Nye vinduer i hele huset, pris ca.?

Hej, kender I til nogen priser på udskiftning af alle vinduer (sådan ca.) i en Bungalow. Selvfølgelig er det umuligt når I ikke har mål m.v.

Jeg er mest til træ/alu og har 12 vinduer der ønskes skiftet. I dag er der træ vinduer med termoruder fra 86 og omkring 92... Så det er vel egentlig en god ide at tænke nyt, og tænke energivinduer?

I kan få min adresse via pm og se lidt af huset på google street view...

Glæder mig til at hører jeres mening og måske hjælp :-)

Hej, kender I til nogen priser på udskiftning af... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
OK.
Men uanset om vi er enige eller ej gælder:

http://www.ebst.dk/bygningsreglementet.dk/br10_02_id79/0/42

Se stk. 6

:o)
Vil lige fortælle at jeg har fået en super rådgivning af Naveren.
Så hvis nogen mangler en tømrer på Fyn eller andre steder.
Ja så er han god til at give sine erfaringer videre...

Han foreslår f.eks kpk vinduer. Hvilket har overbevidst mig, at det nok er det mærke jeg skal kigge efter...
Undskyld jeg forvirre dig endnu mere... men Kpk´s træ alu vinduer er jo "kun" et træ vindue med en alu kappe uden på.. de er ikke beskytter ordenligt efter min mening. Karmen er synlig på alle kanter, og bundkarmen er næsten helt blottet. efter min mening skal de males inden bag ved når solen har nedbrudt dem..

Jeg syntes du først skal kigge nærmere på STM vinduer eller idealcombi her er det Træ-plastik-alu.. hvor aluen slutter helt tæt til plastikken og intet træ er synlig.. de også noget lettere at fuge... men det en anden snak..

Nej jeg har intet med disse firmaer at gøre :-) Jeg er tømrer og vil kun hjælpe !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Der er ikke noget træ synligt på KPK´s træ-alu vinduer, jeg aner ikke hvor du får det fra. Men de mærker der er også udemærkede, men det er som med BMW og Mercedes eller Nissan og Toyota, smag og behag.....både Ideal Combi og STM er udemærkede vinduer, men det er KPK også. Hvis spørger skal tjekke alle vinduer ud i samme kvalitet og pris niveau, skal han tjekke 25 vindues-mærker eller mere.

http://www.lyrk.dk
Nu skal vi ikke starte en kæmpe diskution om det, men jeg har lige tjekket deres profil tegning på KPK´s hjemmeside, og de er stadig opbygget med synligt træ i sider og med meget synligt træ i bundkarmen. De skriver endda at fugen skal trækkes tilbage når du fuger så fugen sidder på træet, og træet kan ventileres og tøre - så det ikke rådner.

På de andre vinduer kan du fuge helt ud til kanden da aluét lukker tæt til plastikken, og bundkarm er også plast der ikke rådner. (Vi snakker stadig træ/aluvinduer men med plast kerne)

Langt de fleste er lavet som KPK´s og det er udmærket.. men i min verden er det som Hyundai og Mercedes :-)- dog ikke på prisen

Nej han skal ikke tjekke 25 vinduer, men han skal vide hvad der er af muligheder, og det ved han nu !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Annonce
Hold da op så kan jeg da rigtig forvirret, selvom der siges noget andet...
Træ/alu er helt klart at fortrække, når man skal vælge nye vinduere til sit hus, men som der også bliver sagt
er disse en del dyrer, men der skal så heller ikke så meget veligeholdelse til som der skal ved træ vinduere.
Og hvis tiden er noget man ikke har så meget af når huset skal veligeholdes jae, træ/alu ...

Priserne afhænger af så meget, og også om det er nogen du selv udskifter eller der skal håndværker til !!!
Skrevet af Boligens-handyman på 15 apr 2012 15:42
Træ/alu er helt klart at fortrække, når man skal vælge nye vinduere til sit hus, men som der også bliver sagt
er disse en del dyrer, men der skal så heller ikke så meget veligeholdelse til som der skal ved træ vinduere.
Og hvis tiden er noget man ikke har så meget af når huset skal veligeholdes jae, træ/alu ...

Priserne afhænger af så meget, og også om det er nogen du selv udskifter eller der skal håndværker til !!!


I mit tilfælde er der tale om 12 vinduer alt i alt. Og selvfølgelig er der forskel på prisen hvis man selv kan sætte dem i. Jeg søger dog efter både vinduerne og monteringen.
Bare lige et træls indspark omkring det der med redningsåbninger - Sitting Bull linkede til rigtig side men forkert fane i bygningsreglementet.

Hvis man klikker over på siden med sbi anvisning 230 http://www.ebst.dk/bygningsreglementet.dk/br10_02_id79/0/42/2 - og bladrer ned til stk 7 ser man at:
- et vindues højde + bredde skal være minimum 1,5 meter
- højde skal være minimum 0,6 meter
- bredde minimum 0,5 meter

Har lige selv været igennem det og teknisk forvaltning i min kommune har forsikret mig om at dette har været normen i mange år samt at den stort set aldrig fraviges, kun sjældent ved renovering af bevaringsværdige bygninger.

Efter at have gennemlæst de mange citater i tråden der er sakset fra diverse producenters hjemmeside er jeg blevet overbevist om at de må være skrevet af sælgere - og det er lidt træls at de mange tømrere herinde ikke har udvist kendskab til den korrekte sbi anvisning - man kan jo som bygherre/husejer gøres ansvarlig ifm. et salg.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

fFere af os har ude mærket kendskab til lovgivningen omkring brandudgang. Jeg har lige været igennem møllen med kommune og og brandmyndighederne i forbindelse med en renovering.

http://www.lyrk.dk
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også