utæt gulvvarme i udført i pex

er det muligt og trække en tyndere pex i det eksisterende der ligger i betonen.. Mit gulvvarme er blevet utæt har jo ikk en jordisk chance for at finde hvor det er ? og forsikringen dækker ikke.. Nogen gode forslag modtages gerne..
er det muligt og trække en tyndere pex i det... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
0,5l var flasken jeg havde.. måtte gentage processen et par gange så ved ikk præcist hva jeg har hældt i hver rør.. lige til info

Skrevet af JanTh på 04 jan 2013 16:57
Ikk desto mindre Jacobbb.. Jeg har afmonteret de 5 kredse fra fordelere rørerne.. derved undgår jeg som siger at det evt kun være ex beholdere der var itu.. Når jeg så har de 5 kredse ude af fordeler rører vil skullle der jo gerne stå vand i dem uafhængigt af hinanden.. Inden jeg så tjekkede det fyldte jeg de frie rør op med vand fra en 0,5l flaske.. Derved kan jeg konkludere at det er røerene et eller andet sted der driller mig.. kreds 5 forsvandt vandet rimeligt hurtigt, 3+4 var lidt langsommere.. så jeg ved med sikkerhed at det er rørerene..


Det bedste var nok og få trykprøvet strengende verforsig med en trykspand ,
Hvis vandet synker i slangen uden tryk , samtidig med de 2 dage fra 2 til 0 bar er det bare mere mystisk ..

Har set en del frostsprængt gulvarmepex og det plejer at revne og så gir det vand.

Det er såmend bare fordi jeg håber det er noget lidt nemmerer ifht opbrækning af gulv

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Ja luft har du ret i.. Men yderst mærkeligt at de 2 kredse slet ikk taber noget.. Anlægget var jo kørt gennem og ud luftede det grundigt inden.. Pillede så slagerne af og prøvede.. Nu prøver jeg det thermo først det er til og overkomme
Alle gange været i forbindelse med flisegulv, og der er det svært at se . Kun i et tilfælde hvor ejeren havde fyldt anlæget op 3 gange om dagen i en uge sås der våde fuger .
Gulvet er jo også varmt så vandet fordamper også ret hurtigt igen , plasticprøven der er foreslået ku jeg godt forestille mig var go , thermografering tvivler jeg på ved små mængder , lækprøvning med radioaktivt sporstof var nok at foretrække istedet.

Jeg havde dog ikke kostet noget på lækage sporing før det hele var trykprøvet verforsig

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Jeg skal kun give 500 for thermo incl moms så prøver lige det først.. Når man ser billeder af det på nettet ser det nu ud til og fungere ganske godt
Jeg har ikke noget at bidrage med, men undrer mig bare over hvordan du har fået frostsprængt gulvvarmeslangerne? Dels fordi det ind til nu i vinter ikke har været rigtigt koldt i en længere periode og dels så skal huset stå uden varme meget længe for at nedkøle gulvet så meget at rørene kan sprænge. Har huset stået uden varme i flere dage? Har du direkte eller indirekte anlæg? 
Er det muligt at et overtryk kan sprænge slangerne?
Hvis man ved at der ikke skal være varme på om vinteren så lukker man jo vandet af anlægget?

Min gulvvarme har en reaktionstid på +8 timer, men hvis jeg slukker for gulvvarmen så går der flere døgn inden gulvet er kølet helt ned (når jeg slukker i foråret, men der er selvfølgelig heller ikke koldt i huset).
Er huset bare nogenlunde isoleret, så skal der altså meget til før at et indstøbt pexrør i et isoleret betongulv frostspringer.
Nå, så er jeg ikke den eneste, der har meget svært ved at tro på, at der skulle være tale om en frostsprængning.
Selv i mine meget lidt isolerede garager, har jeg kun haft antydningsvis frost i år.
Der var mange andre sager, jeg ville undersøge meget grundigt, før jeg ville pille gulv op.


Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis