Forslå en lille motorsav max. 1300 kr

Jeg mangler en "lille" motorsav til lidt savning af grene og brændestykker, som er for lange. Og beskæring af træer (asp) i læhegn. Små opgaver. MEN, jeg er ikke superbruger indenfor den slags maskiner, så den må godt være ligetil mht. brug og ikke mindst vedligeholdelse.

Jeg forestiller mig med et sværd på 35 cm? Og er der nogen mærker, som jeg bør går udenom? 

Og jeg ved, at jeg bør anskaffe nogle bukser til den slags arbejde. Er lidt øm omkring mine gåredskaber. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg mangler en "lille" motorsav til lidt savning... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men det er ikke blevet til så meget endnu. Jeg fik fældet et 50 år gammelt fyrtræ og det gav en del grene, som jeg skar op. Og toppen af noget 4*4 tømmer. Og til det har den været fin. God størrelse og godt med kraft. Største ulempe er nok mest, at der går lang tid imellem, så jeg skal lige følge manuellen og der bliver ikke så meget filetræning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det lyder da godt.!

at du har "slagtet" et træ.
men så har du en sav der virker hværegang du skal bruge den.
og er kraftig i forhold til vægten.!

men en lille fif.

at du kan købe en filestyr eller filholder.
så det er ikke så meget du skal have styr på filning.
bare holde i tandens vinkel. ca. 30 gr. som filestyr. filholder. angiver.
og en rytterlære. til at file rytterne på kæden.
sikkert indbygget i filestyr.! (den med to ruller).
og filen sjal passe til kæden. (rundfil)
Jeg kan godt se hvordan det kan forståes forkert. Så her: Jeg fik fældet træet af en prof, som også skar stammen op i håndterebare stykker, og så overtog jeg toppen og resten med min lille (iforhold til hans). Jeg vil helst ikke pynte mig med lånte fjer :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
okay.

han tog det groveste med sin motorsav.(proff)

og ja du tog resten din sav.
og den kan klare meget som den rækker til.!
Så nu er den kørt til. Jeg har fået et læs gran og eg hjem. Er lige blevet færdig med fyrren, hvor noget af det er ret frisk. 30- 45 cm i tykkelse. Og det klarer den fint. Dog er den knapt så glad for de friske knaster, men med fornuft gik det. Og den skulle også files op først. Har købt en file-lærer og min gode nabo, hjælper og underviser. Så jeg filer ved hver tankning. (lille tank).
Og mht. eg, som er fældet sidste år, 20-40 cm, så har jeg snuppet et par længder og saven kørte let og elegant igennem dem.

Stihl 171: god motorsav :-)

ps. har også anskaffet Husqwana-sikkerhedstøvler.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Så nu er den kørt til. Jeg har fået et læs gran og eg hjem. Er lige blevet færdig med fyrren, hvor noget af det er ret frisk. 30- 45 cm i tykkelse. Og det klarer den fint. Dog er den knapt så glad for de friske knaster, men med fornuft gik det. Og den skulle også files op først. Har købt en file-lærer og min gode nabo, hjælper og underviser. Så jeg filer ved hver tankning. (lille tank).
Og mht. eg, som er fældet sidste år, 20-40 cm, så har jeg snuppet et par længder og saven kørte let og elegant igennem dem.

Stihl 171: god motorsav :-)

ps. har også anskaffet Husqwana-sikkerhedstøvler.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ja så er du godt kørene.
med din nye motorsav.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis