hvilken bore/skruemaskine til 1000 kr?

Hej 

Hvilken boremaskine kan i anbefale til omkring 1000 kr.?

har kigget på følgende to
Bosch gsr 14,4-2li

eller denne:
Makita BDF343 14,4V Bore/skruemaskine Li-Ion KIT 


kan i anbefale noget bedre? 

på forhånd tak!
Hej  Hvilken boremaskine kan i anbefale til... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Læs lige hvad jeg skrev igen.
en 650W motor i 10V koster mere end en ditto i 36V og så fylder 10V motoren mere specielt pga. at kul og kommunikator skal være beregnet til 3,6 gange så meget strøm.
Det er derfor man ser en sammenhæng mellem spænding og styrke på maskinerne. Det er ikke fordi man ikke kan, det er fordi at det bliver for dyrt.
Som du er inde på så har man en standart størrelse på motorerne, det er fordi at det er billigere at arbejde med standard komponenter og størrelser.
Lur mig om ikke det er nogenlunde samme PWM styring der sidder i en 10,8 14,4V 18V og 36V maskine. forskellen er måske bare at typen af fetter kan variere ligesom forskellige lus er lagt for at kunne lave batteri beskyttelsen ved de forskellige spændinger.

Jacob
Hvorfor pokker siger du så det jeg skrev var forkert?
Jeg har ikke forstået hvad jeg har skrevet der er direkte forkert?

Og som sagt, mange maskiner kører med nøjagtigt det samme kulsæt. 12, 14,4, 18, 28 og 36V. Lavspændings kul er hårde fordi der går en større strøm gennem dem, det er korrekt.
Kul motore i accu maskiner er så på vej ud af markedet, kan jeg fortælle. Selvom det vil tage en del år endnu

Men ja, en del 12, 14,4 og 18V maskiner kører da med de samme kontakter/hastigheds reguleringer.
10,8, 28 og 36V kører med hver deres forskellige kontakter.

Sig natur?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis