Nye vinduer i hele huset, pris ca.?

Hej, kender I til nogen priser på udskiftning af alle vinduer (sådan ca.) i en Bungalow. Selvfølgelig er det umuligt når I ikke har mål m.v.

Jeg er mest til træ/alu og har 12 vinduer der ønskes skiftet. I dag er der træ vinduer med termoruder fra 86 og omkring 92... Så det er vel egentlig en god ide at tænke nyt, og tænke energivinduer?

I kan få min adresse via pm og se lidt af huset på google street view...

Glæder mig til at hører jeres mening og måske hjælp :-)

Hej, kender I til nogen priser på udskiftning af... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ErikP på 12 apr 2012 13:50
Du skal faktisk også tænke flugtveje ind. Mange glemmer det, det ses tydeligt når mange huse har vinduer der er delt i en fast del og en underdel der kan åbnes (topstyret). Hvis der kun er en udgang (dør) og et sådant vindue så overholdes målene for flugtvejen i vinduet ikke. Jeg kan ikke lige huske mindstemålene på en flugtvej i en vindue, det må nemt kunne googles.

Hvis det bare handler om udskiftning af eksisterende vinduer må de gerne have samme (ringe) flugtvejsåbninger som de gamle. Men det kan naturligvis betale sig at tænke lidt fornuftigt, så man ikke brænder inde en dag.
Jeg har prøvet at lave en "begynder" skitse af huset foran. Vil det være helt tosset at ændre "designet" på vinduerne til at se således ud?

Så bliver vinduerne topstyret. Er i dag sidehængt...

Da jeg byggede vores tilbygning på huset for halvandet år siden, kom vinduesfirmaet ved en fejl til at leverer alle vinduerne sidehængslet, fremfor topstyret som jeg havde bestilt.

De erkendte fejlen og gav mig valget i mellem at komme med nye vinduer (8 - 10 ugers leveringstid ikke så fedt i september måned!) eller 50% af prisen på alle vinduerne. Jeg valgte det sidste, men jeg må indrømme at sidehængslede vinduer er upraktisk! Hvis vinduerne står på klem, når vi lufter ud, kan det regne ind, hvis vi ikke lige er opmærksomme på at få dem lukket (kun når vi er hjemme selvfølgelig!!) eller hvis vinduerne låses i ventilations-stilling kan slag regn fra sydsiden også komme ind.

I resten af huset har vi topstyret vinduer og det er noget nemmere. Og så er topstyret vinduer også bare pænere, når grebene sidder i bunden af vinduet...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja selvom du fik 50% i rabat, så er det alligevel ikke fedt som du skriver... Tror også det vil være rarere/nemmere med topstyret vinduer når valget står der....

Nu får jeg selvfølgelig nogen på nakken, som ser det pænest i sidehængt vinduer.
Jeg er hellere den store taler for anverfer. 
Desuden får vinden let fat i åbenstående vinduer, hvis disse er sidehængslede. Selvom du fastlåser vinduet med den indbyggede friktionsbremse.

Det sker aldrig for mine topstyrede, der sidder på samme side af huset..

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Hvilken type vinduer vil du gerne have, hvor store er de, hvor mange yderdøre har du, og hvilken type skal det være. Jeg kan kigge i min prisliste med KPK Vinduer , så kan jeg give dig en ca. pris på nye vinduer .

http://www.lyrk.dk
I første omgang er der kun snakke om udskiftning af vinduer. Her drejer det sig om 12 stk. i forskellige størrelser. Jeg laver en opmålning i aften, så får du en oversigt over dem som du så kan regne på mht. pris m.v.

Mine tanker omkring typen er som følger;
træ/alu (har ikke den store lyst til at male om 7-8-9 år) :-)
topstyret

Sig til hvis du mangler flere oplysninger, selve målene får du i aften...

Hvis du vil se dit hus med forskellige vinduestyper så har Rationel (eller havde...) et program på deres hjemmeside, hvor du lægge billeder ind af dit hus og så prøve forskellige typer vinduer af.

Mvh. Jakob Jørgensen
Jeg har også prøvet på kpk's hjemmeside, hvilket også er rimelig smart :-)
Skrevet af pilehave på 12 apr 2012 14:00

Hvis det bare handler om udskiftning af eksisterende vinduer må de gerne have samme (ringe) flugtvejsåbninger som de gamle. Men det kan naturligvis betale sig at tænke lidt fornuftigt, så man ikke brænder inde en dag.
Det mener jeg ganske bestemt ikke er rigtigt.

Bygningsreglementet (BR10) gælder også ved vinduesudskiftning. Også for redningsåbninger.

Og netop fordi det handler om brand vil man stort set aldrig se hverken dispensationesmuligheder eller lempelser - nogen steder.
(En mulighed for at forbedre personsikkerheden i tilfælde af brand lader ingen myndighed gå fra sig.)

Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også