Barnet vil have en I-phone!

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to måneder siden var det en smart-phone, fordi man skulle kunne læse de der 'krimskrams-firkanter'. Koster sådan en sag ikke ekstra ud over tlf-abonnementet i forhold til vores andres mobiltelefoner? Og kan man som 11 årig virkelig ikke eksistere uden en I-phone? Kan man have glæde af den? Jeg har en nokia, der er to år gammel, den kan gå på nettet, hente mails og så kan jeg endda ringe fra den når der ellers er dækning her på øen. Den er jeg da meget tilfreds med og jeg kan ikke se at hendes nuværende, for to måneder siden uundværlige smartphone kan mere, end det med firkanterne,-så hvad hulen kan den I-phone?
Hjælp jeg mangler modargumenter eller noget meget væsentligt til at overbevise mig om vigtigheden i endnu en tlf,-for det er vel det det er ikk'?
Mvh
Helle, på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to... Vis hele indlægget
59 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg må virkelig være meget gammeldags, for om jeg fatter et kuk ! Hvad skal alt det hurlumhej til på en telefon.
Jamen det har jeg jo min computer til, når jeg ikke sidder ved den vil jeg ikke forstyres af andre dimser.
Jeg slukker altid min mobil når jeg er ude at kører, for jeg kan ikke høre den medens jeg kører og vil nogen have fat i mig kan de bare ringe på et senere tidspunkt.
Man kan også slukke sin smartphone.. eller den er jo smart, så man sætter den på flytilstand, så virker computeren men ingen kontakt..
Selvfølgelig kan man leve uden sådan en smartphone. Dog er den tid forbi hvor det hed legetøj.
Nu ved jeg ikke hvilke programmer der er i Nokias nye, men jeg bruger min til at tjekke færgetider, går i banken, læser nyheder, læser på sejlnet.dk (der sker dog ikke så meget), går i E-boks.
Finder adresser og telefonnumre på krak.dk
Bruger også meget den regnemaskine der er med og så en god kalender.
Elsker også det lille program der hedder Notes.. der har jeg en masse gule huskesedler.. blandt andet hvilke tændrør jeg bruger i bådmotoren og i bilen.
Længden på bådens forstag.

Og der er sikkert tinge jeg lige har overset.

Nå ja.. Når konen handler og jeg sidder i bilen, så er suduko jo sjovt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja men hvorfor dog forpeste verden med mere gøjl end der er i forvejen, hvorfor skal det hele gå så forbandet stærkt ?
Hvad gjorde i før alle de elektroniske dimser blev opfundet.
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 28 dec 2012 11:19
Ja men hvorfor dog forpeste verden med mere gøjl end der er i forvejen, hvorfor skal det hele gå så forbandet stærkt ?
Hvad gjorde i før alle de elektroniske dimser blev opfundet.

Ja, og før bilen blev opfundet kørte vi i hestevogn

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

HÅndværker det er jo de samme ting du bruger din PC til..
Vi har den bare i lommen og så kan vi ringe fra den.

Du må da også nyde den frihed det er at du ikke skal finde to femogtyveøre og en telefonboks hver gang du vil ringe.

Glemte faktisk en vigtigt ting.. I min tlf er der et ganske godt kamera.. så jeg kan også altid lige tage et billede.. Har brugt det flere gange når jeg skal have en dims i en bådudstyrsbutik.. og jeg ikke aner hvad dimsen hedder.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Godt at hun blev glad for hendes Nokia.

Havde det været din datter der skrev ind og ønskede råd om valg af telefon, havde jeg nok også anbefalet noget billigere. Men til dig ville jeg have anbefalet, at råde hende til noget andet, men lade hende købe en Iphone. Specielt da det er penge hun selv har tjent. 

Jeg mener børn skal administrere deres egne penge, så tidlig som muligt. Fuld frihed og fuld ansvar. Hun skal have lov til glæde sig over at kunne købe lige det hun vil, for de penge hun selv har tjent. Hun skal have lov til at begå nogle fejlkøb og mærke konsekvensen (mangle penge, hvor du ikke hjælper). Jeg tror, at det er det der hjælper dem mest i det lange løb. 

Vores søn er kun 4, og vi administrerer stadig alt for ham. Men jeg satser på at han selv skal administrere så meget økonomi som muligt, så snart han kan regne. Jeg vil selvfølgelig vejlede ham og fremhæve konsekvenser ved beslutninger, samt bedre alternativer. Men beslutningerne skal være hans egne og konsekvenserne skal han også mærke. Nu er vi jo to om at bestemme, så det er ikke sikker det bliver helt som jeg synes. Men jeg satser på noget i den stil.

Jeg tror i øvrigt at børn lynhurtigt bliver bliver super fornuftige, hvis man lader dem selv bestemme og mærke konsekvenserne. 


Kære Hans
min datter er glad for at jeg gad sætte mig ind i sagerne for hende. Jeg forklarede hende diverse forskelle og hun var enig med mig i at valget af en Lumnia, og superglad for resultatet da den ankom. Hun har til daglig mange penge til sin rådighed og står ikke tilbage for at spørge mig eller andre voksne om råd når der er noget hun vil købe. Lige som jeg forhører mig forskellige steder når jeg skal investere i noget, som jeg ikke er 100% sikker på. Jeg kunne ikke drømme om at lade hende sejle sin egen sø og tabe penge på ting som jeg kunne havde hjulpet hende med at undgå. Hun er meget selvstændig og mere fornuftig end de fleste voksne, når det drejer sig om penge.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Selvfølgeligt kan man leve uden en iPhone, men det bliver bare ikke et nært så godt liv

Jeg har selv en iPhone og den er jeg hammer glad for. Personligt forstår jeg dog ikke at børn skal have så dyr en telefon, men det er nok bare mig der er lidt gammeldags. I "gamle" dage ventede man spændt på juleaften, men i dag får man nærmest større gaver til dagligt. Det virker som om, at de unge kommer til at glæde sig mindre og mindre over de ting de får foræret.
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis