Test af AC

Så starter vi lige et nyt spørgsmål.
Har lige købt en gammel spand med Aircondition i som ikke virker.
Der er et kabel der fører til AC kompressor.
Jeg går udfra at dette kabel skal have 12 volt for at få koblingen i kompressoren til at tage fat så den løber med kileremmen, eller tager jeg helt fejl.
Vil egentligt bare se om kompressoren virker inden jeg begynder at fejlsøge resten af termostat systemet.

Mvh
Franz
Så starter vi lige et nyt spørgsmål. Har lige... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har affugter på mit kompressor system, men prøv at se her.
http://www.ebay.de/itm/Klimaanlage-Gas-selbst-befullen-EasyKlima-com-Gas-R134a-R12-/200740514747?_trksid=p4340.m1374&_trkparms=algo%3DPI.WATCH%26its%3DC%26itu%3DUCC%26otn%3D15%26ps%3D63%26clkid%3D7968535724272764111
Var det ikke noget?????

Da det tog over 4 dage før anlægget var så langt nede at det ikke ville starte kompressoren, så jeg tror stadig der er tryk på selv idag, men bare ikke nok til at få kompressoren til at starte. Det må jo være et meget lille læk jeg har så.
Ja når det går så langsomt, er det svært at lytte sig frem til.

Det du viser der, har jeg aldrig set.
Det lyder umiddelbart bare for godt til at være sandt. Men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke virker. Jeg ville dog svært gerne høre om andres erfaringer med det, før jeg ville fylde det på mine anlæg.
Jeg har hørt, der findes sådanne leakstopper, men desværre ikke om de virker, men skal det kunne virke, må det netop være på et anlæg, som kun er meget lidt utæt.
Tør du?

Med venlig hilsen
ktm

 

ØØøøøvvvØØøvvv, havde jo netop håbet på at høre fra nogen der havde erfaringer. Men okay, egentligt har jeg vel ikke noget at miste. Bortset fra et par EURO, det er jo ikke ligefrem dyrt :-). Tror sgisme jeg bestiller en dåse hjem.
Hvis jeg nærlæser teksten, får jeg Ud af det, at det er et middel til sporing af utætheder i anlægget. Man skal bruge en UV-lampe og se efter spor fra farvestoffet, som midlet indeholder. Det er ren kulbrinte flasken indeholder. Jeg er bange for, det ikke er et "kølertætningsmiddel", men et sporstof. Efter min mening er og bliver renovering af ac-anlæg afmont af alle rør og samlinger, nye pakringe og nyt tørfilter.

 

Annonce
Hvis du søger erfaringer med vidundermidlet, så skal du læse denne tråd igennem:
http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/10328.page

Mvh. Andreas btw med '78 SIII Land Rover - uden A/C ;-)
Det var jo en genial tråd du der henviste til, akaup!

Det tyder jo på, at "mekaniker på dåse" i dette tilfælde virker!

Hva så, Franz?

Det vil nok være klogt af mig at sikre mig et sæt, til næste gang Discoen skal efterfyldes.
Bussen har desværre ikke AC! 

mvh
Knud
Discovery 1998, V8
Serie III Bus, 2.25 benz.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har læst tråden på Citronik en gang for længe siden, og den gang var problemet, at den engelske leverandør af genopfyldningdåserne stoppede med at ville sende til DK.

Jeg er spændt på om I nu har fundet en alternativ leverandør, som faktisk vil levere. Jeg synes det er lidt sjovt, at tyskeren her mener at hans dåser på ca. 500 gr er nok til enhver bil. Min Jaguar tager såmænd 1.2 kg 134A...

MVH Leo

Tror sgisme jeg gør det, så skal jeg nok poste et resultat :-)
Hvor går tiden dog langsomt når man venter på postbudet :-)
Imellemtiden vil jeg spørge (gider ikke kigge efter selv(er nemlig doven)), skal der olie på sådan en kompressor, eller kan jeg på nogen måde gøre noget for at sætte den lidt i stand?
Har forøvrigt bestilt et helt kit, Ac tætner, forskruening fra ventil til lynkopling og en ekstra dåse R134a.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis