påhængsmotor der prutter

Hej folkens
Jeg har købt mig en 15hk yamaha 2t fra 94 med langt ben.
Den starter godt men det virker som om den slår en prut eller bare ikke tænder engang
imellem og så er den ved at gå ud hvilket også sker en gang imellem når den går i tomgang. Jeg har sat nye tændrør i og renset karburatoren og det er nyt benzin men intet held er der nogen der har nogle gode forslag?
V/H Martin.
Hej folkens Jeg har købt mig en 15hk yamaha 2t... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være dårlig kompresition, eller dårlig tænding, på pågældende cylinder, når dit ene tændrør er sort, af uforbrændt benzin.

Men hvorlang tid, har du kørt med motoren? Hvis den kun lige har været startet op, i kortere tid, kan man ikke helt regne med, at tændrørene er lidt sorte.

Hvilken type 2 takts olie bruger du.

mvh jens
jeg tænkte på om man kan måle spændningen på sådanne en eller skal man have noget specielt udstyr til det?
Fejlen er fundet det var tændrørshætten den var galt med der var rust på skruen som man skruer ind i kablet jeg klippede et stykke af kablet og skruede den på igen startede motoren og der var ikke flere prutte lyde nu skal jeg bare ud og have fat i en ny tændrørshætte så problemet ikke opstår igen. tak for de svar og tips der er kommet og god weekend når i kommer så langt
Så husk at fylde noget silicone fedt i hætten inden du skruer den på kablet igen
Skrevet af 81lemming på 16 maj 2012 14:26
jeg tænkte på om man kan måle spændningen på sådanne en eller skal man have noget specielt udstyr til det?
Det er faktisk spændingen man måler, når man etablere et gnistgab.
Det kræver ca. 1000 volt at trække en gnist på 1mm længde, i normal luft.
Så trækker du en gnist på 15 mm, er der 15000 volt.
En påhængsmotor kan yde over  40000 volt, men det kan stresse tændingen, at lade den trække, en gnidt på 40mm.
kan den trække 15 -20 mm, er det rigeligt, til at den fungere ok.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis