gulv varme styring

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det store forstand på gulvvarme,men håber på nogen måske kunne hjælpe lidt på vej. har dette danfoss gulv varme system  til at varme huset op"fjernvarme".

syntes ikk jeg kan varme huset nok op. har 6 kredse koblet på og syntes ikk at bla badeværelse og bryggers på hver 8 m2 kan blive varmt nok. pumpen står på maks"6" og den ryger ikk over 4o gr.der hvor man kan justere med umbrako er de mindste rum drosslet ned. men nogen tips til hvad der er galt,hvis der er noget galt????

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kan ikke lade være med at tænke!

hvad siger fremløbs temperatur hvor fjernevarmen kommer ind i huset?
sidder der evnt en regulering der som hindre at din varme ikke kommer op
har du før haft problemer med at holde varmen i de nævnte rum?
åbner ventilen i det hele taget til de rum der er kolde ?(blir gulvene varme)
har din rumføler forbindelse til styringen?
er der stor temp. forskel på frem og retur på de nævnte rum? hvis der er, er flowet for lavt (åben for den lille umbraco skrue)


jeg har selv lavet al min gulvvarme, og det er en større videnskab at få et sådan anlæg til at fungere optimalt. mit er stadig ikke i top men tæt på. ved enhver justering kan gå op til 8 timer før du får den fulde effekt, og desuden skulle 40 grader være fint til din gulvvarme, nogle anlæg kan ikke gå højere, til den funktion sidder der en blandesløjfe ved din pumpe, på mine anlæg er de reguleret med noget der lgner en alm radioator termostat. men syns at kunne skimte du har noget Danfoss halløj på. prøv at se om der står noget om maks temp på den



mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hej gert,

fjernvarmen kommer ind med 79,2 gr og ud med 45,2

syntes altid det har været svært at få varme nok på flere rum.

ikk at der er koldt,ville bare gerne ha at gulvene bliv mere varme.

inden jeg fik lavet dette halv dyre gulvvarme system"af en bekendt" kørte jeg kun med termostat og der bliv det sgu varmt.det du skriver med lille umbrako skrue,er det under de røde propper??

ok så lyder det som om der er varme nok.

jeg kunne rigtig godt tænke mig at se hvad der sidder under pumpen af isenkram, har nemli en lille fornemmelse der siger mig at der sidder en termostat som bare ikke kan gå højere end de 40 grader.

men ja under de røde propper sidder en lille umbrako hvor du kan regulere flowet, hvis montøren bare har sjusset sig frem til hvor meget der skulle justeres kan det sagtens tænkes at flowet er for lavt.

hvordan med temperatur på frem og retur på de enkelte gulvvarme strenge i de "kolde" rum


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Skrevet af larsk på 01 feb 2012 20:42

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det store forstand på gulvvarme,men håber på nogen måske kunne hjælpe lidt på vej. har dette danfoss gulv varme system  til at varme huset op"fjernvarme".

syntes ikk jeg kan varme huset nok op. har 6 kredse koblet på og syntes ikk at bla badeværelse og bryggers på hver 8 m2 kan blive varmt nok. pumpen står på maks"6" og den ryger ikk over 4o gr.der hvor man kan justere med umbrako er de mindste rum drosslet ned. men nogen tips til hvad der er galt,hvis der er noget galt????



hej gert

prøver med lidt flere billeder af systemet,altså den jeg har hængende på væg i hver rum har jeg sat til at de alle skal op på 23,5 gr,det gør det i alle rum, undtagen i i de to mindste rum,og det er 2 rum som støder op til hinanden.kommer ikke over 20 grader.og det ene er bryggers hvor systemet er monteret. kan indstille til enten at måle gulv eller rum temp, hvad vil du anbefale den måler.

Annonce
sidder og nærstudere billeder

hmm jeg har aldrig pillet i trådløse systemer, meeeeen, du skriver de kan måle enten gulv eller rum hvad måler de nu ?
og er alle indstillet til det samme? ( i hele systemet)

kunne godt få ideen at de 2 følere i bryggers og bad er indstillet til at måle på gulv, og følerne i de resterende rum, måler rum temp.

kunne stadig godt tænke mig at vide, om der er forskel i frem og retur på de 2 kredse hvor du"fryser" skal ikke ha det i grader, bare en konstatering om frem føles varm og retur er meget kold i forhold til frem

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hej,der er forskel på temp på frem og retur. alle føler måler rum temp.
kan forreste go li du kalder det et ½ dyrt system, med de priser jeg sådan lige har stødt på så skulle der efter min mening være 24 tiemers on site support fra danfoss he he

nå tilbage til problemet, :-)

hvis der er VÆSENLI forskel i temperatur i frem og retur (frem varm, retur kold) er dit flow for lavt åben umbrako skruen under den røde prop, start med at dreje den en omgang og vent 5-10 min, hvis returen fra rummet er blevet varmere er vi på rette spor. hvis den ikke bliver varmere drej ombrako en omgang mere og vent 5-10 min igen.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Kan se at din pumpe står på III. Jeg har en pumpe magen til (ved anlægget i bryggerset). Jeg har eksperimenteret lidt med pumpen. Hvis jeg ændrer til andet end auto (ud for prikken), så forsvinder varmen i radiatorerne i værelserne (jeg har gulvvarme i stue/køkken og i tilbygning, begge steder med shunt og egen pumpe). Jeg kan se at den Apha pumpe (autoadapt) jeg har i stuen kører på 6 watt dvs at den kører så langsomt som muligt.
Prøv om det hjælper at ændre indstillingen på din pumpe.

hej,syntes ikk der sker noget ved at stille på pumpen,heller ikk ved at skrue på umbrako. det virker som om at den bare ikk vil over de 40 gr. havde bare håbet på at hvis jeg vil ha 25 gr i alle rum, så skulle det osse lade sig gøre. ikk at der er koldt i huset,ville bare gerne ha at muligheden for selv at styre hvor varmt der skal være.

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis