størrelse med en 10-krone som har målene 230x20x3 (HxBxD).
Som åbenbart ikke er centimeter, men så må være millimeter!

Altså et hul der er 23 cm højt, 2 cm bredt, men kun 0,3 cm dybt. Spør' vi - forundret! :o)

Men den væg hullet er lavet i er en pudset trævæg, osse kaldet puds på væv og (lodret)forskalling.

Men polyfilla er stadig sagen. Du skal blot proppe et eller andet, f.eks. et stykke tyggummi, gennemtygget, eller alternativt en tot hø, ind i hullet først.
Materialet vil kunne danne bund for ifyldingen af polyfylla!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tror ikke helt du har læst hvad jeg har skrevet: der er et hul væggen på størrelse med en 10 krone, inde bag hulet er der et hulrum der er 230x20x3 centimeter. Hvis du putter tyggegummi ind i hullet falder det jo bare ned bag væggen!!!
Tror den sidende tyr, var en træt tyr her sidst på aftenen :p Forestil dig en gipsvæg, uden isolering. Lav et hul i den, også har du samme situation. Der kan være meget puskum inde mellem de 2 stål, der danner et aflangt hulrum inde i muren. det synlige hul i væggen er stadig kun på størrelse med en 10 krone
"så inde i væggen bag tapeten er der nærmest ingenting kun lægter og noget halm lignende noget"

Se, det var de informationer jeg i hvert fald ledte efter. Det er jo ikke en gætteleg.

Reparationen laver du så i samme materialer som det du har ødelagt. Man kan få sådan noget metalnet alternativt hønsenet som pudset kan fæstne på. Den med PU-skum er lige lidt for fantasifuld til min smag.
... og skulle det nu vise sig at være en nyere væg lavet i gipsplader er det endnu nemmere. Men når du skriver halm er der formentlig tale om strå. Det undrer mig dog meget hvis disse strå bare hænger i det fri. De er nok nærmere fastgjort på nogle underliggende tværgående brædder.
Nej det er en gammel væg fra 1905, og der er virkelig ikke meget strå inde i væggen, så der hvor hullet sidder er der ikke noget strå i nærheden. Der er kun en lægte, der sidder lidt skråt til højre for hullet og der er ca 3 cm fra hullet hen til den lægte...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også