Svamp

Hej Alle jeg har taget nogen billeder igennem ristene i vores krybekælder med et specilt kamera, fordi gulvet er begyndt at synke i dele af stuen, uden for den ene kryberist er der kommet en masse brun støv, Har kontaktet forsikringen, men venter på der skal ske noget, hvad tro i det er???  og Hvis det er Ægte hussvamp hvad gør de så når huset er gasbeton?? Mvh Anders
Hej Alle jeg har taget nogen billeder igennem... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal siges at nu har huset haft krybekælder siden det blev bygget i 1965, og der er stadig det oprindelige gulv i og der er ikke efterisoleret i krybekælder (man kan slet ikke komme derned) så jeg har vel næppe noget at bekymre mig over, hvis der var svamp ville det nok have vist sig inden for de første 47 år
Hej alle

Tror jeg tager det stille og roligt, og ser forsikringens udspil. og venter til der forkommer en komplet udbedrings/sags forløb.
Hvis der så begynder at bliver problemer, kontakter jeg en bygningsrådgiver/advokat.

Jeg er selv udlært snedker og arbejder i et tømre/snedker firma. og har arbejdet i forsikrings sager, men aldrig prøvet at være i en...

Forsikrings selvskabet er Alka, de har sendt thomas fra dktaksering, han kontaktede Goritas(til undersøgelse for svamp) thomas fik reporten tilbage, med det forløbelige sagsforløb. halvdelen af stuen skal op, så skal der igen vurders Thomas har så sat et tømre firma der hedder CaPa påsagen. somsagt skal de skære op, og derpå skal Goritas igen vurdere.

Men kan se at der er isoleret ned foran alle krybekælder ristene, plus de har støbt/lagt flise gulv på gang der går igennem huset, så der er ingen udluftning/træk mere, men den tager vi når der er skåret op og skal til at finde skadesoversagen.
Har fået afvide af naboen at den forige ejer har efterisoleret alle gulve og fået støbt gang, så gulvene er heldigvis nyrer så de ikke har tabt værdi.

Mvh Anders
det er vel ikke dem der er omtalt ved navn kåpå hos http://www.skimmel-svamp.dk/ hvis det er tilfældet har du muligvis et problem..

Elektronikteknikeren
Bare rolige det er dem her http://www.capabyg.dk men du har ret der er altid nogen forsikrings sager der går i lort
især hvis man ikke selv har en smule tekniks kendskab.

skimmel er også noget være noget, der er ikke omfattet af nogen husforsikringer, hvis det ikke er i forbindelse fra en anden skade, og hvis frek. ejerskifte forsikringen er udløbet... så er man på røven. da skimmelsvamp ikke ødelæggermatrialer, Skimmel gro på matrialer men matrialerne tager ikke skade. derfor dækker husforsikringer IKKE

Men nu er det her hussvamp, så er sagen en anden

Nu skriver du at du arbejder i et tømre/snedker firma - anderspram

Hvis du er lidt smart får du din arbejdsgiver til at give et tilbud på opgaven!

Annonce
Ja, nu skriver de jo ikke noget CVR nummer på hjemmesiden, kan nogle gange godt være fordi der er flere selskaber bag dem.

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=capa

Men nu er Capa åbenbart godt brugt, hvoraf de fleste er opløst efterhånden.
Har capa ikke været forsikringsmæglere engang?

 

Ved jeg ikke, ved bare at nogle fra Capa eller tidligere ansatte som bar deres tøj, for et par år siden gik på et byggeri i Karise for nogle år siden, og det var altså ikke ligefrem imponerende deres arbejde, så forventede faktisk ikke det eksisterende længere.

Men kan også se på CVR.dk som ikke altid er opdateret, at dette CAPA navn flittigt brugt at virksomheder som i dag er opløste, om dette har relation til dem fra Ringsted ved jeg dog ikke, men et firma der ikke oplyser deres CVR synligt på hjemmesiden, virker for mig ikke særligt seriøst, ellers har man bare mange "lig i lasten" så at sige.

Også underligt at deres hjemmeside er CAPA BYG når firmaet hedder CAPA tømrerne APS som også tidligere opløste selvskaber hedder.
Så er der sket lidt nyt i sagen, halvdelen af stuen blev revet op. og behandlet for svamp. men der kunne det tydlig ses, at det var umuligt at genretlabere, så kontakte ejerskifte forsikringen, og alle gulve skal nu op, og der skal støbes gulve. Venter bare på de igang sætter det igang Skriver når der sker lidt mere i sagen
Godt for dig.

Nogle ordentlige støbte gulve går der ikke svamp i - forebøbig.

Hvad med væggene?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også