Køb af materialer i Tyskland

Hej LDS'ere

Vi står overfor en "renovering" af en uudnyttet tagetage og skal derfor bruge alt lige diverse trævarer, gipsplader+tilbehør o.s.v.

Kan det svare sig at køre til Tyskland og hente materialer og må man det i det hele taget???

Vi har forhørt os hos flere danske trælasthandlere - store som små og syntes, at vi har "pruttet" om prisen (man er jo jyde) og var godt tilfredse.

Så spørger en bekendt om det ikke var billigere at handle i Tyskland?

Kan I hjælpe her???

PFT.



Tullepige81

Hej LDS'ere Vi står overfor en "renovering... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
"Jeg finder som regel intet af interesse i det foretagende, men til gengæld utrolig ringe service", ktm, forstår godt hvad du mener.

Jeg bruger ikke deres service, jeg spørger dem ikke om noget, jeg henter mine skruer og gips plader/døre/plader betaler med mit forbrugsforeningskort og går igen (også om søndagen). De får lov til at save en plade en gang imellem på deres fede sav, og her har jeg absolut intet at klage over, for de regner som de blinde slås når de skal beregne hvor mange m2 jeg har i kurven.

Autodele tyskland, http://ebay.de er din ven, udvidet søgning, forsendelse til udlandet skal vælges. Forsendelse fra tyskland til danmark er meget billigt, eks. 125 kr. for forsendelse at en komplet udstødning.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Tak for de gode besvarelser, men må man godt hente i Tyskland?

Jeg har forsøgt at søge på forummet, men uden det store held på tidligere indlæg...

Vi har besluttet at køre derned i vores egen bil og kigge priser. Så kan vi altid købe sodavand og øl til håndværkerne.

Vinder vi så noget ved at køre derned igen og købe materialer, så er det super...

Tak for hjælpen

Tullepige81

Der er så vidt jeg ved ikke nogle regler om et max. beløb eller kvantum som der er med f.eks. spiritus eller øl.

Du må købe lige så meget du vil i Tyskland, Polen og andre EU-lande, der gælder varers fri bevægelighed.

Det er aldrig rigtig lykkedes mig at få ordentlige rabatter i Danmark, jeg har altid kunnet finde bedre priser i Tyskland på standardvarer, men også ovenlys vinduer, dør til brusekabine, håndklæderadiator o.s.v.

Cement der i samme styrkeklasse koster 30 kr herhjemme i J&F o.l. koster 10 kr. i Tyskland (man skal jo altid sammenligne priserne på samme kvalitet).

Jeg har lige for nylig hentet nivelleringsspartel og flexklæber (mærkevarer) for 1600 kr, billigste alternativ i DK kostede over 3000 (for sammenlignelig kvalitet). Jeg kunne have købt budgetvarer til måske 1100 kr (besparelsen ville have været den samme i samme kvalitet).

Så hvis man ikke lige kender en som kender en som kender en der kan få bedre rabat end en selv, så er Tyskland efter min mening et godt alternativ.
Max Bahr, Bauhaus og Praktiker i Flensborg ligger alle i nærheden af Fördepark i den sydlige ende af Flensborg (tag Krusaa grænseovergangen og kør på motortrafikringvejen til der skiltes med Fördepark 5-6 km fra grænsen)

Der gælder vel ingen maks handel indenfor EU grænser? Det mener jeg da ikke.

Lige et par link til andre indlæg omkring handel i tyskland:

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/51676

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/79786

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/47602

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
"Der gælder vel ingen maks handel indenfor EU grænser?"
-->jo, men kun på afgiftsbelagte varer (øl,vin, spiritus, cigaretter o.s.v.), der er ikke nogen begræsninger på byggematerialer.
jeg handler autoreservedele og andre ting i tyskland - kan sagtens svare sig!

Mht byggematerialer, skal man lige være obs på f.eks at sådan noget som gipsplader vejer ufatteligt meget - så det man sparer på dem, kan komme til at koste mere i transport!

Sådan en plade vejer lige under 10 kilo pr kvm.. dvs en 120x240 plade vejer ca 25 kilo..

jeg har lige fået leveret 45 stk af disse.. dvs over et ton bare for gipsen.. + du har besværet med at køre, læsse på, køre hjem, læsse af.. det tager mig ca 1,25-1,5 time til tyskland hjemmefra.. så 3 timer på transport alene + tiden du bruger dernede..

Hos Davidsen Fredericia fik jeg pladerne for 35,6 kr / stk + moms, inkl levering.. - Det er hvad de koster på tilbud i bauhaus og andre byggemarkeder - afhentet..

generelt synes jeg at jeg på mange varer kan få OK rabat, så længe man ikke nøjes med at bestille for 300 kr - og de kan se at man har gang i et projekt!

Selvfølgelig er der på nogle varer en masse at spare - jeg har selv hentet ting i tyskland som ikke kunne svare sig at købe herhjemme; men med de priser jeg har fået, er der ret ofte ikke så forbandet mange penge at spare..

/cs

Skrevet af PeterR på 31 aug 2011 09:04

Autodele tyskland, http://ebay.de er din ven, udvidet søgning, forsendelse til udlandet skal vælges. Forsendelse fra tyskland til danmark er meget billigt, eks. 125 kr. for forsendelse at en komplet udstødning.

MVH

Jeg er aldrig rigtig kommet igang med E-bay, men det er klart min fejl.

Derimod køber jeg jævnligt bilreservedele ved div. pushere både i USA, England og Tyskland med meget stor fordel. Men støder desværre ofte ind i sælgere som ikke gider sende udenlands! 
For ikke så længe siden købte jeg en turbo til en 1,7 Mondeo diesel til ca. 6.000 ift Fords 10.000, den 112% præcis samme. Så det går da!


Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 31 aug 2011 11:14

Jeg er aldrig rigtig kommet igang med E-bay, men det er klart min fejl.

Derimod køber jeg jævnligt bilreservedele ved div. pushere både i USA, England og Tyskland med meget stor fordel. Men støder desværre ofte ind i sælgere som ikke gider sende udenlands! 
For ikke så længe siden købte jeg en turbo til en 1,7 Mondeo diesel til ca. 6.000 ift Fords 10.000, den 112% præcis samme. Så det går da!


1,7 mondeo diesel - så kan jeg godt forstå den er speciel.. Har du lige honet blokken så meget at du har fået 25 ml mere i hver cylinder.. :-D

/cs

Ja, ebay gav ikke noget på 1,7, men 1.8 helt ny kan erhverves for 299 euro. Søg ford mondeo turbolader.

Original ved jeg ikke !!!. Men der er nok af dem.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis