Forslå en lille motorsav max. 1300 kr

Jeg mangler en "lille" motorsav til lidt savning af grene og brændestykker, som er for lange. Og beskæring af træer (asp) i læhegn. Små opgaver. MEN, jeg er ikke superbruger indenfor den slags maskiner, så den må godt være ligetil mht. brug og ikke mindst vedligeholdelse.

Jeg forestiller mig med et sværd på 35 cm? Og er der nogen mærker, som jeg bør går udenom? 

Og jeg ved, at jeg bør anskaffe nogle bukser til den slags arbejde. Er lidt øm omkring mine gåredskaber. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg mangler en "lille" motorsav til lidt savning... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun er til begrænset brug og til små opgaver kunne du overveje en elektrisk motorsav. De er forholdsvis billige og du slipper for bøvlet med at starte op efter vinteren. Jeg har 2 gode benzindrevne save, men købte en elektrisk sidste år til småopgaver og den er helt fin.

vh
gug

gug.

elmotorsave.
de er gode til indørs brug.
og til udendørs brug der hvor langt kablet rækker.!
og benzin modeller de er mere hårdførte motorsave
i de våde forhold. i (skoven).!

Ja, det blev en 171ér og med hjelm, overalls, olie og aspen-benzin, file og ekstra kæde blev det 3300. Så nu er jeg godt dækket ind. Støvler kommer på ønskelsten til jul :-)
Men det blev i Aars det hele blev købt. Tættere på for mig, og samme pris for saven.
kentAJ.

til lykke med motorsaven og beklædning og andet.

den lille motorsav er "storsøsteren" af stihl ms 170.
som er rigtig god begynder sav. og alletiders som bæskæresav.!

men 171 modellen er en vider udvikling. af ms 170.som jeg har harft
som var primæret brugt til "slagtning" af engangs europaller.
til brændefyr. en hel vognladning.(mindre lastbil.!

og denne stihl ms171. den kommer du ikke til at fortryde købet.
men du kommer til at blive mere forælsket af motorsaven.?
og den starter hværgang.!
og nem at veligeholde. men jeg plejer at renser luftfilter.
hvær gang jeg har brugt den og file kæden op.!
og kæde olie i tanken til næste gang du skal bruge den.!

en lille tip.

er at du sætter den i chokker. og trækker i "snoren"
og tager tænding og døder ud.
og slå chokkeren fra. og træk i "snoren" og der tager tænding
og køre vider i tomgang der kan du give gas.!

jeg har ikke prøvet med aspen endnu.

men med benzin olie blanding (2%)
men jeg kørte føste dunk benzin op med 3% blanding.
under tilkøring.!
olien er den type der bruges i hårdpinte scootermotore.
(motul.fulsyntetisk. grønne olie.)
Annonce
Skrevet af KentAJ på 12 nov 2011 12:10
Ja, det blev en 171ér og med hjelm, overalls, olie og aspen-benzin, file og ekstra kæde blev det 3300. Så nu er jeg godt dækket ind. Støvler kommer på ønskelsten til jul :-)
Men det blev i Aars det hele blev købt. Tættere på for mig, og samme pris for saven.
Godt køb, fedt du fik sikkerhedsgrejet, surt at så at mangle et ben, men støvler er et must.. ) Har selv skåret igennem et par sikkerhedsstøvler, havde jeg ikk dem på, havde jeg manglet en halv fod, klarede det med 10 sting.. Det går f..... hurtigt, man kan ikk nå at reagere. (jeg var bare en knejt og skar med spidsen af sværdet)

Nu kommer det med filningen.. hvis kæden ikk er skarp er det lidt lige meget hvad saven hedder og hvor stor den er.. Jeg ved ikk om du er vant til motorsave.. Grundregl nr1.  saven skal holdes skarp, ikk gøres skarp.. fil ofte og lidt.. (giver den typisk et strøg med filen når jeg tanker op)
Det er ikk raketvidenskab at file en sav, prøv at find en lokal der vil give dig en lille instruktion.

Skrevet af bummer på 12 nov 2011 22:13
Godt køb, fedt du fik sikkerhedsgrejet, surt at så at mangle et ben, men støvler er et must.. ) Har selv skåret igennem et par sikkerhedsstøvler, havde jeg ikk dem på, havde jeg manglet en halv fod, klarede det med 10 sting.. Det går f..... hurtigt, man kan ikk nå at reagere. (jeg var bare en knejt og skar med spidsen af sværdet)

Nu kommer det med filningen.. hvis kæden ikk er skarp er det lidt lige meget hvad saven hedder og hvor stor den er.. Jeg ved ikk om du er vant til motorsave.. Grundregl nr1.  saven skal holdes skarp, ikk gøres skarp.. fil ofte og lidt.. (giver den typisk et strøg med filen når jeg tanker op)
Det er ikk raketvidenskab at file en sav, prøv at find en lokal der vil give dig en lille instruktion.

Tak for tippet. Naboen (skov og anlægs-arbejder) er hyret til en undervisningstime.
meget fornuftig køb til det brug du har (man kan altid opgradere)

fortsæt du bare med at bruge aspen benzin, når du ikke bruger saven mere er det, det eneste rigtige, aspen "rådner" ikke så du kan sagtens have den til at stå med benzin på i et år uden du får startproblemer, plus du står ikke i den benzin os du ellers gør med en blyfri olieblandet benzin.

og JA, få så købt de støvler, 1 bukser 2 støvler 3 hjelm

ejsing

kentAJ.

har du prøve start din motorsav.
om den skal "køre" som den skal.!
og til lykke med din nye motorsav.
har du brugt den i fornylig.
med din motorsav.!!!
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele