Ingen der vil sælge mig solceller til en fornuftig pris..

Hejsa Alle

Jeg har kontaktet flere forhandlere af solceller, og grundet velstand svarer de enten ikke, eller også er de arrogante når man spørger ind til deres paneler og sammenligner pris og kvalitet.

Jeg skal kun bruge solcelle paneler, 30 stk 195wp, og vil MAX gi 1500,- pr stk!
Er der en der kan referere mig til en forhandler som faktisk svarer på mails? Udlandet er også helt ok.

Frustrerende, når man bare gerne vil igang..



Mvh

Morten

Hejsa Alle Jeg har kontaktet flere... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorhenne, og til hvad pris?
Ser intersant ud. Ja mit tyske begrænser sig til at der står plus sortering altså ingen minus paneler.

Så vidt jeg kan regne ud skal man bruge 25 stk. til et 6KW anlæg. altså ca. 32000 kr.

Hvordan får du dem til danmark?

Er det disse du har bestilt?
AKTIONSPREIS 240 POLY:
Hochleistungsmodule der TH-Serie ab €0,65/W
Polykristallin 240W+ (PLUS Sortierung,
keine Minustoleranzen).

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har bestilt 195W panelerne, og husk lige at læs i bunden af siden:
Alle Preise netto zzgl. 19%Mwst

Og ja de har plus sortering. Og panelerne er tüv godkendte, og lidt bedre specs end dem jeg kunne finde herhjemme til samme pris..

De bliver fragtet herop, ALLE ordre har et ordre gebyr på 70 euro, og så skal jeg gi 350 euro i fragt fra Hamburg, til den pris gider/har jeg ikke tid til at bruge en hel dag på at hente dem..

Mvh

Morten

Er der nogen der har kastet deres kærlighed på en inverter?
Som jeg umiddelbart ser det, så skal der koples tre solpaneler i serie for at få voltene langt nok op, eller tager jeg fejl her?
De fleste invertere jeg har kigget på skal jo op over 100 volt,,,,, ??????
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Franz på 03 apr 2012 15:37
Er der nogen der har kastet deres kærlighed på en inverter?
Som jeg umiddelbart ser det, så skal der koples tre solpaneler i serie for at få voltene langt nok op, eller tager jeg fejl her?
De fleste invertere jeg har kigget på skal jo op over 100 volt,,,,, ??????

Solcelle anlæg laves vist altid så panelerne sidder i serie.. Også derfor solceller helst ikke må sidde delvist i skygge, da skygge på et panel gør at resten af panelerne heller ikke laver noget.

større anlæg laves så med flere serier..
ØØhbbøøhh, jam, man kan da ikke tage 30 paneler der hver giver 40 volt og serieforbinde dem, det ville give 1200 volt.
Når man serieforbinder øger man volt, når man parallel forbinder øger man watt.
Skrevet af Franz på 03 apr 2012 16:05
ØØhbbøøhh, jam, man kan da ikke tage 30 paneler der hver giver 40 volt og serieforbinde dem, det ville give 1200 volt.
Når man serieforbinder øger man volt, når man parallel forbinder øger man watt.

der er den samme watt uanset om du har 30 panaler i serie eller parrallel. watt får du ved at gange volt med amp. og i serie har du mange volt få amp, parallel få volt mange amp. men regnestykket giver det samme, grunden til man serier forbinder dem vil jeg tro er noget med det er nemmere at have få kabler til omformeren, end 2x30 kabler hvis de alle sidder parallelt.

ud over det kan det have noget med strømtabet af gøre, lavere volt taber mere i kablerne..

kig evt på den her lille omformer, fra 40-125 volt, 160-700wp.

http://pmlight.dk/solcelle-loesdele-28/nettilsluttet-inverter-33/mastervolt-soladin-600-solcelle-inverter-187.html

jeg kunne forstille mig et 6kwp anlæg ville sidde i 2 serier, men det kan sikkert også godt sidde i en serie..

der er den samme watt uanset om du har 30 panaler i serie eller parrallel. watt får du ved at gange volt med amp. og i serie har du mange volt få amp, parallel få volt mange amp. men regnestykket giver det samme, grunden til man serier forbinder dem vil jeg tro er noget med det er nemmere at have få kabler til omformeren, end 2x30 kabler hvis de alle sidder parallelt.

ud over det kan det have noget med strømtabet af gøre, lavere volt taber mere i kablerne..

kig evt på den her lille omformer, fra 40-125 volt, 160-700wp.

http://pmlight.dk/solcelle-loesdele...r-187.html

eller den her store. med op til 600V.

http://pmlight.dk/solcelle-loesdele...r-290.html

jeg kunne forstille mig et 6kwp anlæg ville sidde i 2 serier, men det kan sikkert også godt sidde i en serie..
Jam, problemet opstår jo når inverteren vil have mindst 100 volt at arbejde med, og panelerne kun giver 40 volt. Så er man da dødtvunget til at serieforbinde mindst 3 for at komme over de 100 volt??? Eller????
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også