Svamp

Hej Alle jeg har taget nogen billeder igennem ristene i vores krybekælder med et specilt kamera, fordi gulvet er begyndt at synke i dele af stuen, uden for den ene kryberist er der kommet en masse brun støv, Har kontaktet forsikringen, men venter på der skal ske noget, hvad tro i det er???  og Hvis det er Ægte hussvamp hvad gør de så når huset er gasbeton?? Mvh Anders
Hej Alle jeg har taget nogen billeder igennem... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Ja, det ser sku ikke for godt ud på det 3. billede, har der stået noget foran væggen, stenen ser også fugtigt ud her nemlig.

Det viser jo meget godt, hvorfor vi gang på gang anbefaler at få ved renovering af gulvene, dropper deres krybekældre til fordel for en støbt gulv løsning..

Må nok erkende at jeg da er mere enig med Sitting bull nu, i at dette sagtens kunne være hussvamp, og det er noget af en omgang i skal igennem.
Nej der har ikke stået nogen, jo nu skal jeg lige tænke mig om da vi flyttede ind stod der nogen rækker fliser stablet oven på hinanden, men det er jo inde i carporten under halvtag. men syntes også billede 2 ser mærkeligt ud, det er midt nede under vinduet. og jorden ude for rundt lugter af kælder/championge men hvad gør det når det er gasbeton, det må da være noget snavs, for hvad jeg forstod, krasser man normalt fugerne ud mellem mursten, og brænder dem, men det kan jo ikke her når det er gasbeton. men hvis svampen har fat i fundamentet?? som det ligner på billede 2, skifter man så det meter for meter??
Det ser ikke så rart ud.

Men det er forsikringsselskabet der foreslår og forestår reneoveringen!

Og hvordan det rent teknisk skal foregå mht. vægge osv. ved jeg ikke.

Men I skal være forberet på at det bliver en stor omgang. Og håbe på at forsikringsselskabet er til at have med at gøre! Og være klar til at holde dem i ørene - om nødvendigt! (Om muligt finde noget teknisk opbakning blandt familie og venner).

Og nu har jeg ganske vist sagt at man ikke skal male Fanden på væggen!
Men jeres angreb ligner meget et jeg overværede for nogle år siden. Et hus på ca. 85 m2 med krybekælder, svamp i hjørnet bag TV'et. En ½- mill. kroner og godt et halvt år senere var alt puds banket at op til 1 meter over gulvniveau, div. antisvampebehandlinger, nyt terrændæk støbt, samt nymalet overalt.
Beboeren tilbragte perioden ved stranden, i et sommerhus indlejet af forsikringsselskabet til formålet!
Faktisk var jeg lidt misundelig for det var jo en billig måde at få sine gulve udskiftet - på. :o)

Puha ville nu hellere være fri, for alt de tuhaj der er i vente, syntes jeg lægger mere og mere mærke til alt ting. er lige kommet hjem, og gik hen over stue gulvet, og det lyder som om det lige er blevet lakeret, det knaser for vildt!!!
Skal noke holde alle opdateret når Dansk Bygningsanalyse har været her!

Hvor meget skal der endeligt til før man totalt skader et hus??
Og hvordan udregnes det endeligt??
Annonce
Føglte lige med fingerne bad radiatoren og fandt denne
Jeg har lige købt et hus, hvor indervæggen har rykket sig. Det ser jeg først da tapet er nede. Det viser sig så det er de massive træ gulve der har skubbet den. Nu undersøger de pt sagen. Jeg har lige haft skadeservice forbi i fredags, og deres konklusion var at alle gulve skulle op, da der kan komme skimmel. Deres udsagn var at der kunne komme skimmel eller hussvamp under de fugtige forhold. Hvad årsagen er ved de ikke endnu. Der er dog to muligheder enten vand efter skybrud eller sprunget vand til-ledning.
Jeg har lige idag fået tilsagn på genhusning, og nu går dialogen så gulve og erstatning af disse. Jeg mener de skal betale det hele, men de vil have jeg betaler halvdelen, og den snak er dog ikke helt slut endnu. Det er dog via ejerskifte.
Så vi sidder lidt med det samme, dog sagde de eksperter vi havde ude at vi ikke skulle være bekymret for hverken vægge eller lofter da svampene kun trives under de rigtige forhold og dermed ikke hvor der ikke er fugtigt. De prøver de tog på vægge viste ikke noget, så bliver vist "bare" nye gulve.

\René
hva er status??

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej alle. nu har Goritas undersøgt den lille svamp der sad på forpanelet. Resultatet er FRUGTLEME FRA ÆGTE HUSSVAMP.
Nu venter vi på vidre udersøgelse af skaden, samt skadens omfang.

Skriver når der kommer noget nyt.

Mvh Anders

Forsikringsselvskabet er Alka både udevidet hus/ejerskifte forsikring


Så Blev det taget flere prøve. og det ser godt nok uhyggeligt ud, reporten fra dem siger halvdelen af stuegulvet skal op. både under gulv og over gulv. så der kan undersøges nærmere, og presis bestemme omfanget og oversagen til skaden. men  kan se på billederne også hvor der ikke var svamp at det er efter isoleret med 100mm extra så der er 200 mm. det er så hvidt godt. men de har isoleret ned foran krybekælder ristene hele vejen rundt i huset. så der er ingen ventilation under isoleringen.

Nu er det ejereskifte forsikringen der skal i gang fik jeg afvide, men kan jeg så kræve det udbedre alle ristene?? eller er det en anden sag nu hvor der ikke er opstået en skade der endnu?

Modtager jeg konpation, for at blive boendene??
huset er kun 89m2 så det bliver press, med en stor hund på 50kg, men pengene er små så hver møndt tæller

Hvormeget får man typisk af forsikringen for at pakke tingene ned i times??


Mvh Anders

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også