ingen varme på 1.sal

Hej alle

Jeg er ny her, så ved ikke om der er nogen der er skrappe i varme, men håber

Vi har et gammelt hus fra 1897, hvor vi har installeret et Bio18 pillefyr, den store model, da vi har ca. 400 M2 at opvarme.

Vi har i april 2012 skiftet vores cirkulationspumpe fra en monster stor, meget gammel el-sluger, til en Grundfoss Alfa 25-60.

Nu det bliver koldt, kan vi ikke få varme på de 2 radiatorer som ligger sidst på vores 1-strengs system. Radiatorerne er monteret på 1. sal og ligger altså sidst på strengen.

Vi har en anden radiator på 1. sal, og her er der ingen problemer overhovedet.

Vi har haft VVS folk ude, de har hævet vores ekspansions beholder, da de mente at der ikke kunne komme luft ud af de rør der gik dertil, så det skulle være ok nu.
I begge radiatorer er der kommet nye ventiler og rørene er skyllet igennem, så vi ved at der også er hul igennem.

Den dag VVS'erne hævede ekspansionsbeholderen, fik de varme til radiatorerne ved at tappe vand af, via udluftning skruerne, men da radiatorerne stod på 5 og det var meget varmt i soveværelset, skruede vi lidt ned, og har ikke kunnet få det igang siden.

Der kommer en smule varme til radiatorerne så de er knapt håndlune, men ikke mere end det.

Er der nogen der har et rigtig godt bud på hvad vi kan gøre, det er altså lidt træls ikke at kunne sove i sit soveværelse, pga. det er så koldt at man bliver voldsomt vågen af at gå i seng, og absolut ikke har lyst at stå op igen 

Med venlig hilsen 
Betina
Hej alle Jeg er ny her, så ved ikke om der er... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er noget med af ventilhuset på 1 strengssystem ik er de samme som til 2 strengssystem,, nu du skriver af du fik nye ventiler på, kunne det være en ide,, tror ik på af pumpen er for lille,, og ellers er det luft der driller
Det må spørgeren lige svare på jo!

Elektronikteknikeren
Helja: jeg skælder slet ikke ud på VVS folkene, de har gjort alt de kan er jeg sikker på, og har så givet op, ved ikke hvad de mere skal forsøge 

Jeg forsøger at svare, er ikke sikker på jeg forstår dine spørgsmål helt rigtig:
Trykket måler vi i vores fyrrum, som jo ligger i grundhøjde, trykket kan jeg ikke huske, men det er som det altid har været, også med andet fyr og anden pumpe.

Jeg har fyldt vand på med slukket pumpe. og forsøgt at efterfylde mens den kørte, så begge dele er forsøgt.

Trykket forsvinder ikke.

Ja, vi kører på max og har forsøgt at slukke de andre radiatorer. Men pumpen burde være stor nok iflg. VVS.. 

Øhh måske er det manden, skal lige have fat i ham 

Med venlig hilsen 
Betina
Gregeren: Kan følge dig, men tror du det hjælper, det er jo som om det har svært ved at komme frem?

Med venlig hilsen 
Betina
NJL Gulvservice:

Ventilerne er tjekket, VVS manden var selv i tvivl da de var ude 2. gang, men konstaterede at de var ok.

Med venlig hilsen 
Betina
Så er der kun luft tilbage der kan lave problemer,,, og når vvseren har haft varme på,, i forbindelse med aftabning af vand på udluftningsskruerne,, så er mit bud af det er stadig de der giver jer problemer,, så jeg vil lukke for alle andre radiatore og sætte pumpen på max og se om det hjalp,,
NJL Gulvservice:

Jeg prøver gerne igen, alt kan forsøges, hvis det så bare også kunne hjæpe  Tak

Med venlig hilsen 
Betina
Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis