Ingen der vil sælge mig solceller til en fornuftig pris..

Hejsa Alle

Jeg har kontaktet flere forhandlere af solceller, og grundet velstand svarer de enten ikke, eller også er de arrogante når man spørger ind til deres paneler og sammenligner pris og kvalitet.

Jeg skal kun bruge solcelle paneler, 30 stk 195wp, og vil MAX gi 1500,- pr stk!
Er der en der kan referere mig til en forhandler som faktisk svarer på mails? Udlandet er også helt ok.

Frustrerende, når man bare gerne vil igang..

Mvh

Morten

Hejsa Alle Jeg har kontaktet flere... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Franz på 03 apr 2012 16:26
Jam, problemet opstår jo når inverteren vil have mindst 100 volt at arbejde med, og panelerne kun giver 40 volt. Så er man da dødtvunget til at serieforbinde mindst 3 for at komme over de 100 volt??? Eller????

Ja det er man, det kunne også være de 40Volt er ved max sollys, og det kun levere 20 eller mindre ved let overskyet.

Meningen er de skal serieforbindes, derfor er der ingen grund til inverteren virker fra 40 volt.

Hvorfor er det du gerne vil parallel forbinde dem??
Det vil sige at hvis jeg serieforbinder 20 paneler der hver giver 40 volt og 200Wp, så vil jeg (i teorien) få et anlæg der leverer 800 Volt og 4000Wp, og det er inverteren ligeglad med?? Jeg er klar over at den skal kunne håndtere de 4000Wp, men skal den ikke også kunne håndtere de 800 Volt?
Bær over med min fattedumhed :-)
skal huset også have nyt "blåsorte tag" på huset (solpaneler i sted for tagsten).!!!

Ja hans2, det er da lige før det er billigere :-)
Skrevet af Franz på 04 apr 2012 07:11
Det vil sige at hvis jeg serieforbinder 20 paneler der hver giver 40 volt og 200Wp, så vil jeg (i teorien) få et anlæg der leverer 800 Volt og 4000Wp, og det er inverteren ligeglad med?? Jeg er klar over at den skal kunne håndtere de 4000Wp, men skal den ikke også kunne håndtere de 800 Volt?
Bær over med min fattedumhed :-)

Hej Franz
Ja alt efter model kan de, prøv at se på nogen af inverternes specifikationer, der står hvad de kan klare. Mange kan klare f.eks. 1000V Men igen alt efter størrelse og model

Mvh

Morten

Annonce
Nu faldt mange ting på plads for mig. Nu skal jeg så bare vente på efterlønnen ruller ind på kontoen, så skal der dæleme laves solanlæg for hver en krone. Det er den bedste måde at investere sin efterløn, ihvertfald af hvad jeg lige kan finde på :-)
Altid dejligt når 5øren falder Er en dejlig fornemmelse

Mvh

Morten

Selvom en vekselretter kan klare 1000 volt, er det ikke det du skal kigge efter, en 6kw´er har typisk 2 MPP strenge, som så hver især har et område at arbejde i. Det kan hedde f.eks. MPP voltage-nominal power og operere på hver streng med 260-800V. (danfoss TLX+).
Forhandlerne har enten et specielt program, eller ved hvad det er der skal ses efter, når et system bliver sammensat. Hvis dette bliver gjordt forkert, dækker garantien ikke.

Hvis panelerne har en diodebox, slår de selv fra i skygge, for netop ikke at lægge hele strengen ned.

http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

Hejsa.

Når vi nu er igang med at finde ud af hvad der virker og hvordan, hvorfor så ikke snakke lidt om Polykrystallin kontra Monokrystallin, jeg tror jeg har fundet frem til at Monokrystallin holder længere, kan det passe?
Mono holder ikke længere end poly. De har en stejlere ydelses kurve og så er de sorte fremfor poly der har en lavere ydelseskurve og er lidt blå men også en del billigere så hvis man ikke er stål sat på at de skal være sort så er poly den billigste løsning. Mono prisen vil dog fremadrettet nærme sig polyprisen en del da der er stor efterspørgsel på mono fra Holland, Belgien og Danmark.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også