Ja 1% olie er nok, men det er vigtigt at det er autboard olie, af god kvalitet.
Tændingsjustering er ikke så ligetil, det kræver en reperationshåndbog eller erfaring.
Men har der ikke været rodet med tændingen, går den ikke ud af justering.
Når den ikke går bedre med choker, er det nok ikke falsk luft, der er problemet.
Defekt eller dårligt fungerende tændspole, kunne også være en mulighed, så den svigter når den kommer op i o/m.
Det er ikke nok der kommer en "fin" gnist på tændrøret.
Den skal kunne trække mindst 15 mm gnist ( er den i orden kan den trække omkring 40mm, men lad være med at prøve det, det kan smadre tændingen), med afmonterede tændrør, og ved træk i startsnoren.
Det er vigtigt, at der altid er etableret gnistgab, til stell på alle cylindre, når du turner motoren, ellers risikere du at smadre tændingen.
Det der sker hvis man turner motoren, med løsthængende tændkabler, så springer gnisten tilfældigt, og er det inde i den elektroniske tænding, eller i tændspolen, er det ikke godt.
Jeg har lavet sådan et fixtur her, som man sætter tændrørshættene på, og den grønne klemme til steel-
Se denne tråd, her er andre muligheder, for at lave en tester.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165781
Mvh jens