Kommer der snart afgift på brændeovnen??

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er slut med den billige varme. Regeringen har fundet ud af at der er penge og hente!


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Læste lige denne artikel og tror sgu snart det er... Vis hele indlægget
77 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lige lidt at læse på

http://ing.dk/artikel/107433-saadan-manipulerer-det-kologiske-raad-debatten-om-braendeovne

ved godt der kastes meget med mudder i kommentarene og jeg indrømmer blankt at jeg ikke læste dem alle

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Skrevet af BaskerDK på 27 okt 2011 19:56
lige lidt at læse på

http://ing.dk/artikel/107433-saadan-manipulerer-det-kologiske-raad-debatten-om-braendeovne

ved godt der kastes meget med mudder i kommentarene og jeg indrømmer blankt at jeg ikke læste dem alle


Jeg var noget skeptisk ang. de 200 dødsfald årligt, men troede naturligvis på det når det kom fra et råd, som jo måtte være nogen meget kloge mennesker som stod bag, og som havde lavet adskellige undersøgelser der påviste deres påstand..

Men efter at have læst det link fra ing.dk må jeg sige jeg er lidt overrasket(kun lidt da jeg godt ved der snydes med alting idag).. jeg troede ikke et man ville melde sådan nogen tal ud uden at de var rigtige, og tallene er jo tydeligvis ikke rigtige.

jeg var ikke super overrasket, jeg arbejder som lokomotivføre, og for nogen uger siden var der en hetz i pressen omkring en rapport som påstod vi kun arbejde 1 timer og 45 min pr. dag. personen der havde læst rapporten havde tydeligvis ikke læst den rigtigt, men sådan er pressen jo.. man skal aldrig tro på pressen de trykker det der er mest sensationelt, sådan får de folk til at klikke ind på nyheden.

Uden tvivl brændeovne forurener, men slet ikke i den størrelsenorden som "det økologiske råd" skriver. og det virker mest som om nogen prøver og presse en stemning igennem, så de kan lave en ny skat på brændeovne, "i den gode sags tjeneste"

politikkere er nogen idioter, og de kan påvirkes, jeg håber virkelig folk fra brændeovns branchen tager handskerne på, læser tallene igennem og piller det økologiske råd ned, så vi kan få lidt sandheder frem, hvis ikke tror politikerne på dem, de ved jo ikke bedre de kære idioter..
Ahh, jeg vil sgu vælge at putte ham i nøjagtig samme kasse som DØR, mange af hans "beviser" er jo lige så "følte" og usikre som DØR´s

Flere af "argumenterne" er af en utrolig lav kvalitet når man tænker på det er skrevet på Ing.dk.
Det er godt nok langt ude når man skriver noget ala, det var de andre der startede, de andre sviner også, hvorfor skal det gå ud over alle dem som fyrer korrekt, osv osv. det hører sgu til i børnehaven/folkeskolen og ikke på ing.dk.

Og så beskrives han sådan her:
Indehaver af frimaet Stenovne.dk ovnsætter, autodidakt ingeniør, arkitekt, smed, automekaniker, VVS, elektriker, murer, opfinder mv. ('cand. alt'), har papir på realeksamen, dramainstruktør, svæveflyvecertifikat, radiotelegrafist, religions- og personlighedspsykologi

Der mangler jo bare numerolog samt fjernhealer, nej spøg til side, der vel grænser for hvor mange fag man kan tillade sig at kaldes autodidakt indenfor før man bør tages seriøs!  Yderligere så lever manden jo af skidtet og kan derfor i min bog ikke tages til indtægt i sådan en debat her eller for den sags skyld tages seriøst når han mener han kan alle de fag han lister op. Det er ekstremt vigtigt vi ikke lader os trække rundt i manegen af branche folk og lobbyister IMHO.

Alt det tekniske stof er i øvrigt langt over min forstand, jeg vil slutte af her med denne konstatering fra en bruger på ing.dk til artiklen skrevet af Lars Helbo mr. autodidakt "ét al"

"
VI KAN IKKE TRÆKKE VEJRET!
Jeg har ikke sat mig ind i tallene, men jeg kan bare konstatere, at i hele vinterhalvåret er det ikke til at trække vejret udenfor pga. massiv røg fra brændeovne i den forstad, hvor jeg bor. Hvis vi har et vindue på klem bliver vindueskarmen helt sat til med partikler.

Det er på tide der bliver gjort noget ved det problem.
"

Vi har det selv helt inde på kroppen og må bare leve med folk i nabolaget i det virkelige liv pisser på hvad de hælder ind i ovnen og hvordan/hvornår de fyrer op. Indtil nogen med lov i hånd gør deres pligt og regulere som nødvendigt.

Mit problem er faktuelt og lokalt, jeg tror ikke det hjælper voldsomt på dødsfald eller på noget som helst på landsplan.

Man burde regulere i tættere beboede områder hvor det helt aktuelt/faktuelt er et problem. Enten med total forbud på grund af de lokale forhold eller med krav om effektive filtre (uanset disse sikkert koster urimeligt meget.)

Og nej man kan ikke gøre noget selv i mod et helt lokal områdes brug af brændeovne.
Jeg nægter sgu at tage supermand tøjet på at lege vigilant brændeovns kontrollant.
Det outfit gør sig meget bedre i soveværelset.



I am so full of it.....

Skrevet af Jano59 på 27 okt 2011 21:36

Det er ekstremt vigtigt vi ikke lader os trække rundt i manegen af branche folk og lobbyister IMHO.

Som feks. "Det Økologiske Råd"?




 

Skrevet af Sluppermand den ældre på 28 okt 2011 01:58
Som feks. "Det Økologiske Råd"?

Helt sikkert, også lobby "foreninger" som DØR!

MEN! var jeg tvunget til at vælge mellem DØR eller Brændeovns branchen´s lobby og det gælder vores helbred er jeg personligt ikke det mindste i tvivl om hvem jeg ville vælge a løsninger fra.

Det tror jeg nu de fleste mennesker som ikke har $aktier$ i klemme ville gøre.


I am so full of it.....

Annonce
Nu hopper jeg af, langhalmen er blevet for lang
Skrevet af Sluppermand den ældre på 28 okt 2011 01:58

Ja man kan komme langt med løgn og bedrag, ser vi i disse dage!

Med venlig hilsen
ktm

 

Så er det godt vi har fora som disse hvor vi kan diskuterer med hinanden medens vi sidder i netundertrøjer hullede underbukser og en dåsebajer i hånden.


ps. bemærk venligst Sluppermand kom til kommentere inde i mit citat, blot så jeg ikke bliver taget til indtægt for Sluppermand´s ord



I øvrigt SKÅL!
Amager bryghus har sendt sin Julebryg 2011 på gaden og den smager af noget mere end Tuborgs J bryg.


I am so full of it.....

Skrevet af Jano59 på 28 okt 2011 09:11
Så er det godt vi har fora som disse hvor vi kan diskuterer med hinanden medens vi sidder i netundertrøjer hullede underbukser og en dåsebajer i hånden.
KTM: Er skam kommet i tøjet, renvasket osv!  men ingen bajer i denne tid, idet den står på Hvidkålskur så jeg ikke lever for meget op til forestillingen om underbuksemennesket, som sikkert også er overvægtig.
Men nu vil jeg så gå over på værkstedet og tænde op i min store brændeovn der!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var da et emne der har kunnet få nogle folk ud af skoene....

Det der undrer mig mest af indlægene er at det tilsyneladende et der massive problemer med sod og dårlige forbrændinger umådeligt udbredte i området omkring Kjøwenhavn.....

Kan det skyldes der fyres med for frisk træ... der er jo og´fte ikke de samme lager muligheder for træ som vi kan finde andre steder med lidt mere plads... eller skyldes det gennerelt manglende håndelag og forståelse for forbrændingen...

Nå, jeg er glad for min brændeovn.. også selv om jeg typisk tænder i bunden.. men normalt kun har et lille bål der læbende fyldes brænde på efter behov.. så er der altid en ordentlig fornbrænding med maser af luft...

Kan sige at jeg fyrer med diverse overskud fra byggerier, lidt paleltræ og ellers brændeknuder af både løv og nåle træ... Men altid tørt.... Husk bare på at restfugten i brændet fordamper ret godt af hvis man fylder brændekurven i god tid og stiller den ved siden af brændeovnen, fremfor at hente det ind lige som man skal bruge det....

Skorstensfejeren har desuden altid rost den rene forbrænding... skorstenen sladrer nemlig temmelig meget om man har en ordentlig forbrændng elle rikke.. har du en ringe forbrænding soder skorstenen....

Og alt det med gamle mælkekartonner cykeldæk osv... GLEM det....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Der er yderligere 47 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis