gulv varme styring

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det store forstand på gulvvarme,men håber på nogen måske kunne hjælpe lidt på vej. har dette danfoss gulv varme system  til at varme huset op"fjernvarme".

syntes ikk jeg kan varme huset nok op. har 6 kredse koblet på og syntes ikk at bla badeværelse og bryggers på hver 8 m2 kan blive varmt nok. pumpen står på maks"6" og den ryger ikk over 4o gr.der hvor man kan justere med umbrako er de mindste rum drosslet ned. men nogen tips til hvad der er galt,hvis der er noget galt????

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
de 2 rum du nævner, er de tilfældigvis mod en ydervæg?

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej jeg kan heller ikke styre mit men da jeg skruede ned for pumpen fik jeg pludselig noget mere varme i systemet. Prøv at tage termostaten af og se om den åbner fuldt for vandet, ellers prøv at skrue ned for pumpen og så skrug op for termostaten og se om ikke temp stiger , for termometeret sidder og styrer returen så systemet ikke lukker for varmt vand ud af huset igen

 

hej, det vil jeg prøve at gøre, den termostat du snakker om, er det den grå under pumpen???
hej,ja det er ydervæg
Ja hvis det lille kobber rør der sidder ved termometeret går der ned til den du kan nok nøjes med at skrue den helt op ,husk nu hvor den står nu. Og hold øje med termometret om det stiger , hvis den bliver koldere eller ingen ting sker så prøv at skrue ned for pumpens hastighed og se om tempraturen ikke stiger i termometeret. Husk nu at stille det hele tilbage igen hvis det ikke sker noget . Og pas nu på ikke at få formeget varme i de andre rum

 

Annonce
den står på maks,og kommer ikk over de 40 gr.men mener du at jeg skal skrue omløber af ???
har du skruet ned for pumpens hastighed og nej du skal ikke skrue omløber af

 

det er en manuel udlufter der sidder på varme anlæget har du prøvet at udlufte

 

kan se at du har 2 termostater er du sikke på at den anden ikke gør sådant at du kun få ca 40 grader ind

 

hej,har prøvet at skrue ned for pumpe,ændrer ikk noget. kunne sgu godt forstille mig at det kunne være den anden termostat som er årsagen. hvilke funktion har den??,kan den fjernes/ udskiftes?
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis