Barnet vil have en I-phone!

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to måneder siden var det en smart-phone, fordi man skulle kunne læse de der 'krimskrams-firkanter'. Koster sådan en sag ikke ekstra ud over tlf-abonnementet i forhold til vores andres mobiltelefoner? Og kan man som 11 årig virkelig ikke eksistere uden en I-phone? Kan man have glæde af den? Jeg har en nokia, der er to år gammel, den kan gå på nettet, hente mails og så kan jeg endda ringe fra den når der ellers er dækning her på øen. Den er jeg da meget tilfreds med og jeg kan ikke se at hendes nuværende, for to måneder siden uundværlige smartphone kan mere, end det med firkanterne,-så hvad hulen kan den I-phone?
Hjælp jeg mangler modargumenter eller noget meget væsentligt til at overbevise mig om vigtigheden i endnu en tlf,-for det er vel det det er ikk'?
Mvh
Helle, på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to... Vis hele indlægget
59 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det med Lumia kan jeg kun tilslutte mig - som nævnt længere oppe i tråden er jeg virkeligt godt tilfreds med min.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Min kone har en Iphone og jeg en samsung
Min egen, en samsung galaxy s2,
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/I9100BLACK/samsung-galaxy-s-ii-i9100-sort
Købte jeg for 2300 men etui 3 md. gammel for 2300 for et halvt år siden.
Den er kåret som den bedste android telefon flere gange i i træk.
Der er godt nok kommet den nye S3 - men en pige på 11 vil ikke kunne opdage forskellen (efter min mening) mange vil sikkert ikke være eninge, men de har så nok købt den nye S3..
Jeg ved jo ikke hvad der er rimeligt at bruge på din datter..

Personligt syntes jeg at man kan få mange flere gratis programmer og spil (apps) til en Android end man kan få til en iphone.
Men er heller ikke så låst i hvad man kan med en telefon når den kører android. Og når hun har kæmpet med sin wildfire og hvis hun virkelig bruger den så vil hun elske en hurtig Samsung.

Hvis det skal være en Nokia (som har tabt næsten det hele på gulvet i smartphonekrigen) er vist lige kommet med en lumia.. tror jeg den hedder.. Men jeg har ikke læst noget om den.. Igen så har den windows mobile på og der er igen en masse begrænsninger iht til gratis programmer og i det hele taget til programmer. Men de kommer nok..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har lige skiftet min Wildfire ud med en brugt iPhone 4. Gav 2000 kr. For en iPhone der var 10 måneder gammel. Fuldstændig som ny og stadig med garanti.

Ja, en Wildfire er godt nok noget af en sløv telefon. Hvordan fandt de dog på dét navn?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Den var heller ikke på market så længe, så kom Wildfire S som var næsten samme telefon, med en hurtigere cpu men alle andre begrænsninger har den stadig..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

I min alder (25+) er det som sådan ligegyldigt om det er samsung, nokia, apple osv. men i den alder er det utroligt vigtigt!

Hvis hun selv har tjent pengene, må hun jo også selv bestemme hvad hun vil bruge dem på.. Hvad er ellers det sjove ved at tjene penge?

Hun kender jo også værdien af telefonen når hun selv har tjent pengene

Mvh Mærsk

Annonce
Hvis det skal være iphone skal hun som minimun gå efter en 4. Selv den er ved at være langsom med ios 6, så 3gs og ældre er udelukket.
Hun vil nok få væsenlig mere mobil en en sgs 2 om jeg efterhånden har købt og solgt en del af til venner og bekendte. De fåes for ca 1500, og har en meget mere brugbar skærm efter min mening. Dog er hun i en alder hvor navn og det de andre har kan have større betydning, og hvis det er iphone, ville jeg gå efter det. Jeg købte en iphone 4 til konen for halvandet år siden til 1800kr, da jeg ikke mente den skulle koste mere. Dette har dog noget med alder at gøre også, men byd evt på nogen, og lad dig ikke snydenpå DBA.
Må indrømme jeg ikke fik læst de sidste beskeder da der virkelig var mange.
Men har hun en wildfire forstår jeg virkelig godt hun vil have en anden. Det er da jordens mest elendige tlf. Den dag jeg kom af med min blev der åbnet en flaske champagne.
Den hakker af H... til. Man kan skrive en sætning og så vente 10 min til den rent faktisk kommer op på skærmen. Værste tlf jeg nogensinde har haft. Købte så en Samsung s2... Sindsygt god tlf.. Rigtig lækker brugerflade, desværre bare meget skøbelig en tlf. Og slet ikke en der er velegnet til en 11 årig aktiv pige. Frygter desværre at samsung galaxy er lige så skrøbelig for eller en MEGA lækker tlf.
Men har idag en iphone 4s... Brugerfladen var klart bedre på samsung. Men er MEGET overrasket over hvor solid iphones er... Har røget på gulvet MANGE gange (er rimelig uheldig hvad det angår) Og efter små 50 gange flækkede skærmen, jeg har så valgt og få forsikring på, så var ikke noget problem, sendte den ind en fredag, onsdag lå der en ny i min postkasse, efter jeg havde betalt 400 kr i selvrisiko, fredag fik jeg en sms om at de havde fundet en fabrikations fejl på min gamle iphone så jeg ville få selvrisikoen tilbage selvom jeg havde flækket skærmen.. Virkelig overraskende god service i disse ellers ikke servicemindede tider...
Men tilbage til emnet.. Kan sagtens forstå din datter, og har hun selv tjent pengene så ved hun også hvor hårdt det har været og tjene de 5000 den koster så hun skal nok passe godt på den.

Hilsen Brian
Jeg nedlage veto mod at tale om tlf'er i en uge. Men det var tilladt at læse og sammenlige og høste info om diverse smartphones.
Jeg har nu hørt ad omveje at hun synes den Lumia faktisk er lige så god, og så har hun også penge til andre ting. Overfor mig har hun ikke sagt et pip, men jeg har vist bestilt en julegave, så hun kan bruge pengene på en ny sadel,-og den holder i over 10 år.
Efter Jul skal jeg nok melde tilbage om jeg har gjort det rigtige. Ellers er der en smartphone til salg.
Go Jul!
Mvh
Helle, på Møn hvor sneen er så godt som væk,-øv!

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Så er julen vel overstået her,-og barnet er kisteglad for sin Lumia 900, jeg købte forresten også en til mig selv og synes den er herlig!
Prisen for begge inkl. ridsefilm, blev omkring 5-tusind kr. Simkortet virkede selvfølgelig ikke i de nye herligheder, men TDC ville l gerne efter længere snak frem og tilbage levere et par simkort, der kunne konverteres frem og tilbage mellem de gængse og micro-versionen. Og det kvit og frit.
Og nu kan barnet bruge sin opsparing som hun vil,-foreløbig til en sadeltaske til mobilen,-ja hvad er en hest uden telefon?
Godt nytår til jer alle!
Helle på Møn

Forståeligt :-)

Jeg er også meget glad for min - ikke mindst at man ikke er bundet til Apple :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis