Hvor stor rabat kan fås på nyt køkken

Jeg er ved og købe nyt køkken. og er i tvivl om hvordan de forskellige køkken firmaer giver rabat. 
jeg har været i vordinborg, og i Invita. Synes generelt priserne i vordinborg køkkenet er noget højere end de er hos Invita.
Idag var jeg så oppe og snakke med Invita køkken, og der gav han mig en rabat på 23%, men ved ikke helt om det er meget. Det er selvfølgelig forskelligt hvad man kan forhandle sig til, men synes bare at have hørt om flere der har fået 40% 

Hvad er jeres erfaringer, og kan i evt nogle tips til at få en højer rabat? Det ville jo lune godt hvis man kunne spare en 7000-8000 kr ekstra
Jeg er ved og købe nyt køkken. og er i tvivl om... Vis hele indlægget
40 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville aldrig købe hvidevare med fra et køkken firma. De priser de har på dem er alt for høje. Også selv om de giver rabat, så vil jeg hellere selv bruge nogle timer på nettet også finde lige den model jeg vil have, og den bedste pris, også spare noget mere. (Hvilket også var hvad jeg gjorde )
Skrevet af Illisher på 30 mar 2012 10:42
Jeg ville aldrig købe hvidevare med fra et køkken firma. De priser de har på dem er alt for høje. Også selv om de giver rabat, så vil jeg hellere selv bruge nogle timer på nettet også finde lige den model jeg vil have, og den bedste pris, også spare noget mere. (Hvilket også var hvad jeg gjorde )


Jeg synes jeg var mere smart
Jeg fandt de billigste hvidevarepriser på nettet, og fik den til den pris gennem køkkenfirmaet.Så står de for levering, og at de passer i "hullerne", samt evt garanti.

Vi havde nogle krav til hvidevarene A++, samt det skulle være AEG eller Simens
Ovnes kan kun være 60 cm bred, og skulle være på 74 liter, med pyrolyse og indbygget stegetermometer.
Emhætten skulle være væghængt, med extern motor på loftet
Komfurpladerne induktion, med buster funktion på alle plader.
Opvasker max 42 db, samt max 10 litter vand forbrug.
Køleskabet ren køl, og i fuld højde.

mvh jens
ja oki, hvis man kan få dem med på den idé så er det selvfølgelig at foretrække. Det gør det hele lidt nemmere, og mere overskueligt. også er der kun en forhandler man skal have kontakt med hvis der skulle være noget.
Skrevet af Mads Skjoldby på 16 feb 2012 22:09
Hej MLU,
Tak for rosen samt ikke mindst kritikken, jeg er ked af at høre, at du har problemer.
Hvis du sender mig dit kunde nummer (typisk dit fastnet nummer), så vil jeg sørge for, at der bliver taget hånd om dit problem med det samme.

Med venlig hilsen
Mads Skjoldby

Vil lige lave en opfølgning på denne tråd. Jeg har nu modtaget 6 nye låger sådan at jeg kan skifte de ødelagte ud. Desuden fik jeg lim til 3 andre låger, da de ikke længere er i produktion.

jeg skriver det fordi vi altid høre det negative om firmaer men sjældendt det positive og det er lige så vigtigt

Så kan folk selv vælge om de vil læse det eller ej

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

For kort tid siden købte vi køkken og 2 stk. bad til et nyt hus, købspris 89.000 kr. Vi havde besluttet os for indretning og efterfølgende bad vi tre køkkenfirma om en pris på det vi ønskede. Da priserne lagde ret ens, kom vi tilfældig forbi Biga i Bjerringbro og havde kun hørt godt om deres kvalitet men også priserne skulle ligge lidt højere end de fleste andre mærker. Vi blev dog meget overraskede, da deres pris ikke lå meget over de andre mærker, sammen med vores vurdering af kvalitet som Biga laver og sammenholt med prisen, valgte vi dette mærke.
Jeg erfarede også under besøg hos de forskellige køkkenfirma følgende. HTH og Invita er samme firma bag, de ligger meget tæt og flere steder rundt i landet ville samme firma ikke give priser hvis vi først havde fået pris en gang, altså jeg fornemmede de beskyttede hinanden. Husk også der er nogle butikker som er kædeejet og i nogle af de butikker fornemmer man sælgeren lyst til at sælge. De privarejede er nogle gange mere villige til at strække sig. Omkring rabat så kræv montering af det de leverer, når man presser dem langt nok, skal de nok give efter eller finder man bare den næste.
Hvad angår priser, så vælg så få elementer som muligt, for hvert element ekstra stiger prisen, der er mange muligheder for bredde på elementerne, men jo færre, jo billigere. Ligesom alt mulig indretning i selve skabe og skuffer, det er efter min mening her de tjener det meste. Bordplader har de ligeledes stor avance på, gå ud til nogle af dem som kun tilbyder bordplader og få en pris på dem i ønsker og gå så tilbage til køkkenforretningen og pres dem, for de kan give store rabatter på bordplader. Det er dog en fordel at bestille disse sammen med køkkenet, så kunden ikke selv står med ansvar for mål mv.
Ang. hårdehvidevarer, så er det kun et meget begrænset sortiment de har i køkkenbutikkerne og de er alt for dyre samlignet med den kvalitet man kan få f.eks i punkt 1 eller andre tilsvarende butikker. Det med at samligne priser på nettet og så i køkkenbutikkerne kan man ikke, for det er ikke samme model de sælger, selv om de hos køkkenbutikken har en Siemens oven, så kan du ikke finde samme model og varenr. hos et internetfirma og et tredie i en hårdehvidevare butik på gaden. Gå hen til en Punkt 1 eller anden lignende butik og find de varer i ønsker og samlig så de udgaver og funktioner de forskellige enheder kan, der vil du opleve du får bedre udgaver for de samme penge og samtidig personlig rådgivning. Her gælder det samme, vælg ikke en kædeejet butik, men en privat ejet butik som har forhandlingen og gerne en kombibutik, som både sælger køkkener og hårdehvidevarer, de kan nemlig få rabat på flere måder og dermed give jer den bedste pris.
Annonce
Jeg fandt selv hvidevarene, hvor de var billigt på nettet. (og det var ikke Punkt1)
Køleskab, opvasket, induktiondplade, ovn, microovn, samt emhætte med extern motor.

Invita kunne sælge akurat samme fabrikat og typenumre, til samme pris som jeg havde fundet på nettet.
Det er langt det nemmeste at købe hvidevarene, hos køkkenfirmaet, så står de jo inde for at de passer ind, og man får det hele leveret samtidigt.

mvh jens

Invita kunne sælge akurat samme fabrikat og typenumre, til samme pris som jeg havde fundet på nettet.
Det er langt det nemmeste at købe hvidevarene, hos køkkenfirmaet, så står de jo inde for at de passer ind, og man får det hele leveret samtidigt.

mvh jens

Der skulle stå Invita og Svane, det er et Svane vi endte med at købe, incl hvidevare.

mvh jens
Nu har jeg i mange år arbejdet indenfor branchen, og kan sige så meget at man skal passe på med at bede om store rabatter, for kunderne betaler dem selv. Et meget udbredt trick er at forhøje priserne i tilbuddet for derefter at give en stor rabat på slutlinjen. Dvs. man får måske 38% rabat men reelt får man måske kun 15% på den egentlige listepris.
Mht. Vordingborg, så fatter jeg ikke at danskere ikke bare tager til Tyskland og køber det. Vordingborg er jo bare et dansk navn for tyske Nobilia (www.nobilia.de).
Det er lidt lige som når man siger at alle køkkenproducenters beslag er ens. Ja mange af dem bruger beslag fra Blum, men Blum laver altså mange forskellige kvaliteter og deri ligger prisforskellen. Et dyrt skuffeudtræk er altså bare bedre end et billigt.
Man skal selvfølgelig spørge sig selv om man vil ha' køkkenet 10 år eller om det skal stå i 25 år og derefter vælge den rette kvalitet.
Personlig er jeg meget tilhænger af snedkerkøkkener, for der får man det virkelig som man vil ha' og pladsen optimalt udnyttet - og så dyrt er det altså heller ikke :oD
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ved ikke hvilket tricks der er normalt at anvende når man ønsker et tilbud med god rabat, jeg starter da ikke med at sige jeg ønsker stor rabat, det er da det sidste som jeg fremkommer med efter at have modtaget tilbuddet Når jeg ønsker et tilbud, ved jeg nogenlunde hvad den rigtige pris skal være og forlanger forretningen for meget i første omgang, ja så tror jeg nu de mister mange inden de rigtig er kommet i dialog med kunden.
Skrevet af AA-Kbh på 09 maj 2012 21:46
Nu har jeg i mange år arbejdet indenfor branchen, og kan sige så meget at man skal passe på med at bede om store rabatter, for kunderne betaler dem selv. Et meget udbredt trick er at forhøje priserne i tilbuddet for derefter at give en stor rabat på slutlinjen. Dvs. man får måske 38% rabat men reelt får man måske kun 15% på den egentlige listepris.
Mht. Vordingborg, så fatter jeg ikke at danskere ikke bare tager til Tyskland og køber det. Vordingborg er jo bare et dansk navn for tyske Nobilia (www.nobilia.de).
Det er lidt lige som når man siger at alle køkkenproducenters beslag er ens. Ja mange af dem bruger beslag fra Blum, men Blum laver altså mange forskellige kvaliteter og deri ligger prisforskellen. Et dyrt skuffeudtræk er altså bare bedre end et billigt.
Man skal selvfølgelig spørge sig selv om man vil ha' køkkenet 10 år eller om det skal stå i 25 år og derefter vælge den rette kvalitet.
Personlig er jeg meget tilhænger af snedkerkøkkener, for der får man det virkelig som man vil ha' og pladsen optimalt udnyttet - og så dyrt er det altså heller ikke :oD
Ja rabatens størrelse er jo ret ligegyldig, det væsentliger er jo slutprisen
Invita ville give 38 %, Svane kun 20 %
Aligevel var prisen næsten ens.

Sjovt nok var Kitchen samme pris, men her skulle man selv samle skabene, og selv hente det hele i køkken butikken, jeg troede ellers de var billige, da kvaliteten ikke helt er på højde.
Envidere kunne Kitchen ikke levere hvidevare, så billigt som jeg havde fundet det på nettet.
(Svane leveres samlet, og skabene bæres ind i huset)

Det billigste var IKEA, men her kunne vi ikke få de elementer vi ønskede (skuffer i det hele, undtagen vaskeskab, og overskabe) Samt de ikke kunne levere hvidevarene som vi ville have.

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis