utæt gulvvarme i udført i pex

er det muligt og trække en tyndere pex i det eksisterende der ligger i betonen.. Mit gulvvarme er blevet utæt har jo ikk en jordisk chance for at finde hvor det er ? og forsikringen dækker ikke.. Nogen gode forslag modtages gerne..
er det muligt og trække en tyndere pex i det... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikk nemmere bar og sluk for fyret så der kun cirkulere koldt vand rundt.. Så fordamper det vel ikk når gulvet også er koldt.. Betonen burde jo blive mørkere
Kommer meget an på hvor stort dit hul er. Jeg har brugt plastic til at finde hul i gulvvarme af den gamle type, hvor rørene var skruet sammen. Det var således en meget lille tæring i en samling, jeg skulle finde. Og der kunne jeg ikke se det, uden at have plastic over.

Men du kan jo prøve dig frem. Hvis du kan se det uden plastic, er det jo selvsagt ikke nødvendigt.
Jeg tror det er et rimeligt brud.. De 2 bar i tryk forsvinder i løbet af to dage
Er der ikke nogen der har et system/proces hvor man afmonterer slangerne, fylder noget i a´la kølertætning til biler, starter et kredsløb med en pumpe og så en måde at regulere trykket på

Hvis der ikke er, tror jeg sku jeg vil arbejde lidt på det

mvh

 varmetossen

Hvad skal det hjælpe at thermografere det?
Der kommer ikke mere varme, hvor utætheden er. Varmen kommer fra røret, ikke fra udstrømmende vand. Hvis det er tilføldet, så taler vi om en SERIØS lækage.
At miste to bar på to døgn er ikke noget stort hul. Der er måske tale om to-tre liter vand. Derfor er det også en god ide at dække med plastic, så fugten bliver synlig i betonen. Ellers vi det bare fordampe væk. Der behøver ikke at være varme på gulvet, men du skal sætte tryk på systemet, så der kommer noget ud af lækagen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvis jeg lader gulvet blive helt koldt en halv time inden thermo manden så kommer tænder jeg for fyret.. Så er der da varme i rørene og så må man da kunne følge slagerne.. Ved større varme et sted må der jo være hul..
Det lyder altså lidt mystisk at 3 kredse ud af 5 sku være frostsprængt , samtidig med at systemet er 2 dage om at gå fra 2 til 0 bar .

Har du kontroleret expantions tanken ikke er kaput ?


jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Men med et par spiseskefulde tabt vand på ½ time vil det være umuligt at se på et termofotografi - vil jeg tro.
Ikk desto mindre Jacobbb.. Jeg har afmonteret de 5 kredse fra fordelere rørerne.. derved undgår jeg som siger at det evt kun være ex beholdere der var itu.. Når jeg så har de 5 kredse ude af fordeler rører vil skullle der jo gerne stå vand i dem uafhængigt af hinanden.. Inden jeg så tjekkede det fyldte jeg de frie rør op med vand fra en 0,5l flaske.. Derved kan jeg konkludere at det er røerene et eller andet sted der driller mig.. kreds 5 forsvandt vandet rimeligt hurtigt, 3+4 var lidt langsommere.. så jeg ved med sikkerhed at det er rørerene..
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis