Købe hus med henblik på videsalg

Hej Lav det selv'er

Lige et spørgsmål der vedrører en idé jeg går med i tiden.

Det er jo krise. Husene er billige, renten er lav osv.

Kunne der være idé i at købe et hus (evt. håndværkertilbud) og istandsætte for videresalg med fortjenste?

- Er det for risikabelt ift. om det kan lade sig gøre at sælge igen når huset er færdigt. og med fortjeneste?

- Er det muligt at tjene noget i disse tider -husene er jo billige og renten lav i tiden, men er det til at sælge igen med en fortjeneste. (lidt det samme som spørgmålet ovenfor)

- Ved I om der er skatteregler ift. hvis der f.eks. laves om i 6 mdr. og sælges med en fortjeneste på 200.000 kr. Er det så skattepligtigt? Hvis man nu bare flytter adresse til boligen?

Min idé udspringer lidt af, at et hold venner har lavet hus om i et lille år i fritiden for ca. 4-500.000 kr. De har fået huset vurderet igen nu. De gav 1 million - ny vurdering er 1.900.000 ca. Altså 400.000 kr. i fortjeneste ved et salg ca.

For at tale lige ud af posen kunne jeg sagtens se mig selv prøve af, at købe et hus - hive 3-6 mdr ud af kalenderen på at sætte i stand og dernæst sælge.

Jeg tænker bare, at hvis det var så nemt som beskrevet i ovenstående, så var der vel mange flere der gjorde det?

A;mso-bidi-language:AR-SA">Hvad overser jeg? Evt. faldgrupper?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej Lav det selv'er Lige et spørgsmål der... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gad godt bruge 3-4 måneder på at bygge mit eget hus om. Jeg gad ikke gøre det for at sælge med det samme det er færdigt.
Hvad hvis de der skal købe det ikke kan lide det køkken du har sat ind? Eller badeværelse?

Det der kan sælges lige for tiden er de huse der er forholdsvis billige, men solide og sunde, gerne med køkken og bad der er lidt gamle men kan fungerer i et par år indtil markedet vender.

Tip-top renoverede huse kræver den rigtige køber...
Mit indtryk er klart også, at det ikke er en nem manøvre.

Jeg er til dels igang med et lignende projekt selv nu - og min erfaring er, at der er langt flere omkostninger, end dem du har stillet op.
Jeg er dog flyttet ind i renoveringsprojektet imens jeg laver det - og her må jeg også bare erfare, at der er den risiko for, at man bliver så glad for at bo der, at man ikke vil flytte igen. Det kan jeg i hvert fald begynde at mærke på mig selv.

Men jeg tror dog også, at der er penge at tjene på sådan et projekt, men om timelønnen bliver specielt attraktiv er jeg dog ikke så sikker på.

Mit håndværkertilbud kostede 1.695.000 kr., og du kan finde mine budgetter her.
Et alternativ: køb et gammelt sommerhus, frisk men ikke updated. hvis det ligger blot lidt attraktivt, er det væk med det samme.
Alexander Voksenpoint skrev den 15-02-2021 22:14:04

Mit indtryk er klart også, at det ikke er en nem manøvre.

Jeg er til dels igang med et lignende projekt selv nu - og min erfaring er, at der er langt flere omkostninger, end dem du har stillet op.
Jeg er dog flyttet ind i renoveringsprojektet imens jeg laver det - og her må jeg også bare erfare, at der er den risiko for, at man bliver så glad for at bo der, at man ikke vil flytte igen. Det kan jeg i hvert fald begynde at mærke på mig selv.

Men jeg tror dog også, at der er penge at tjene på sådan et projekt, men om timelønnen bliver specielt attraktiv er jeg dog ikke så sikker på.

Mit håndværkertilbud kostede 1.695.000 kr., og du kan finde mine budgetter her.

 Det er en tråd fra 2012.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Så kan jeg bedre forstå han skrev noget om billige huse..... hehe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis