opvarmnig/varmeform

Hej alle.

søger nogle gode råd ang varmekilder, sagen er at vi har fået vores udestue lavet til vinterstue, det er en gammel tilbygning, som de forige ejere valgte at lave til en udestue, de fjernede taget og lage plast tag på. fjernede radiatore, pejs, osv. nu har vi så fjernet plast taget, isoleret og fået tagpap på. så alt er godt. vores opvarmning får vi fra sådan en zibro kamin, som varmer rummet fint op.

MEN problemet er at den sagtens kan æde 20 liter olie på 14 tage, og til en dunk pris på 350 kr, bliver det hurtigt dyrt. plus at vi slukker om aftenen , og næste dag er der kun 8 grader derude.
 så det koster ekstra meget at få det varmet op igen, især når det  er frost

så hvad skal vi vælge,?? vi har tænkt på en brændeovn, men den er dyr i anskaffelse, og der skal jo noget ind for at holde det varmt, og vi er ikke hjemme i dagtimerne,

 andet valg er en  varme pumpe, luft til luft, den ville jo kunne holde det varmt hele tiden. men koster jo også noget i anskaffelse.

næste ide er at få ført en radiator derud, det koster ikke så¨meget, men vi må ikke få en fast varme installistion der ude, da udestuen ikke kan blive godkendt fordi den ikke opfylder isolerings kravene, den er dog isoleret i vægge, gulv og loft, men ikke nok.

hva skal vi gøre??

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej alle. søger nogle gode råd ang varmekilder... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah jeg har siddet og tænkt på om du måske kunne indstalerer et varmlufts olie fyr til både, et sådant kan monteres på ydervæggen med en røggas afgang på ca. 5 cm. Ø ud gennem muren.  Så fikser du selv en lille trækasse med noget støj isolering til at hænge uden på fyret og naturligvis et hul til udblæsning af den varme luft i rummet.. Det kører kun på 12 v. men det må kunne fikses med en passende transformer.
Prøv at tygge lidt på den ide
#håndværker

det er da sådan en jeg skal have fat på :-)

valget falder på en varme pumpe

har søgt på pille ovne, en nogenlunde en ligger omkring 12 tusind, så kommer der skorsten 6 tusind, og montering

varmepumpen koster omkring 16 tusind ink montering.


er der nogen LDSER der kan kommer med et svar på om der mon kan spares lidt på fjernvarmen i resten af huset. hvis vi får monteret en varmepumpe. pumpen skal self kunne blæse ud mod resten af huset det er klart

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Det er der et enkelt svar på : Ja!

Men om det kan betale sig ved jeg ikke. I sommerhuset, hvor min er monteret har vi el-varme - og der er det en klar besparelse.

Med fjernvarme ved jeg ikke - det er jo noget mere økonomisk end el-varme.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Maleren. på 08 dec 2012 21:30
#håndværker



er der nogen LDSER der kan kommer med et svar på om der mon kan spares lidt på fjernvarmen i resten af huset. hvis vi får monteret en varmepumpe. pumpen skal self kunne blæse ud mod resten af huset det er klart

Mvh

Det hurtige svar må være at det kommer an på hvad din fjernvarme koster, hvis det koster tilsvarende naturgas, så vil der være en besparelsen på næsten alle dage på året undtaget de få aller koldeste. hvis det er meget billig fjernvarme vil det nok være ca. det samme, men mange fjernvarme kunder får jo også en ekstra regning snart fra kommunerne.. 
Hej igen!

så er vores nye varmepumpe købt og monteret :-)

valget faldt på en mitsubitshi med en cop på 5,52, a+++, den bedste på markedet

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Annonce
Jamen så glæder vi os til at høre om resultatet om et halvt års tid, kunne det betale sig
Til lykke med varmepumpen.

Du kan jo købe en billig el-måler, som du sætter på varmepumpen. Så får du en ide om, hvad det koster at varme op, og om din VP kører ordentligt.

Jeg fandt selv en el-måler i Lidl for nogle år siden. Den kostede 120 kr og kan måle både spænding, Ampære, Watt og kWh. Det er selvsagt ikke en Fluke, men til mit brug fin. Den har fundet meget stand by forbrug og klarlagt, hvad køleskab, TV mm faktisk forbruger.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også