Kommer der snart afgift på brændeovnen??

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er slut med den billige varme. Regeringen har fundet ud af at der er penge og hente!


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dokumentation:
http://ing.dk/artikel/107433-saadan-manipulerer-det-oekologiske-raad-debatten-om-braendeovne
Halvgammel artikel og hvis jeg ikke havde haft dokumentationen i orden ville jeg nok have været stævnet for bagvaskelse for længe siden. Alene p.g.a. overskriften.
Beklager at jeg postede linken, som jeg nu ser har været postet tidligere.
Af de senere indlæg kan jeg se, at der er en del som mener at man er notorisk utroværdig, hvis man ved noget om tingene - er proff på området.
Hvor gode svar på spørgsmålene kan man så forvente her ????

Så vil jeg da lige puste lidt til den slumrende ild:

http://denkorteavis.dk/2012/ritzau-og-dr-vil-ikke-rette-misinformationer-om-braendeovne/

Med venlig hilsen
ktm

 

Det ændre ikke på nogen måde det faktuelle!

Brændeovne er Danmarks suverænt mest forurenede opvarmnings form!

Dette uanset hvor mange klistre mærker eller certificeringer man smækker på ovnene.
Uanset nogle få (i mit lokal område VIRKELIGT få kan fyre 100% korrekt og formindske den lokale forurening som brændeovne udleder.

Forbyd lortet der hvor der i forvejen findes rimelig adgang til mindre forurenede opvarmnings former.



U light my fire.....

I am so full of it.....

Annonce
Skal der lige love for der er kommet gang i min gamle tråd, hehe!
Jeg har selv brændeovn og selvfølgelig forurener den.
De skide politikere tør nok ikke røre den endnu fordi dem der har den stående er folk der nok skal kæfte op hvis der komme en afgift på den. Lorte politikere de gør ikke noget som der ikke er stemmer i jeg brækker mig. 
Jeg kunne jo klappe i mine små hænder og glæde mig over at det ikke var mig der skulle betale, udfra mit eget ego gør jeg det måske men udfra min politisk overbevisning gør jeg ikke. 
De skvadderhoveder der sidder derinde er pisseligeglad med folket bare de får stemmerne. 


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Ja det er der Morten, men du skyder på de forkerte.
Politikerne har ingen intentioner om at lægge afgifter på at folk opfører sig fornuftigt og trækker i samme retning som regeringen politik ! Kun ganske få i hvert fald.
"Blæsten" om brændefyring som noget forfærdeligt svineri er pustet op af det såkaldte Økologiske Råd (DØR), som er en privat lobbyorganisation med knab 1000 medlemmer, som modtager massivt tilskud fra Dansk Energi (El-selskaberne og DONG m.fl.)
Medierne har spillet med i et omfang, så menigmand tror at det er politikernes holdning. DET ER DET IKKE !

Den "forskning" som hidtil har ligget til grund for spekulationer om antallet af for tidligt døde p.g.a. brænderøg (et gæt på imellem 200 til 1000) er i medierne, bl.a. TV2 blevet til, at 1000 mennesker reelt dratter døde om hvert år.

Endelig i går kommer der en reel undersøgelse som er baseret på rigtige mennesker, og ikke bare spekulative beregninger udfra stærkt tvivlsomme gæt på brændeforbruget (hvem ved reelt noget om det) - hvad der kommer ud af skorstenen ved at brænde det af (kan udfra reelle videnskabelige målinger svinge med en faktor 250), dosis/respons (hvor meget af det der kommer ud havner reelt i nogens lunger), og endelig hvilken effekt har det så på de pågældendes sundhed ?
Altså tvivl på tvivl på tvivl.

De første 2 tvivlsspørgsmål kan man nogenlunde forholde sig til størrelsen af. Det sidste var så det der kom et bud på i går.
Læs det her: http://ing.dk/artikel/127926-dansk-forskning-slaar-fast-luftforurening-giver-boern-astmaanfald

@ Jano. Man har lov at have sine egne meninger, men ikke sine egne fakta !


@Lars Helbro

Det er ikke mine fakta hvilket jeg er helt enig i ville være noget sludder!

Det er videnskabeligt bevist ud fra målinger foretaget i en Dansk landsby af Danske forskere der i øvrigt ikke har noget med Økologisk råd, som vist gør mere skade end gavn for denne debat, hvis de er så korrupte som det ser ud.

Så det er helt faktuelt videnskabeligt bevist af uafhængige Danske forskere og IMHO simpel logik for burhøns da jeg i mit lokal område nærmest ikke kan trække vejret frit uden at det på visse tidspunkter svider i halsen og øjne.

Så jeg vil påstå at det er 100% fastslået helt faktuelt at:

Brændeovne er Danmarks suverænt mest forurenede opvarmnings form!

Jeg kan godt grave linket til disse fakta frem, men de er allerede postet i denne tråd tidligere eller i en anden herinde om samme emne.


I am so full of it.....

"Det er videnskabeligt bevist ud fra målinger foretaget i en Dansk landsby af Danske forskere der i øvrigt ikke har noget med Økologisk råd, som vist gør mere skade end gavn for denne debat, hvis de er så korrupte som det ser ud."

Det er også bevist fra målinger foretaget i et dansk hus af en dansk forsker (min læge) o.s.v. at jeg er 1,92m høj, så dem der siger at gennemsnitsdanskeren er 1.82 er fulde af løgn - eller hvad ???

Det niveau kan vi ikke debattere på.
Du behøver ikke poste links for min skyld. Jeg kender dem udmærket.
Kendskabet til partikler er d.d. på niveau med kendskabet til julegaverne der ligger under juletræet.
Vi kan tælle dem, vurdere størrelsen, men vi kender ikke deres reelle værdi og ved ikke hvad de gør ved os når vi åbner dem.
Endelig er der oftest ikke nogen afsenderadresse på, eller mere præcist - vores læsekundskaber (måleudstyr) rækker ikke til reelle feltmålinger. Netop det der blev forsøgt foretaget i Slagslunde.
Var det brændeovnene der blev tændt op, bilerne der kom hjem, kyllinger der blev stegt, eller noget helt andet.

At sammenligne PAH forureningen i Slagslunde, Jyllinge, eller andre parcelhuskvarterer, med HC.Andersens Boulevard er for mig at se latterlig. PAH stammer fra afbrænding af organisk materiale = bl.a. brændeovne og madlavning.
Hvor mange af den slags aktiviteter foregår der på H.C Andersens Boulevard ?

Alt dette sagt -
Jeg har stor forståelse for dem der er generet af brænderøg, og det har tydeligvis alle fagpersoner som beskæftiger sig med dét.
Du kan her læse et referat af 2 møder som handler om dette.
Det ene på Teknologisk institut d.15/3 og det andet i Miljøstyrelsen d. 19/3.
Håber det beroliger dig. Der sker rent faktisk noget, ja ikke bare noget, men ret meget !
http://stenovne.dk/nyheder.html følg linkene fra "Faglig temadag på teknologisk....."



@Lars Helbro

Hvad galt er der i at referere til fagligt saglige undersøgelser foretaget af uafhængige Danske forskere, er det et forkert niveau???
Du linker til en producent som mod argumentation, at tale om niveau :-)

Argumenter som dem med "måleudstyr ikke dur", "det lige så godt kunne være bilerne når de kommer tilbage til landsbyen og skal parkeres", "madlavning" etc. lyder lidt som en rygers dårlige undskyldninger for ikke at se sandheden i øjne!
(Ville ønske at KOL patienter var mere synlige end de er, men de ses ikke da de mange gange er bundet til hjemmet og deres iltflasker...)

Mener du seriøst vi skal tage forhandlere/producenter af ovne som rammes 100% direkte på penge pungen hvis der kom et forbud seriøst, alt hvad der kommer fra den kant er nøjagtigt lige så korrumperet som Økologisk Råd måske er.
Brændeovns branchens forsøg på at påvirke frie debatter i diverse fora rundt omkring, samt fremfærd i medierne et signal om
"ingen røg uden ild".....

Personligt ønsker jeg blot et forbud i tæt bebyggede områder som f.eks. villa områderne op til og i København samt andre steder hvor der er rigelige muligheder for en anden og mindre forurenede metode end brændeovne (hvilket vil sige alle andre centralt leveret opvarmnings former!)

Desværre har ingen af de folkevalgte der sidder på tinge nosser nok til at ændre loven.

Så de der har penge i klemme være sig producenter/forhandlere samt folk der hensynsløst fyrer løs med brænde som deres primære opvarmningsform selvom de bor i tæt beboede områder kan sove helt roligt og de behøver slet ikke at flamme/svovle løs over folk med anden holdning og indstilling til hvad der er faktuelt!

Kunne det ikke være klædeligt hvis alle med branche relationer holdt sig væk fra diverse debat fora, for mig et spørgsmål om god moral, men det er nok svært hvis det rammer pengepungen for det er altid pengepungen der vejer tungest på vægten i vores samfund. "Follow the money..."

Ps.
Anser ikke stenovne.dk som værende en uafhængig kilde til fakta, vel nok mest en samling udvalgte links og argumenter fra en producent der rammes direkte på penge pungen om der kom et forbud, dermed helt og aldeles diskvalificeret som kilde til hvad der er fakta eller ikke fakta.

I am so full of it.....

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis