Hvor stor rabat kan fås på nyt køkken

Jeg er ved og købe nyt køkken. og er i tvivl om hvordan de forskellige køkken firmaer giver rabat. 
jeg har været i vordinborg, og i Invita. Synes generelt priserne i vordinborg køkkenet er noget højere end de er hos Invita.
Idag var jeg så oppe og snakke med Invita køkken, og der gav han mig en rabat på 23%, men ved ikke helt om det er meget. Det er selvfølgelig forskelligt hvad man kan forhandle sig til, men synes bare at have hørt om flere der har fået 40% 

Hvad er jeres erfaringer, og kan i evt nogle tips til at få en højer rabat? Det ville jo lune godt hvis man kunne spare en 7000-8000 kr ekstra
Jeg er ved og købe nyt køkken. og er i tvivl om... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da vi skulle finde nyt køkken for 1½ år siden, var vi rundt til nogle butikker, i en fik vi kanon service og en super løsning, efter det fandt jeg ud af at de skabe de havde i deres serie, var produceret på en dansk fabrik, og de havde deres egen hjemmeside, hvor de solgte med 40% rabat, det tog jeg til køkken firmaet med, og efter lidt snak frem og tilbage, endte vi på 37% rabat. De var ikke glade for det, men ville jo gerne sælge, der var med rabat elementer for 37.000 kr
Det er udelukkende på elementer, bordplade lavede jeg selv, og hvidvare indkøbte jeg med 40-45 % rabat i forhold til listepriserne.

Det er denne side, de har nu 35% rabat, det er rigtig fin kvalitet.
http://www.billigskabe.dk/shop/frontpage.html

Vedr. Vordingborg Køkkenets produktkvalitet.

Jeg har med interesse læst ovenstående tråd, og ser at vores produkt via et kort statement bliver sammenlignet med en af vores kollegaer, hvad angår klasse og senre i tråden gives også usande oplysninger om vores skabsdybder.

Vedr. klasse, så vil jeg rigtigt gerne tilbyde alle læsere en gennemgang af et Vordingborg Køkkens kvalitet, skriv her i Forumet eller ring på 40 63 01 61. Målet med gennemgangen vil for mit vedkommende være at give Jer læsere et objektiv syn på Vordingborg Køkkenets og kvalitet - Idet jeg ikke ønsker at lade et så kort statement stå alene.

Vedr. skabsdybder.

Det er usandt at opvaskerne stikker ud i et Vordingborg Køkken. Jeg skriver dette indlæg fra vores butik i Vejle, og jeg kan fra min plads se intet mindre end 9 køkkener med en opvasker i, og intet stikker ud:o)

Spøg til side - Selvføgelig kan der stå opvaskere i vores køkkener.

Med venlig hilsen

Mads Skjoldby, Salgs og marketingschef - Vordingborg Køkkenet A/s




Skrevet af Mads Skjoldby på 16 feb 2012 14:07
Vedr. Vordingborg Køkkenets produktkvalitet. 
 
Vedr. klasse, så vil jeg rigtigt gerne tilbyde alle læsere en gennemgang af et Vordingborg Køkkens kvalitet, skriv her i Forumet eller ring på 40 63 01 61. Målet med gennemgangen vil for mit vedkommende være at give Jer læsere et objektiv syn på Vordingborg Køkkenets og kvalitet - Idet jeg ikke ønsker at lade et så kort statement stå alene.

Vedr. skabsdybder.

Det er usandt at opvaskerne stikker ud i et Vordingborg Køkken. Jeg skriver dette indlæg fra vores butik i Vejle, og jeg kan fra min plads se intet mindre end 9 køkkener med en opvasker i, og intet stikker ud:o) 
   


Jamen så vil jeg da gerne give min egne erfaringer med når du nu byder op til dans

Ang. skabs dybder er der ingen problemer her. Sagtens plads til opvaskemaskine.

Ang. kvalitet. Ja beslag og skuffer kører upåklageligt også selvom skufferne er med fuldt udtræk og fyldt med tallerkener.

Men fineren der er på skufferne er jeg ikke imponeret af. Køkkenet er 6 år gammelt og jeg har 6 skuffer / skabe hvor fineren har sluppet i kanterne  Og 2 af dem er ikke engang i nærheden af komfur, ovn, vask eller noget. Det syntes jeg er ikke er iorden.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg har med stor forbløffelse fulgt med i denne tråd.
Forbløffelse fordi det med 40% rabat lyder jo helt utroligt i mine øren.
Da jeg i midt 90erne købte ca. 40 større eller mindre elementer ved den lokale Kvikforhandler, lykkedes det mig aldeles ikke at opnå rabat, og ej heller ved henvendelse til andre lykkedes det at opnå nogen rabat, højst lidt kontantrabat.
Da jeg i slut 80erne købte et Invitakøkken + badeværelsesmøbler med mindst 30 elementer, var der så absolut intet at opnå.
Jeg skal da lige love for, at der er kommet nye boller på suppen
Enten er I skide skrappe til at forhandle, eller også er prisstrukturen noget anderledes i dag?

Og i øvrigt undrer jeg mig en del over, hvorfor Invita berømmes så voldsomt og at man er totalt til grin, når man har et Kvik køkken. Jeg kan da bestemt ikke se eller mærke nogen kvalitetsforskel, Korpus og hængsler er da fuldstændig det samme og ved begge køkkener, skal man undertiden justere dette og hint. Eller også er jeg totalt stæreblind??? Eller også ligger jeg ikke under for mærkesnobberi?

Mht. Vordingborg køkkener, tror jeg der hænger noget ved fra 70erne, hvor det var lidt trælse sager at se på??

Med venlig hilsen
ktm

 

Prøv at kigge her - og tjek siden med udstillingsmiljøer til salg.

www.kokkenkob.dk

Vi fandt et dejligt Unoform køkken med hvidevarer og sparede mere end 100k, men måtte selv pille det ned i butikken og montere det derhjemme - men til en fin timeløn :-)

Mvh
Henrik.A
Annonce
Når alt kommer til alt, så handler det om hvilken pris, der kommer til at stå nederst med to streger under. Hvilken rabat man kan opnå er dybest set ligegyldig. Man gør jo ikke en bedre handel, fordi man får høj rabat på kunstigt høje listepriser, hvis man skal betale det samme et andet sted, hvor man ikke kan få rabat på realistiske listepriser. Men der er da muligvis noget psykologisk i at gå rundt at tro, at man har gjort en god handel. Må være derfor Vordingborg konstant kører med 40% rabat - uden i øvrigt at ville oplyse deres listepriser.

Indhent tilbud fra flere forskellige forhandlere. Tryk dem mest muligt på maven, og vælg det billigste fra en forhandler du har tillid til.

Jeg er selv ved at købe køkken, og har fravalgt Vordingborg. Ikke pga. pris og ikke pga. kvalitet. Men fordi jeg simpelthen ikke stolede på deres sælger, som ikke lyttede til hvad jeg bad om, og kom med en masse tomme løfter og forklaringer uden indhold.
Det super med lidt debat, og nogle erfaringer fra folk.

Jeg er helt enig om at det er slut prisen man skal fokusere på. har et tilbud fra vordinborg og et var invita. Vordinborg er noget højere på samtlige listepriser, men giver også 42% på det tilbud de har lavet. invita til en ngoet lave listepris, giver så kun 23%. slut prisen er den samme. Det kan være det bare er 2 forskellige måder at forhandle på de kører.

mht til vordingborg, er jeg lidt i tvivl, for mine forældre købte et køkkent il over 100.000.- hvor de har samme problem som MLU. samtlige skabe har fineren sluppet i kanten af skabene, og synes gangske enkelt ikke det er i orden når man betaler så meget for et køkken. Derfor hælder jeg lidt mere til invita. De giver også livstids garanti på hænglser og beslag, som jeg forstod det på sælgeren. Hvor vordinborg "kun" har de 24mdr. reklamation.
Men det er også 15 år siden at det var midt i 90erne. ktm.

Det med priser har udviklet sig nærmest grotesk siden da.
Folk TROR at de kan handle, at de er fantastisk dygtige handelsmænd, særligt private kunder og det imødegår udbyderne/butikkerne ved højere liste- eller vejledende priser. Samt tilbud og rabatter.

Derved bliver priserne uigennemsigtige og sværer at vurdere. Endvidere er det lykkedes den danske detailhandelsbranche at bilde folk ind at de gør en god handel. Når de får rabat eller køber tilbudsvarer.

Men bare rolig. Udbyderne og sælgerne i butikkerne er langt bedre til at handle end kunderne. Og de vinder hvergang!!!
Sitting bull.
Enig. Prisen uden rabat er den maksimale butikkerne vil være bekendt at tage. Prisen med rabat er den som de regner med at få. Der er jo ingen der sælger med tab. Men netop derfor skal der altid forhandles til den maksimale rabat. Klart. Ellers betaler du jo overpris.
Inderst inde har jeg nok en lille mistanke om, at det nok hænger sådan sammen.
Omvendt tror jeg også, at der tilbage i tiden var noget mere aftalt spil om priserne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis