Barnet vil have en I-phone!

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to måneder siden var det en smart-phone, fordi man skulle kunne læse de der 'krimskrams-firkanter'. Koster sådan en sag ikke ekstra ud over tlf-abonnementet i forhold til vores andres mobiltelefoner? Og kan man som 11 årig virkelig ikke eksistere uden en I-phone? Kan man have glæde af den? Jeg har en nokia, der er to år gammel, den kan gå på nettet, hente mails og så kan jeg endda ringe fra den når der ellers er dækning her på øen. Den er jeg da meget tilfreds med og jeg kan ikke se at hendes nuværende, for to måneder siden uundværlige smartphone kan mere, end det med firkanterne,-så hvad hulen kan den I-phone?
Hjælp jeg mangler modargumenter eller noget meget væsentligt til at overbevise mig om vigtigheden i endnu en tlf,-for det er vel det det er ikk'?
Mvh
Helle, på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Ja og jeg aner ikke, hvad F..... det er. For to... Vis hele indlægget
59 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Børn bliver forkælet.. derfer hiver farmand over 5.000 kr op af lommen..
Prøv at spørge om hvilke telefon resten af klassen har.. dem alle sammen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hvis man er 11, er det nu man må prøve at prioritere, kunne være mellem hesten og en ny tlf. ... sådan er det at være voksen .... og det er vel ikke "alle de andre" som også har udgifter til egen hest.

Der er jo kun 7 år til, at den dygtige bankrådgiver giver en kassekredit på 50K, som hun så kan bruge 20'erne på at betale af på.

Men vi lærer dem det jo selv i 2' --- "det kan man ikke, så må man låne"

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Skrevet af grandoldman på 10 dec 2012 08:45
Børn bliver forkælet.. derfer hiver farmand over 5.000 kr op af lommen..
Prøv at spørge om hvilke telefon resten af klassen har.. dem alle sammen.

Jamen ingen i hendes klasse har en i-phone, de har alle en eller anden smartphone. Og jeg forkæler da også gerne mit kære barn, men hvis den fordømte I-phone ikke kan mere end hendes nys købte HTC, så er det spild af hendes penge. Og det skal hun vide. Hun læser med her og er ved at se det fjollede i at smide penge ud på noget man har i forvejen. Hun er ellers ret god til økonomi, og køber ikke nyt dyrt mærkevaretøj, når man kan få det samme nede i vores genbrugsbutik,-og det tøj det kryber ikke i vask, som hun selv siger.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvilke HTC har hun nu og hvad kostede den.

Svendborg

Aj, det må du sgu da ikke spørge om, noget med Wildfire og den kostede 2100 kr. brugt, hun købte den i den blå avis. Det er ligeledes i den blå avis hun leder nu. Og priserne svinger ml 2000 og 3500

Annonce
Hvis i har givet 2100 for en wildfire for nogle måneder siden så er i blevet snydt. også hvis den var ny..
Og hvis det er en Wildfire og man virkelig bruger sin smartphone, så er en wildfire en gammel trædecykel hvor kæden hopper af og ja en telefon til nypris omk 5.000 vil så være den vildelste kildemose med elmotor. (hvis det findes.)

Men til den pris du nævner tror jeg ikke at hun har en wildfire..

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/HTCWFSBLACK/htc-wildfire-s-sort

Svendborg

Yrks.....Den ligner godt nok....Skal flux ringe til barnet og høre, hvad den hedder...HTC wildfire siger barnet og siger så at hun kun betalte 500+porto.....OK, jeg er ved at blive blød....hvor skal vi købe den famøse tlf? Jeg vil helst holde mig til Nokia...Men det er vist ikke sagen.

bare pas på når du handler over nettet, der er mange svindlere
Man kan med fuld ret sige at situationen har ændret sig fra din indledende mail.......

Fordi hvis hun har en wildfire er det nemmere at forstå at hun gerne vil have en anden og mere moderne. Indtrykket var at der var tale om en 2 mdr. gammel smartphone

Men at det lige absolut skal være Iphone og Apple kan jeg så ikke forstå - men det er en af de ting smartphonebrugere aldrig bliver enige om - for nogle er Apple og Iphone det eneste der dur - efter min mening langt fra sandheden

En brugt Iphone 4 eller 4s i fin stand vil nok koste kr. 2.500 - 3.000,-

http://www.mxchange.dk/billig-brugt-Apple-iPhone_4

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Nej, situationen er næsten den samme, i går vidste jeg ikke at en smartphone og en I-phone stort set er det samme, og i dag ved jeg så at en Wildfire er en veteranbil,(-for to mdr. siden var det det mest vigtige at få.) Den var heldigvis ikke så dyr som jeg troede.
Nu kan jeg så se at hos el-giganten, kan man sammenligne sagerne. Få dem stillet op ved siden af hinanden, så enhver kan følge med. Og vinderen er en Lumia! Og så er den 2200 kr billigere end æblet, endda med manual, som I-pod'en ikke har,-og det vil jeg nok være glad for at få med. Tak for alle råd og meninger. Nu vil jeg køre det kære barn til ridning, og forelægge hende min nye viden.
Mth
Helle

Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis