gulv varme styring

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det store forstand på gulvvarme,men håber på nogen måske kunne hjælpe lidt på vej. har dette danfoss gulv varme system  til at varme huset op"fjernvarme".

syntes ikk jeg kan varme huset nok op. har 6 kredse koblet på og syntes ikk at bla badeværelse og bryggers på hver 8 m2 kan blive varmt nok. pumpen står på maks"6" og den ryger ikk over 4o gr.der hvor man kan justere med umbrako er de mindste rum drosslet ned. men nogen tips til hvad der er galt,hvis der er noget galt????

hej,vil lige starte med at sige jeg ikk har det... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

ved det ikke kan ikke se hvad der er over men prøv at skrue op og se hvad der sker . Husk nu hvad den står på vis ingen ting sker ellers må du kontakte en vvs mand der kan kigge på det

det ligner din gennemstrømsvandvarmer måske


 

Hvis der kommer varme til de andre steder kan det vel ikke være pumpen der er def.
Prøv at tage termostaterne af til de steder hvor du ikke har varme og se om stiften bevæger sig.
Så vidt jeg kan se, så skal du ha fat i en xskruetrækker og skrue dem af.
At det er en ydermur kan også give et problem.
Har du prøvet at skrue dine rumtermostater op til eks. 30gr?
Hvis jeg ikke tager fejl viser den ikke den aktuelle temp. men den ønskede.(eller har jeg misforstået noget?)
Husk at hvis det er fliser/sten så tager det lang tid før det bliver varmt

it is better to burn out than to fade away
Hej..
Jeg er lidt forviret over den her tråd... du skriver


"ikk at der er koldt,ville bare gerne ha at gulvene bliv mere varme.



inden jeg fik lavet dette halv dyre gulvvarme system"af en bekendt" kørte jeg kun med termostat og der bliv det sgu varmt.det du skriver med lille umbrako skrue,er det under de røde propper??"...

Har du den temp i dine rum du gerne vil have, og det du siger du ikke har er "varme gulve"... Hvis det er tilfældet har din vvs_ven lavet gulvarmen lige præcis anlæget som det skal være... ved gulvvarme skal gulvet IKKE være varmt.. din kropstemp er 37... og det skal gulvtemp slet ikke være.. en fremløbs til gulvene på ca. 40 er rigeligt, jeg kører pt. med 37,5 og har den varme der skal være.
Husk at når du regulere på gulvvarme lad der gå ca. 24 timer før du pille igen, når det står rigtig, tager det laaaaang tid for du kan se resultatet af din justering...
Men ret mig endelig hvis jeg har misforstået noget vedr. dit "problem" ;-)
Mvh Jan J

Som helja siger er der forskel på varme i gulvet, og gulvvarme. Den 1. er som regel monteret med en returventil, som måler vandtemperaturen i gulvet. Dem 2. måler rum temperaturen, derfor er gulv temperaturen ofte lavere.
hej,har ikk den temp i det mindste rum som jeg gerne vil ha, kommer aldrig over 20 gr.skulle da bare mene at det kunne lade sig gøre at gøre et rum så varmt at det var lige i ovrekanten med varme.....du skriver at du har 37,5 gr,hvad står din termostat så på???
Annonce
Hej..
Alle retur ventiler (til de forskellige kredse) står til max 42 grader.. og min fremløbs er justeret så der max (pt) kan løbe 37,5 i fremløb når alle kredse kalder på varme..
Mvh Jan J

har rumføler i hvert rum ,hvor jeg indstiller hvor varmt det skal være. kan indstilles enten at måle gulv eller rum temp.

hvor stiller du returen henne?. vil mene det er fremløbet jeg har til at stå maks og det 6 på den grå under pumpen,
Hej Larsk..
Som jeg læser dine indlæg, ville jeg (hvis jeg var dig) ringe til en vvs og få ham til at juster dit anlæg, og fortælle dig lidt om det, så du er med på "hvad du laver".. Gulvvarme er ikke bare lige, og der er ihvert tilfælde ikke noget der skal stå på max i et gulvvarmeanlæg..
Uanset om du har træ eller beton gulv er det meget vigtig at temp aldrig bliver for høj, det kan hverken træ eller beton tåle.
De råd der kommer denne vej er jo guld vær, men der er ingen der betaler hvis du laver noget du ikke skulle have gjort. Så igen mit bedste råd er at få noget hjælp på stedet, samt en forklaring du kan bruge til noget..

Mvh Jan J
hej jan,det kan du ha helt ret i, men ingen fare for at der bliver for varmt. syntes stadig det er mærkeligt ikk at kunne få mere end 40 gr ved at den står på trin 6, mener at der står på danfoss hjemmeside at der er 60 gr ved trin 6
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis